Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Dette er tidenes beste tråd, vi får håpe støttekontakten og vergen for disse to dukker opp før de er klare for avgang. Dette er bare søtt og underholdende så lenge de holder seg i havn. Det er ikke grenser på hvor ræva dette kan gå, men det blir sikkert live på TikTok 👍

 

Link to post
Share on other sites

Med titusener av visninger på TikTok må det vel bli penger til prosjektet. De har visst seertall som NRK ikke har sett siden monopoltiden, da Herbjørn Sørebø var helgens store trekkplaster. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

torkelmj skrev 27 minutter siden:

Med titusener av visninger på TikTok må det vel bli penger til prosjektet. De har visst seertall som NRK ikke har sett siden monopoltiden, da Herbjørn Sørebø var helgens store trekkplaster. 

Tror det bare er fyren som ikke klarer å si 3400 riktig. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev 36 minutter siden:

Tror det bare er fyren som ikke klarer å si 3400 riktig. 

Ikke at jeg skjønner meg så mye på TikTok og lignende, men i følge min datter, som er i TikTok aldersgruppen, har de slett ikke mange følgere på TikTok.

slik er det visst pr idag. 938 likerklikk samlet og 2352 følgere.

 

E8D9B859-8F64-4233-A462-14B36B0E05B1.png

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker at for å være med på en "Spleis" så må det jo være for man har spesiell tro på noen, på et prosjekt eller rett og slett fordi noen har havnet i en ulykkelig situasjon som de ikke kan lastes for.

Her er det jo det motsatte som er tilfellet. Ingen med litt kunnskap om seiling, sjø og hav kan ha tro på disse to tøysekoppene , ei heller på prosjektet deres. Og situasjonen de har satt seg i må sies å være helt og holdent selvforskyldt.

Jeg tenker at den beste måten å hjelpe dem på må være å la vær å støtte dem og på den måten skåne dem for det de vil møte på om de faktisk kommer seg på sjøen og videre legger ut på havet.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er flott at to som sikkert har sine utfordringer forsøker å leve ut en drøm.

Tross alle problemer er de fortsatt venner,  kjærester og støtter hverandre.

Om de ikke kommer så langt er vel ikke så farlig så lenge de er i båten og på en måte lever ut drømmen.

Så kan det jo hende de lærer og får erfaring og kan seile litt etterhvert. 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev On 20.1.2023 at 17.21:

Ja, ikke så mye bidrag til nå.

 

E2208574-DA4F-4643-A7CC-8A690A155E31.png

Spørs om det går så mye bedre enn forrige spleis fra i fjor når de satt penge lens i Holland. Da rakk de ikke å få inn mye heller.

Er nok dessverre for de, mest en heia gjeng hjemme uten store peiling på seiling, som heier på de, og uten store muligheter for å hjelpe de.

Er nok redd de ike kommer så veldig mye lengre enn kanskje på sjøen. Bare fylling av diesel er jo omtrent en en umulighet med nåværende økonomi. Men får de båten på sjøen. Så har de kanskje en sjans å få litt igjen om de ender med å måtte selge den.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 7 minutter siden:

Nå er han som skal være "kaptein" på hjemturen på plass og båten er sjøsatt

Siste Facebook video jeg finner er fem døgn gammel. Hvor ser du ny info? Er utenfor sesong å seile av gårde nå, var vel elektrisk, dass, gir som krangler, og det er før de har prøvd å heise seil. Håper skipperen tar de med på noen små prøveturer i nærområdet før de drar av gårde. Er det Norge som er målet nå, ikke Hellas eller Kanariøyene?

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 16 minutter siden:

Nå er han som skal være "kaptein" på hjemturen på plass og båten er sjøsatt. Kr. 305 er kommet inn på Spleis så da blir det spennende å følge med på turen til Norge. Uklart om de har satt av penger til norsk moms men vi får tro de kjenner til reglene.

Helt sikker på du har sett rett «episode»? De skulle ikke hjemover, men forandrer jo planer en gang i uken, så ikke godt å si. Ingen oppdatering på Facebook i alle fall. De hadde en kaptein på den forrige båten i Nederland eller hvor det var, men mener han trakk seg. Var jo full panikk av en kuling når de lå i havn og krise når det lå 50 liter vann i kjølen. Var en gåen sikring på lensepumpa, tok vel noen uker få i orden. Siste oppdatering på Facebook så har 10m/s blitt til storm en uke og de er på land enda. Ikke ett ord om rigg eller motor. Men det går unna på toktik, bambam 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Båt komt på sjøen??? Kaptein ankommet?? 

Trpor jeg må finne frem glasskula å se litt mer i den ja, for finner ikke noe om dette på hverken face/youtube eller tiktok eller hos mr google. Nyeste hos tiktok er jo 6 dager gammelt å da er nu båten på land ennå.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 41 minutter siden:

Beklager, jeg har visst kommet i skade for å referere til en gammel episode fra mars 2022.

Men beløpet som har kommet inn på spleisen stemmer🙄

Sådan skjer😉

 

Men kommer sikkert snart en nye oppdatering. Er jo en uke siden forrige.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev On 22.1.2023 at 22.45:

Nå er han som skal være "kaptein" på hjemturen på plass og båten er sjøsatt. Kr. 305 er kommet inn på Spleis så da blir det spennende å følge med på turen til Norge. Uklart om de har satt av penger til norsk moms men vi får tro de kjenner til reglene.

Tror båten i utgangspunktet er Norsk, den seiler i alle fall under Norsk flagg på profilbildet deres, og vi vet jo alle at de aldri har hatt oppe ett eneste seil, så det er nok garantert ett bilde tatt av forrige eier :)
Så da slipper de forhåpentligvis moms, om papirene er på stell, noe som de garantert ikke er. Men den tid den sorg.
Spleisen går som det griner i alle fall:diving:

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev for 1 time siden:

Tror båten i utgangspunktet er Norsk, den seiler i alle fall under Norsk flagg på profilbildet deres, og vi vet jo alle at de aldri har hatt oppe ett eneste seil, så det er nok garantert ett bilde tatt av forrige eier :)
Så da slipper de forhåpentligvis moms, om papirene er på stell, noe som de garantert ikke er. Men den tid den sorg.
Spleisen går som det griner i alle fall:diving:

Jeg mener de tidligere har fortalt at båten er registrert i Sverige og at mva ikke er betalt i Norge. De hadde fått en historie av forrige eier at det ikke skulle være noen problemer å ta den til Norge, men jeg husker ikke hva dette skulle bygge på. Mva kommer de nok ikke unna hvis de greier å seile til Norge og vil gjøre ting ordentlig.

Link to post
Share on other sites

Kallethekid skrev 1 time siden:

Jeg mener de tidligere har fortalt at båten er registrert i Sverige og at mva ikke er betalt i Norge. De hadde fått en historie av forrige eier at det ikke skulle være noen problemer å ta den til Norge, men jeg husker ikke hva dette skulle bygge på. Mva kommer de nok ikke unna hvis de greier å seile til Norge og vil gjøre ting ordentlig.

Ok, skjønner, den "episoden" har jeg ikke fått med meg.
Da blir det vel ny spleis når momsen kommer brått på vil jeg regne med :)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...