Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

Det er vel ikke størrelsen det kommer an på??

Jo, er det ikke alltid det, da?? For eksempel Bitteliten sin nye Windy 37. Han mener jo selv i en annen tråd at den vil trekke blondiner så det forslår. Skal ikke si meg uenig i det, selv om jeg fortsatt mener at fordekket er for buet til at det er trygt. Men det er jo klart at det hadde blitt færre blondiner, på fordekket og andre steder, om det var en 27-foter ... :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jøss her kjøpes det båter i fleng !! Gratulerer med ny båt, og med salget av den "gamle"...... og håper at du får en like god og harmonisk stund med henne, som du har med din familie....

 

Jeg tar en liten :drink: i kveld for deg, og lar min kone bla i MB&Y i kveld .... men er redd for at hun allerede har sett seg ut et favorittmerke, som jeg kommer til å slite meg opp mot..... I mellomtiden så får jeg gnikke å gni på "gamlebåten" som har takterrasse (krav).... og drømme om den dagen som min kjære kommer og spør meg om det ikke er på tide å bytte ut båten.... god seilas :sailing:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye, flott båt :flag: Og - flott kone du har...

 

Grøsser en smule på ryggen når jeg leser Bittelitens berettelse og krav til komfort.. Tenåringen vil ikke være med om et par år uansett. Kravet om fart er tullete. Er motivet å vise den største og flotteste båten eller er dette et virkelig behov som melder seg når man blir en ekte båtentusiast?

 

Båter av det kaliberet som pløyer sjøen i 35 knop er ikke med å skape idyll og en god atmosfære på sjøen.

Det var da veldig. Dårlig skjult misunnelse? Eller bare en dårlig dag på jobben?

 

'One man's ceiling is another man's floor' - Paul Simon (1973) - renner meg i hu...

 

Jeg er sikker på at Bitteliten klarer å 'ratte' firer'n på en forbilledlig måte.

Link to post
Share on other sites

Nesten lik båt som jeg har jo....må bare gratulere. Er imidlertid mer misunnelig mhp. kona enn på båten. Sånne båter kan en jo lett skaffe bare en har nok penger, slike damer er derimot ikke så lette å oppdrive (hvis det er noen fra de "rosa sidene" her med slike egenskaper er det bare å ta kontakt).

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med handelen. Engasjert kone er like fantastisk som utrolig. Må si at prosessen ligner en del på vår egen. Vi hadde forskjellige båter til evaluering, og var forsåvidt enige om at 30 fot var stort nok. Vi tok likevel turen ombord i en marex 350, og da konkluderte vi med at dette var den ultimate båten for oss. Vi konkluderte likevel også med at den var for stor og dyr, og at dette fikk bli neste båt. Etter en del spekulering frem og tilbake så skar fruen igjennom og sa at det var like godt å gå for det vi var sikker på å bli fornøyd med. Ellers så ville det bare bli ny handel om 1 til 2 år igjen. Så gikk turen til banken, som var enig med fruen, og gjerne ville være med på prosjektet.

 

Men det er som du sier. Litt rart å tenke på at vi nå har gått lina helt ut.

 

Vel Bitteliten, det blir lange måneder for deg nå. Det blir desto mer fantastisk nå den store dagen kommer. Personlig tok jeg ut to dager oppspart omsorgspermisjon når båten ble levert. Men det vet ikke frua noe om.

Link to post
Share on other sites

Enhver får følge sine lyster innenfor behovsrammene som måtte være til stede syntes Ørna & jeg . "Andre" folks prioriteringer er deres sak og ikke våres . Vi foretrekker å glede oss med Bitteliten ,og alle andre som prioriterer båt sterkere enn det vi er villig til og ønsker disse lykke til med fine opplevelser på fjorden .

Livet er for kort til å mjaue om bagateller.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med handelen. Engasjert kone er like fantastisk som utrolig. Må si at prosessen ligner en del på vår egen. Vi hadde forskjellige båter til evaluering, og var forsåvidt enige om at 30 fot var stort nok. Vi tok likevel turen ombord i en marex 350, og da konkluderte vi med at dette var den ultimate båten for oss. Vi konkluderte likevel også med at den var for stor og dyr, og at dette fikk bli neste båt. Etter en del spekulering frem og tilbake så skar fruen igjennom og sa at det var like godt å gå for det vi var sikker på å bli fornøyd med. Ellers så ville det bare bli ny handel om 1 til 2 år igjen. Så gikk turen til banken, som var enig med fruen, og gjerne ville være med på prosjektet.

