Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Maika skrev for 3 timer siden:

Så nå er dette altså blitt til en tråd der man følger disse folkene på facebook og latterliggjøre det de gjør.

Dette er jaggu lavt, folkens. 

Vil vel si det er en mix her da. 
For min del beundrer jeg pågangsmotet, men ser jo også en del underholdningsverdi i å følge dem. Så forsøker jeg av og til å gi de noen råd, men da ved direkte kontakt på face, og ikke i denne tråden som de åpenbart ikke følger med på likevel. 

Link to post
Share on other sites

Da reiser de til Hamburg i morgen. Nå koser de seg i London. 

Og nei, ikke latterliggjøring fra min side. Men mye bekymring og håp om at det skal klaffe litt for dem.

Også er dette en så anderledes hentetur i forhold til det som er vanlig her på båtplassen at jeg synes det er ok å fortelle om utviklingen. De legger jo ut videoer på fb selv og ber folk dele og fortelle også.

 

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som en Beneteau Oceanis 350 fra sent 80-tall. 

 

Er jo en grei båt det, men av erfaring kan jeg bekrefte at gammel fransk seilbåt ikke er heelt problemfritt...

 

Får håpe de har mer hell med denne! 

Det er jo uansett en greiere nybegynnerbåt enn de forrige.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da er de igang igjen.

Ny avtale om båtkjøp usett i utlandet.

De tømmer leiligheten og reiser for å møte selger og båt i Frankrike i juli.

37 fot båt de kaller cruiser. Som vanlig lite fokus på teknisk tilstand.

Håper de husker forsikring i hvertfall.

Og pågangsmot må jeg si de har.

De kan vel fortsatt ikke seile eller har noen som helst båterfaring og skal dra rett til Tyrkia når de har overtatt.

Håper det går bra denne gangen.

 

Link to post
Share on other sites

Håper det går greit for dem. De burde vel først og fremst skaffe seg litt erfaring før de drar avgårde. Når du hører de snakker om soverom, spisestue og stue, så er det nok ikke mye de har vært i båt tror jeg. All elektronikk var gammel, så litt er det nok å gjøre før de setter kursen over havet. Ellers så jo ikke båten så gale ut, om prisen er lav da.

Link to post
Share on other sites

Har sett igjennom deres fb videoer og tenker at det er ikke mulig. Det er ikke mulig å være så ignorant.

Dette må være noe parodigreier, komikk, forskning for å se om noen bryr seg, kunstprosjekt eller ett eller annet.

Det kan ikke være seriøst når man drar til Berlin for å se på en havseiler eller skal «kjøre» båt fra Marseille til Hellas og eneste forberedelser man skal gjøre er å fixe dronen og videoredigeringsprogram.

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev 21 minutter siden:

Har sett igjennom deres fb videoer og tenker at det er ikke mulig. Det er ikke mulig å være så ignorant.

Dette må være noe parodigreier, komikk, forskning for å se om noen bryr seg, kunstprosjekt eller ett eller annet.

Det kan ikke være seriøst når man drar til Berlin for å se på en havseiler eller skal «kjøre» båt fra Marseille til Hellas og eneste forberedelser man skal gjøre er å fixe dronen og videoredigeringsprogram.

Hadde det bare vært en parodi ja. Men dessverre, så er nok disse to istand til å dra ut på turen uten sjøvett. Så er bare å vente på nye eventyr, for kan bli mye av det fra disse hehe

 

Men mulig Gull klokka bringer lykke, for går ut ifra den ikke selges før turen hehe

Link to post
Share on other sites

Sverre annonserte på fb i dag at han har betalt båten i Frankrike, dvs har kjøpt den usett!

Båten har dog tre soverom, to bad og kjøkken. Så da så.

Jeg er svært forbauset og fortsatt usikker på om dette er et reelt opplegg. Blir spennende å se hvor lenge de kan holde det gående. 

Link to post
Share on other sites

Utrolig. Her skifter det fort. Da har de gjort det de ikke skulle, betale på forhånd for en båt de bare har sett bilder av og ikke får prøvd.

Er vel stor sjanse for at ting heller ikke denne gangen er så bra som de tror. 

Bare å krysse fingrene for dem.

 

Link to post
Share on other sites

Endelig ser det ut til at det går litt deres vei.

De mener at alt i båten virker og har ryddet seg inn og skal begynne å pusse opp.

Artig at de bruker sine egne ord på alt ombord.

Det er soverom, kjøkken og stue. Siste artige nå var ankermotor.

 

Eneste som plager dem nå er hetebølgen med ekstrem varme. Så ut som de hadde hatt 50 grader på termometeret i går.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...