Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Boblende lykke og at de lykkes på Tiktok og har hatt over 1,2 mil likes.

Båten skal ut på onsdag og det virker som de har fått gjort båten klar, men fokuset er på Tiktok.

Men gøy de får til noe og nå er de lovet både hjelp og sponsorer.

 

Blir spennende å følge dem videre og se hvordan kanalturen går.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

1,2 mill som så videoen, men ingen av videoene deres har mer enn 11k visninger, så ingen problem ha suksess når man bare kan finne på hvor bra det gikk. Alle tiktokene er bare snakksnakk og ingenting skjer, som vanlig. 
Denne tråden har vel 6X visningene til noe tiktok de noen gang har laget. 

Håper det går veien, men hadde ikke satt en tørr loff på det resultatet. 

Har man ikke råd til å få båten på vannet uten innsamlingsaksjon så har man vel heller ikke kroner til en "jordomseiling".

Virker som ønsket om å være "influencer" er større enn å faktisk få unna litt arbeid. 
Bombe. 

Bang bang bang.  
 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Må si jeg håpet de skulle få til dette en dag. nå ser det ut som jeg må innrømme at det ser mørkt ut.

i allefall om meninga var å ordne båt for å komme seg på sjøen en dag.

 

Det blir som han sa mannen da han klippet purka.. Fryktelig mye skrik, men lite ull.

 

Ville vel håpet på minst mulig viewers om det gikk så treigt, men jeg er vel for old school?

Er tross alt på Baatplassen, og ikke på tiktoc :-)

 

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev 26 minutter siden:

Båten skulle vel i vannet 19 mars, etter første annonsering. Tre dager etter tror jeg fortsatt den er tørr. Noen som har oppdateringer?

Jeg er ikke på Tik Tok, men på siste facebookinlegget jeg så snakket de om onsdag, altså idag. 

De snakker veldig lite om båten og har kanskje oppdaget at deres mulighet å få til en jordomseiling er å bli så populære på sosiale medier at de både kan finansiere prosjektet, samt få hjelp til å fikse og føre båten. Det er vel kanskje ikke noen dum løsning, selv om jeg personlig heller ville fikset på båten en å snakket timesvis med ukjente følgere.  Heldigvis er vi mennesker forskjellige! 

Link to post
Share on other sites

Siste på TikTok er fra i går, og der takket de for god støtte slik at de hadde fått kjøpt det siste av maling og malepensler og hydraulikkolje. De hadde igjen en stripe i vannlinjen som skulle males grønn.

Når de sliter med å få kjøpt noen lite maling og pensler, skal det bli interessant å se når de kommer seg avgårde. De skal jo gå for motor på kanalene, og drivstoff koster jo litt mer enn litt maling. Å få lagt ned mastene er ikke gratis det heller.

Men drømmer er gratis, de får fortsette med det.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Det går med små skritt framover for folka med SV Jupiter, men det er jo veldig mye bedre enn å henge på CC Gjøvik og jakte den neste tomflaska? 
 

De 1,2 millioner likes er nok rimelig overdrevet, men så lenge det går rette veien og de holder fokus på båt framfor enda dyrere avhengigheter, så heier jeg.

 

596F4D9E-62C2-4B24-9D91-8703EA68C617.png.e2aa87d88c84008b5c9dd63f35ef7067.png

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev for 7 timer siden:

De 1,2 millioner likes er nok rimelig overdrevet

Det er nok på livesendingene deres som dem håver inn mesteparten av likes'ene. Popper opp titt og ofte med at dem sitter der og babler om ett eller annet live, men sjeldent dem snakker noe om selve båten.

Link to post
Share on other sites

Synes det er veldig artig å følge med på dem.

De lever jo allerede i båtdrømmen sin og har massevis av tid. Tror ikke det er så viktig å bli ferdig eller komme videre så fort, de bor i båten og tar små skritt av gangen.

Synes også det er litt snodig å se at fokuset er så lite på båten, og nesten litt urolig for hvordan det skal gå videre. Men må jo se hvordan dette ender og hvordan de finner frem på kanalene gjennom europa.

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Kjekt å se at de har funnet noe meningsfylt å fylle livet med, selv om de ikke kan så mye om det de har gitt seg i kast med. Og trist å se så mange "seriøse" båtfolk gjøre dem til latter. Dette er unødvendig, folkens!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

1 hour ago, index said:

Kjekt å se at de har funnet noe meningsfylt å fylle livet med, selv om de ikke kan så mye om det de har gitt seg i kast med. Og trist å se så mange "seriøse" båtfolk gjøre dem til latter. Dette er unødvendig, folkens!

 

Enig! Prøvde meg på en lignende kommentar tidligere i tråden. Dessverre er det noen som synes det er helt greit, tilsynelatende på grunn av bakgrunnen til folka på jupiter. 

Link to post
Share on other sites

5nacks skrev On 24.3.2023 at 10.45:

 

Enig! Prøvde meg på en lignende kommentar tidligere i tråden. Dessverre er det noen som synes det er helt greit, tilsynelatende på grunn av bakgrunnen til folka på jupiter. 

Hva slags bakgrunn er det da? Kjenner du til de fra før ?

Link to post
Share on other sites

Kallethekid skrev 8 minutter siden:

De har vært åpne på Facebook om at en av grunnene til at de bestemte seg for å dra på langtur var for å komme seg vekk fra et belastet miljø.

Funker det for dem og de finansierer det selv, så må det vel være greit. Det er om å gjøre å få huet til å konsentrere seg om noe diametralt motsatt av det miljøet man vil vekk fra. Ny kurs. Om man teknisk sett er på bærtur, spiller mindre rolle. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...