 

Men det er som du sier. Litt rart å tenke på at vi nå har gått lina helt ut.

Godt å se at vi er flere som har stor glede over først og fremst det å ha båt. Vi har gledet oss like mye over alle båtene vi har hatt. For meg handler ikke båtglede over hvor stor båt vi har. Det handler for meg om gleden over å være på vannet, mestring av sjøen og båten, gleden over familien som koser seg, gode venner og bekjente og ikke minst den solidaritet som alle viser hverandre på sjøen. Man hjelper hverandre med et smil. Og ungene trives i båten uansett størrelse på båten. Det er nok først og fremst vi voksne som stiller krav til komfort og litt større avstand til ungene under dekk :rolleyes: samt at vi voksne også da kan øke aksjonsradiusen og ikke være så avhengig av været på turene.

 

Vi har alle ulike behov og ønsker. Det som vi deler her på forumet er gleden over båtlivet og respekt for godt sjømannskap og hverandre. Det setter jeg stor pris på, og håper ikke at noen ble støtt av at jeg ønsket å dele gleden med dere og kanskje også få noen til å humre litt i skjegget over en historie om drømmer og realisering som man kanskje kjenner seg litt igjen i. Så håper jeg dere unnskylder meg min fetisjisme for raske båter med gode kjøreegenskaper og lange fordekk.

 

Puffen: jeg har lurt på opphavet til nivket ditt. Bikkja vår heter Puffen, og opphavet til navnet er det samme som "Bitteliten". Hva er historien om nicket ditt?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:flag: Det er nok med antall fot som det er med antall invalidepropeller og annet flott utstyr, det skaper litt misunnelse i enkelte norske sjeler. Du må nok påberegne en del "blikk" og komentarer i fremtiden! Dette er ikke noe å bry seg om, hev blikket og stikk innom meg på en cognac så vi får feiret den nye skjønnheten! Gratulerer nok en gang!!! :flag::flag: Redigert av cleo (see edit history)

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Godt å se at vi er flere som har stor glede over først og fremst det å ha båt. Vi har gledet oss like mye over alle båtene vi har hatt. For meg handler ikke båtglede over hvor stor båt vi har. Det handler for meg det om gleden over å være på vannet, mestring av sjøen og båten, gleden over familien som koser seg, gode venner og bekjente og ikke minst den solidaritet som alle viser hverandre på sjøen. Man hjelper hverandre med et smil.

Vi har alle ulike behov og ønsker. Det som vi deler her på forumet er gleden over båtlivet og respekt for godt sjømannskap og hverandre. Det setter jeg stor pris på, og håper ikke at noen ble støtt av at jeg ønsket å dele gleden med dere og kanskje også få noen til å humre litt i skjegget over en historie om drømmer og realisering som man kanskje kjenner seg litt igjen i. Så håper jeg dere unnskylder meg min fetisjisme for raske båter med gode kjøreegenskaper og lange fordekk.

Det er vel ikke størrelsen på båten som teller?! Det er hvem som er ombord, og HVORDAN de oppfører seg!!

Bare fortsett du BITTELITEN (les KJEMPESTOR) :blush: ; det er herlig lesning om en ekte båtfantast.

 

Bry deg ikke om eventuell misunnelse, det er bare godt norsk det....... :cool::cool::cool:

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Gratulere så masse med ny båt (skip) ,kjempeflott :cool:

 

Må nok si at jeg synest du/dere har god smak når det gjelder båter :yesnod:

 

 

Lurte litt på hvor lenge siden du kjøpte den første Bitteliten og hva blir gj.snittlig økning fot pr år ?? :wink:

 

 

Kunne kansje vært en ide å kjøpe nr.1 tilbake og henge den pent opp på tvers av hekken på nr 4 :lol:

 

 

mvh

sveno

Redigert av sveno (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Puffen: jeg har lurt på opphavet til nivket ditt. Bikkja vår heter Puffen, og opphavet til navnet er det samme som "Bitteliten". Hva er historien om nicket ditt?

Den er enkel. Første gang jeg logget meg på Baatplassen måtte jeg finne et navn. De første jeg prøvde på var allerede i bruk. Derfor endte jeg opp med det jeg satt på.

