Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Martine29f skrev 20 minutter siden:

Det er jo knall å ha billig bopel i Spania. Kunne tenkt meg noe sånt selv jeg. Og hobbyen er å holde trauste losslitte lettlurte sjøulker i Norge for narr. Bon nuit.

Nu har de jo langt ifra komt til spania. Båten står jo på land i Frankrige, å det høres jo ut som det er lite billig der hehe

Måtte jo kjøpe med kjøle/fryseboks fra Biltema, og betale dyr overpris for bagasjen på flyet. Så ikke noe billig så langt.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 52 minutter siden:

Det er jo knall å ha billig bopel i Spania. Kunne tenkt meg noe sånt selv jeg. Og hobbyen er å holde trauste losslitte lettlurte sjøulker i Norge for narr. Bon nuit.

Lurer vel bare seg sjøl de der, de fleste kjenner jo igjen lusa på gangen.  Men jeg synes det er god underholdning, så følger med :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Geografi er ikke min greie, men morro å følge med på. Savner disse gutta som skulle tjene seg søkkrike på taskekrabbefiske med teiner fra Biltema. Ble taust derfra også. Men båtplassen er vanedannende....må bare innom xantall ganger pr dag. Og inatt stiller vi klokka folkens...husker ikke hvilken vei og for meg spiller det ingen rolle. Må opp å slå lens allikevel.

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 9 minutter siden:

Geografi er ikke min greie, men morro å følge med på. Savner disse gutta som skulle tjene seg søkkrike på taskekrabbefiske med teiner fra Biltema. Ble taust derfra også. Men båtplassen er vanedannende....må bare innom xantall ganger pr dag. Og inatt stiller vi klokka folkens...husker ikke hvilken vei og for meg spiller det ingen rolle. Må opp å slå lens allikevel.

Klokka stilles alltid mot sommeren det året man stiller den. Så i natt er det en time tilbake :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Vegard1980 skrev 5 minutter siden:

Har båtplass på Nøtterøy. Båtplassen pleier ikke å fryse. Tok båten opp for service. Der den blir stående på land til mai. Mulighet til og leie den. Stor og bred boks.

mitt nr er 96666688

Mvh Vegard

Tror ikke dette er så veldig aktuelt lengre. Båten de trengte plass til i første innlegg er lenge ute av bildet. Nu har de jo en båt som ligger på land i Frankrig, å kanskje kommer til Norge en gang neste sommer. De skal jo feire Jul/nyttår i Spania, å ellers besøke hele middelhavs området, før de skal hjem til Norge. (Om ellers båten kommer på sjøen)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Vegard1980 skrev for 2 timer siden:

Har båtplass på Nøtterøy. Båtplassen pleier ikke å fryse. Tok båten opp for service. Der den blir stående på land til mai. Mulighet til og leie den. Stor og bred boks.

mitt nr er 96666688

Mvh Vegard

Tror ikke sv Jupiter rekker fra Marseille til Nøtterøy før mai. Du anbefales å finne andre leietakere.

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 18 timer siden:
Vegard1980 skrev On 30.10.2022 at 20.15:

mitt nr er 96666688

Mvh Vegard

 

 

 

hvis du har hemmelig nummer så er det vel dumt å legge det på et åpent forum med 90' medlemmer.

image.png

Nummeret er da fremdeles hemmelig i den forstand at nysgjerrige Båtplassen-medlemmer som søker opp nummeret for å se hvem Vegard1980 er ikke får noe treff på navn og adresse.

 

At nummeret 96666688 er i bruk røper han jo, men det gjelder da faktisk de fleste nummer som starter på 9, så saken blir ikke nevneverdig mindre hemmelig.

 

Om folk ønsker å ha nummeret sitt på 1881.no eller ikke synes jeg de stort sett bør få bestemme selv (burde riktignok vært obligatorisk oppføring for dem som ringer mye utgående, men det er nå en annen sak), og folk bør også få lov til å gi telefonnummereet  sitt til dem de vil (også til folk på Baatplassen).

 

Så jeg synes fremgangsmåten til Vegard1980 er helt ok (selv om det naturligvis ble en bom på utleieforslaget da han nok bare hadde lest starten og ikke de sikkert 1000 innleggene etterpå hvor det går frem at fremgangen ikke har vært helt som planlagt på disse seilbåtprosjektene til  den etterhvert fraværende trådstarter).

Link to post
Share on other sites

Endelig en oppdatering. Arbeidet skrider sakte frem. Mannskapet har slitt med feber og diaré. Og KOLS. Miljøet inne i båten er nok ikke optimalt, med 70 cm (senere moderert til 20 cm) vann flytende rundt i bunnen av skuta. Neste video er lovet å inneholde visning av begge toalettene ombord. 🍿

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

jaja Er nok lenge til de er på sjøen. Blir jo bare mer å mer jobb.

Ikke er båten malt ennå heller. Så blir vel jul i Frankringe.

 

En skjønner jo hvorfor tidligere eier bare ville bli kvitt den, å reiste fort som faen.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev for 8 timer siden:

En skjønner jo hvorfor tidligere eier bare ville bli kvitt den, å reiste fort som faen.

 

Båten er vel neppe dårligere enn det som er vanlig når man gjør et "kupp". Men når det er gøyere å kjøpe dill og vas enn å reparere det som er ødelagt, ja da blir det jo liksom aldri bedre da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 27 minutter siden:

 

Båten er vel neppe dårligere enn det som er vanlig når man gjør et "kupp". Men når det er gøyere å kjøpe dill og vas enn å reparere det som er ødelagt, ja da blir det jo liksom aldri bedre da...

Spørs jo om det faktisk var et kupp da hehe.

 

Er vel ingen som har sjekket seil garderoben ennå heller. Å vi vet alt motor/gir har sine utfordringer. Så kommer nok nye overraskelser inne så lenge.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 7 minutter siden:

Spørs jo om det faktisk var et kupp da hehe.

 

Det er jo som regel ikke det. Men vanligvis så biter man tenna sammen, fikser det som er ødelagt og får en bra båt til slutt likevel. Her virker det dog som at andre ting enn å fikse båt har høyere prioritet. Som air condition, aggregat i et lite uthus på dekket, fin farge på skroget etc. Men de venter vel bare på de enorme inntektene fra youtube sånn at de kan få folk til å fikse det kjedelige arbeidet:crazy:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

1 hour ago, index said:

Men de venter vel bare på de enorme inntektene fra youtube sånn at de kan få folk til å fikse det kjedelige arbeidet:crazy:

Først må de legge ut noe på Youtube. Siste video der er vel over 3 måneder gammel. Men 64 følgere vil vel ikke inntekten gå helt banananas.

 

Ellers begynner det å bli litt flaut å følge med på koseprat med familien på direktesendinger, og alle unnskyldningene de har for at de ikke er begynt på ting de skulle ha ferdige for flere måneder siden. Begynner på ting i hytt og pine, og utsetter alt som må gjøres når båten står tørt. Men er vel utbetaling fra Nav som styrer framdriften der de må kjøpe inn ting. Da er det jo kjempesmart å ikke rekke flyet hjem og kaste penger ut av vinduet.

 

Men,men de får nå testet ut hvordan det er å leve ut drømmen om å seile på de store hav. Må bare få sjøsatt først

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...