Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Amfea skrev for 5 timer siden:

Med 12,04V og landstrøm påkoblet, er det jo gode greier😂

Nå kjøpes det AC for å få båten klar til seiling, plotter kjøper de senere.

Liker prioriteringene her, men litt bekymret på deres vegne med tanke på seilas i åpent hav.

Var jo langt nede på 11 tallet i en oppdatering. Men høres ikke ut som de skjønner problemet.

Men det går vel opp for de, når ting slutter å fungere. 

 

Skulle vist ha 4 nye batterier. Men høres ut som det er dårlig med råd til dette. 

 

 

Redigert av Okkaby (see edit history)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 9 minutter siden:

Da dukker vel behovet for "tørrdokk" i Osloområdet opp igjen snart. Det var vel der det hele startet. 

Har de droppet å seile til Hellas? 

Ja nu skulle de rett hjem, så skulle båten ordnes hjemme, før de dro ut på eventyr.

Sliter med varmen å språket der nede hehe

 

Men så fort som plan endres, så kan mye endre seg, før de ser Norge. 

Er jo ikke noen kort dagstur å seile hjem der nede ifra.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Så ut som litt dårlig stemning nå, og lite penger på bok. I og med at han var ny som seiler, skulle han ikke lenger ut enn han kunne se land i kikkert. Blir en fin tur opp til Norge da tenker jeg. Virker som om de ser på turen hjem som en liten svipptur. Med en innleid seilkyndig på laget, tenker jeg det går noen dager/uker på den turen.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev 24 minutter siden:

Man får aldri nok strøm i båten, det er sant nok. Men disse planlegger solceller og to vindmøller, som tilsammen skal produsere 8,6 kw.

Det tror jeg hadde holdt til mitt bruk. 

Disse to planlegger jo ganske så mye, å endre plan raskere enn de klare å oppdatere Facebook 😂🤣

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev 1 time siden:

Man får aldri nok strøm i båten, det er sant nok. Men disse planlegger solceller og to vindmøller, som tilsammen skal produsere 8,6 kw.

Det tror jeg hadde holdt til mitt bruk. 

Men så planlegger du sikkert ikke å ha vaskemaskin, tørketrommel, elektrisk komfyr og høyt "hjemme" kjøleskap i båten din heller.😄

 

Link to post
Share on other sites

Kallethekid skrev 20 minutter siden:

Men så planlegger du sikkert ikke å ha vaskemaskin, tørketrommel, elektrisk komfyr og høyt "hjemme" kjøleskap i båten din heller.😄

 

Tror nok disse to skal få en del overraskelser hehe

Snakket om 22k for solcelle/Batteri pakke.

Noe sier meg, de ikke vil få alt dette til å fungere på samme måte som hjemme, sjøl om de kaller det Stue/Kjøkken/Bad og Soverom. Å det høres jo ut som de tror de vil få Max lading konstant.

 

Jaja er jo bare å følge med hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Nå er det visst full krise igjen, og mekaniker må leies inn, båten kan ikke kjøres for det er funnet olje i vannet i kjølen på båten :giggle:

ånei ånei, den så vi ikke komme :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

"Blir en stor stream på det der i morra".

 

Bare å benke seg det. På annen side er han ikkje første person i verden som har oppdaget litt olje i kjølvannet, og det finnes da betraktelig med innlegg her med folk som pumper opp litervis... Han kunne jo målt oljenivået på motoren før evt oppstart, og så sjekka kor det kom fra om det var nok på motoren.

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg har registrert har ikke trådstarter vært aktiv i denne tråden på flere måneder. Denne «historien» foregår såvidt jeg skjønner på youtube og kan fortsette der. At noen medlemmer her morer seg med det fortjener ikke at denne tråden fortsetter her på Baatplassen. Med mindre noen sørger for å oppdatere trådstarter fortløpende da….

Link to post
Share on other sites

Ruby skrev 16 minutter siden:

Såvidt jeg har registrert har ikke trådstarter vært aktiv i denne tråden på flere måneder. Denne «historien» foregår såvidt jeg skjønner på youtube og kan fortsette der. At noen medlemmer her morer seg med det fortjener ikke at denne tråden fortsetter her på Baatplassen. Med mindre noen sørger for å oppdatere trådstarter fortløpende da….

Historien foregår mest på Facebook og det var flere her som ikke er der. Siden de selv ber folk om å like å dele siden deres ser jeg ikke helt problemet med å kommentere her. Jeg var i utgangspunktet positiv lenge og synes det er gøy at folk prøver, men nå synes jeg det er blitt for mye rot og overdrevent naive beslutninger. 

Jeg håper de kommer seg av gårde og får noen gode råd sammen med litt erfaring som gjør at de kan unngå de noen av de valgene jeg mener er feil prioriteringer

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...