Link to post
Share on other sites

Må slutte meg til gratulasjonene! At du har skutt innertier med fruen er vel nå hevet over en hver tvil! Syns jeg har vært heldig selv, men kan ikke skilte med progresjonen din. Nå er det 10 år til vi har tenåringer i huset og da har vi kanskje skaffet oss en Viknes 1030 K3, eller Minor 34 WA:)

 

Lykke til!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Engasjert kone er like fantastisk som utrolig. Må si at prosessen ligner en del på vår egen. Etter en del spekulering frem og tilbake så skar fruen igjennom og sa at det var like godt å gå for det vi var sikker på å bli fornøyd med. Ellers så ville det bare bli ny handel om 1 til 2 år igjen.

Nydelig historie du har der :yesnod: Det er slike fruer vi vil ha. Stor forståelse for mannens ønsker og behov, og beslutningsevne til å skjære gjennom og gå for det vi egentlig ønsker oss.

Gratulerer igjen med ny, fin båt.

 

Nå var jo ikke meningen min å skryte Admiralinnen helt opp i skyene her da - så tro nå ikke at livet er en dans på rosa skyer bestandig hos oss heller. Får håpe at hun ikke sniker seg inn og leser det jeg skriver om henne - hun kan jo bli litt høy på pæra av dette. :lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Henger meg på gratulantene. Nydelig båt!! Må jo smile litt. Det har vel ligget i kortene omtrent før Nidelven ble sjøsatt om en har fulgt med på dine mange innlegg :lol:

 

(Gratulerer også med Båtplassens lengste innlegg om det private valg og vurderinger og indre familieliv!) :wink:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser forresten at du har fjernet avataren din, Bitteliten. Kan vi regne med at det kommer en ny i løpet av kvelden, kanske et billede av en Windy med et kobbel blondiner på fordekket? :wink:

Ditt ønske er oppfylt. Stirr deg ikke blind nå da :wink:

 

Gratulerer Bitteliten! :flag:

 

Fant dette hos Hegnar. :smiley:

JEg er desverre ikke med i den gjengen som deler den bonuspotten på 115 mrd kroner. Pengene hadde vært fine - men jeg synes de jobbene virker meningsløse over tid.
Link to post
Share on other sites

Jeg tar en liten :drink: i kveld for deg, og lar min kone bla i MB&Y i kveld .... men er redd for at hun allerede har sett seg ut et favorittmerke, som jeg kommer til å slite meg opp mot.

Og hvilket merke er det Admiralinnen har pekt seg ut da? MB&Y er mitt favorittblad - definitvt av de beste bladene.

 

Jeg tar en liten :drink: for deg i dag og alles båtdrømmer. Kom over en Balvenie Single Barrell på en flyplass. Faktisk bedre enn min gamle favoritt Double Wood. Opps - det ble mer enn 1. Have a great week end! "

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

for en nydelig båt.

Ingen tvil om det, nei... :smiley:

 

Jeg gleder meg på deres vegne, dere som har tid og anledning (les: råd) til å ha slike supre båter! Det må jo være en fornøyelse! Kanskje det blir vår tur en gang,- hvem vet... :smiley:

 

For egen del går det motsatt vei denne gangen, fra ny Baltic til noe mye billigere... :lol:

 

Sannheten er at vi godt kunne fortsatt med Baltic'en, men vi syntes vi fikk brukt den altfor lite og syntes ikke at summen vi hadde lagt ned i båt stod i forhold til nytten/gleden. Det er så mange andre ting som det også skal tid til med små gutter,- så foreløpig er nok vi mest komfortable med en mye rimeligere båt,- som ikke gir oss dårlig samvittighet all den tid den ikke blir brukt. Men som vi alle vet, med tiden skifter behovene/ønskene og hvem vet hva det blir til om noen år :rolleyes:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sannheten er at vi godt kunne fortsatt med Baltic'en, men vi syntes vi fikk brukt den altfor lite og syntes ikke at summen vi hadde lagt ned i båt stod i forhold til nytten/gleden. Det er så mange andre ting som det også skal tid til med små gutter,- så foreløpig er nok vi mest komfortable med en mye rimeligere båt,- som ikke gir oss dårlig samvittighet all den tid den ikke blir brukt. Men som vi alle vet, med tiden skifter behovene/ønskene og hvem vet hva det blir til om noen år :rolleyes:

