Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Jeg har ikke noe peiling på seilbåter, men jeg har et inntrykk av at en gammel seilbåt i diskutabel stand ikke er noe som koster veldig mye penger her i Norge...så hvorfor var det nødvendig å kjøpe en i Frankrike, for så å bruke titusener av kroner på å reise frem og tilbake? 

 

Har ikke fulgt med, så vet ikke hva de eventuelt betalte for båten der. 

Link to post
Share on other sites

Bæng. Det er en ikke ubetydelig vilje, når nevnte prat og rot har foregått i månedsvis. Ispedd ukentlig fredagsdans på lokalet. 
 

Bortsett fra at det er mye mygg og en uke med diaré uten tilgang på eget toalett, må jo dette være en fin form for båtferie. De trenger strengt tatt ikke å sjøsette båten heller, bare selge den igjen hvis/når de går lei. Men kanskje bobil hadde vært et bedre valg?

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

torkelmj skrev 12 minutter siden:

Bæng. Det er en ikke ubetydelig vilje, når nevnte prat og rot har foregått i månedsvis. Ispedd ukentlig fredagsdans på lokalet. 
 

Bortsett fra at det er mye mygg og en uke med diaré uten tilgang på eget toalett, må jo dette være en fin form for båtferie. De trenger strengt tatt ikke å sjøsette båten heller, bare selge den igjen hvis/når de går lei. Men kanskje bobil hadde vært et bedre valg?

Skal du ha bobil med 3 soverom 2 toalett og stue/kjøkken. Ja da koster det. Har ikke troa på at NAV er så rundhåndet hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev for 5 timer siden:

Denne tråden blir nok kåret til årets lengste og mest intetsigende og tomme tråd. All den tid TS ikke har vært innom siden slutten av april. 

 

Synes du? Jeg synes den er artig jeg:wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 28 minutter siden:

 

Synes du? Jeg synes den er artig jeg:wink:

Enig med deg jeg. altid moro å ha noe håpløst å følge med på.

 

Å de har fått nok tilbud om hjelp fra folk som kan båt. Men alt dette blir slettet å blokket hos de. Så følger bare med uten flere kommentarer på facebook jeg.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Amfea skrev for 7 timer siden:

Ellers begynner det å bli litt flaut å følge med på koseprat med familien på direktesendinger, og alle unnskyldningene de har for at de ikke er begynt på ting de skulle ha ferdige for flere måneder siden.

Det forstår jeg godt, men veldig enkelt å løse da.

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev for 1 time siden:

Javisst er den også artig. Glemte å nevne det i oppramsingen....håper hovedpersonene bli invitert til Lindmoe etterhvert når og hvis de har tid. "Spent" på fortsettelsen...

De som burde vært på Lindmo er jo dem som sitter og venter på nye videoer og gang på gang opplever samme greia å godte seg over :giggle:

Link to post
Share on other sites

Japp, vært plenty av gode råd og konstruktiv kritikk, men det blir blokka, sletta og ignorert.  Så er bare å la katastrofen skje, de har i alle fall en haug videoer å se tilbake på når de sitter å lurer på hvor det gikk galt.  

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Ny oppdatering, da var syke, så ikke fått gjort mye. Men Marseille var en skikkelig møkka by, kunne de fortelle. Da de hadde vært der for noen dager siden(når de bomma på flyet hjem)

 

Mye spekkhuggere som angrep seilbåter for tiden kunne de fortelle. Så de skulle kjøpe utstyr som skremmer de bort.

Ellers de vanlige  familie prat.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Er spent på hva de anskaffer mot spekkhuggerangrep. Så at sand ble anbefalt på FB. Mulig det er noe de har god erfaring med der oppe på Gjøvik. En sprayboks med permetrin kan muligens også være gunstig i samme anledning. Bare å følge med videre. Bæng, det ordner seg. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

19 minutes ago, BårdK said:

Jeg synes skadefryd og hetsing av dem som mottar støtte fra NAV osv. går under sjikane og personagrep.

 Tja, hetsing var vel sterke ord.

NAV har vært nevnt, da de handler mye rart og gjerne ikke helt nødvendige ting hver gang de har penger. Så sitter de i 2 - 3 uker og er tomme for penger. 

 

Flere av dem som deltar i denne tråden har tilbudt teknisk hjelp og løsninger på det de sliter med av problemer på FB. Alle har stort sett opplevd at Sverre vet bedre selv, og tipsene blir slettet fra tråden på FB. Er kun heiarop fra familie og venner i Norge som får stå.

 

Til tross for det, vil jeg ikke si skadefryden er stor i tråden. Man må kunne drodle rundt alle de prosjektene som stadig kommer opp i videoene, uten å bli stemplet som mobber. De har jo noen rimelige spenstige prosjekter på gang. Og alt som må til for å få båten klar for vannet igjen, blir skjøvet på gang på gang.

 

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...