Jump to content

Hentetråd Stavanger-Arendal-Skjebergkilen - Viksund St.cruz 310

VegJoh

Recommended Posts

Komodo skrev 44 minutter siden:

Jeg skjønner at det åpner seg opp med muligheter :thumbsup:  Forhandler du båtutstyr Erik?

Ja, men jeg har ikke tenkt å bruke forumet til markedsplass. Jeg vil gjerne få mene ting uten at det blir koblet til kommersialitet. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Komodo skrev for 5 timer siden:

Hvordan er statusen med planleggingen @VegJoh, begynner du å få oversikt? Du er jo et rotehue, men vi må vel på en eller annen måte klare å få denne jolla til Østfold :giggle:

Tja, jeg er usikker på om vi skal gjøre det på innfallsmetoden eller på det mere folkelige «på sparket», men vi får den vel østover omsider :giggle::giggle:

Tror det meste er på plass nå, så får vi la værgudene styre resten :pray:

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Jeg ligger også å venter i Stavanger før å hente hjem en Barracuda 1125 Olympic til Østfold.

Men jeg henger meg gjerne på deg/dere i steden for å kjøre alene.

Fra kl 8 i morgen bitti ser det vel ikke så gæernt ut. Det styggeste jeg kan se på windy er byer opp til 10m/s mellom Lista og Farsund kl 14, men håper å ha kommet in til farsund til kl 12.

Vurdere å prøve kl 0800 på Mandag i 23 knop sørover.

Ligger intill RS stasjonen så i morges  snakket jeg med en av folka på RS om vind og væer.

Han trodde nok at det kom til å bli en del gammel stor sjø der i morgen så tipset hans var egentlig at gå der tidligere i dag.

Jeg blev imindlertid stoppet av en vinduspussermotor som nesten satte fyr på innertaket.

Så dagen har gått til å bytte plass på två pussermotorer med alldeles for lite og dårlige verktøy:)

Noen I stavanger eller litt lenger sorøver som har en vinduspussermotor med 50mm aksel til salgs?

MWSnap053 2021-04-25, 17_12_10.png

Slik jeg ser det nå, så er det 4 timer med relativ frisk vindmelding fra midt på dagen til rundt kl 16. Den kan godt holde seg slik enda en time eller to. Så bruker sjøen noe tid på å roe seg. Jeg vurderer veldig sterkt å vente til tirsdag morgen.  Da har sjøen natta på å roe seg. Videre melding fra tirsdag mot onsdag er lite vind. Dermed er det stor mulighet for at varsel på tirsdag kan slå til. 

Det kan nok være mulig å dra nedover sent mandag.  Men komforten øker nok på tirsdag.  

@Windy37GM, du har en relativt god sjøbåt. Så den vil nok tåle sjøen på mandag ettermiddag.  Du har også fart nok til å komme deg til Farsund før det mørkner. 

Men jeg tror absolutt du vil få en finere tur tirsdagen. ?

@Almvik

Det vil fort bli noe graps rundt middagstid nedover fra Jæren. Så vurder gjerne å holde igjen en dag, så blir turen mye bedre ?

Endelig ble det Bobåt

Gullfisk skrev On 24.4.2021 at 7.32:

Gratulerer med ny fin båt

Takk for det, @Gullfisk

Havelle skrev for 23 timer siden:

gratulerer med ny båt!

Takker @Havelle

Bjørn Løvjomås skrev for 20 timer siden:

Å håper @VegJoh fortsatt får en fin tur hjem fra Arendal til andre siden av fjorden.  

Det håper vi også. Ser at været utover i uken også er relativt ustabilt ennå, men det setter seg vel litt nærmere helgen og man får litt mer forutsigbarhet får en håpe.

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

1 hour ago, Solbris II said:

Nå er du på rette forum @Almvik! Får du slått følge med disse er du godt ivaretatt.

Ja Nu føler jeg meg tryggere. :)

2 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Det vil fort bli noe graps rundt middagstid nedover fra Jæren. Så vurder gjerne å holde igjen en dag, så blir turen mye bedre ?

Ja då gjør jeg det, en må lytte på erfarne sjøfolk. =)

Når planerer du å gå?

Ska forsøke få ordnet en pussermotor også, får jeg tak på en i sentrum ? Kjørte elektrisk sparkesykel ut til Maritim på Lørdagen, men fikk 250kr bot når jeg satte den fra meg utanfør butikken i 10 minuter da det var uttanfør tilatt sone.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...