Dø - det er akkurat det samme for oss. Jo større båt - jo mindre tid til å bruke båten. Derfor kjøper vi større båt :eek: For det gjør oss mer væruavhengig, større plass ombord (les større avstand til ungene :wink: ) og enda dårligere samvittighet for ikke å bruke båten (les det føler kona som gjør at vi må - bare må - reise på tur :lol: ). Kanskje dere skal tenke andre veien?
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med godt valg av ny altoppslukende fritidsinteresse! Er selv lykkelig eier av GM 37 med 6'te sesongen bak meg i samme båt. Har saumfart båtblader og messer for å se om det er noe som kan sette min ekte kjærlighet til denne båten på prøve, men jeg har enda ikke funnet noe! Gled dere til å nyte denne fullendte skapelsen i langdrag -sesong etter sesong! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Dø - det er akkurat det samme for oss. Jo større båt - jo mindre tid til å bruke båten. Derfor kjøper vi større båt :eek: For det gjør oss mer væruavhengig, større plass ombord (les større avstand til ungene :wink: ) og enda dårligere samvittighet for ikke å bruke båten (les det føler kona som gjør at vi må - bare må - reise på tur :lol: ). Kanskje dere skal tenke andre veien?

:lol: Ingen dum tanke, nei, men det var faktisk slik jeg tenkte da jeg kjøpte Baltic'en. Med en 'liten hytte' ved sjøen måtte det vel bli slik at vi 'bare måtte' i båten... Vi fikk da brukt den en del, men det var slett ikke alltid at det var førstevalget til alle. Ungene er fortsatt for små til å kunne bruke jolla alene og ikke passer det så godt for dem å bade direkte fra båten heller,- dessuten vil de gjerne treffe andre unger og da blir det slik at vi må inn til en strand e.l. der de får utfolde seg. Å være bare i båten blir fort for trangt for tre viltre krabater. MEN jeg skjønner poenget ditt og vi har prøvd,- men for vår del fant vi ut at vi ville prøve å bare ha en enkel 'bade-båt' for å dra ut på/mellom de nærmeste øyene utenfor Asker og Bærum.

 

Slett ikke usannsynlig at vi etter en relativt kort periode vil 'oppgradere oss noe'... :wink: ...vi får nå se hvordan dette utvikler seg :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med godt valg av ny altoppslukende fritidsinteresse! Er selv lykkelig eier av GM 37 med 6'te sesongen bak meg i samme båt. Har saumfart båtblader og messer for å se om det er noe som kan sette min ekte kjærlighet til denne båten på prøve, men jeg har enda ikke funnet noe! Gled dere til å nyte denne fullendte skapelsen i langdrag -sesong etter sesong! :cheers:

Neimen,- er det ikke nærmeste nabo i båthavna...

 

Velkommen gode nabo til 'baatplassen.no'! Skjønner godt at du liker båten,- den er flott :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med godt valg av ny altoppslukende fritidsinteresse! Er selv lykkelig eier av GM 37 med 6'te sesongen bak meg i samme båt. Har saumfart båtblader og messer for å se om det er noe som kan sette min ekte kjærlighet til denne båten på prøve, men jeg har enda ikke funnet noe! Gled dere til å nyte denne fullendte skapelsen i langdrag -sesong etter sesong! :cheers:

Hei og velkommen til norges beste båtforum. Her deler vi gleder og sorger og stor båtglede. Nå er det da 3 W37 eiere her på forumet. Jeg vet ikke om du kjenner til KOB's hjemmeside Hannah2 men den er verdt en kikk når abstinensen blir for stor.

 

W37 er den bestselgende Windy modellen - år på år. Det er nok ikke helt uten grunn.

 

Baltic - jeg skjønner vurderingen din. Da ungene våre var mindre hadde vi daycruiser for å komme oss ut til en strand. Nå er de store nok til å klare seg selv, og jolla er populært innslag, og de vil gjerne oppleve nye steder. Det er en tid for alle ting - det viktigste er at man har det bra.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hvilket merke er det Admiralinnen har pekt seg ut da? MB&Y er mitt favorittblad - definitvt av de beste bladene.

 

Jeg tar en liten :drink: for deg i dag og alles båtdrømmer. Kom over en Balvenie Single Barrell på en flyplass.

Hun kommenter stadig om Azimut, ..... og kan være enig om at Cask Strenght er den beste...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...