Lars H. Svart 2.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2022 (redigert) Etter noen fine dager i havnen til gode båtvenner ble det en kort tur på 3Nm til Bohus Malmön. Her fikk vi en fin plass kailangs med en 50fot Storebro bak oss. Her blir vi liggende over pinsen (og Sverige sin nasjonaldag på mandag 6. juni) Redigert 2.Juni.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Magne_F Svart 2.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2022 Hvordan er havneprisene i Bohus Malmön "utenfor" sesong? Sist jeg var der, i fellesferien for en del år siden, så var det så vidt jeg husker den dyreste havnen jeg besøkte bortsett fra Gøteborg. Ønsker dere for øvrig en god tur videre :-) Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2022 Rapport om pris kommer, om det dukker opp noen på havnekontoret som en kan betale til. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2022 (redigert) Så fikk jeg betalt, SEK150 + 50 for el. Det er for båt mindre enn 10m og frem til 26/6 tror jeg. Jeg skal ta bilde av plakaten med alle priser senere. Nå er vi 2 gjestebåter, en tysk seiler og vi. Redigert 2.Juni.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Her er prisene frem til høysesongen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 4.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Her i Kungshamn er det samme pris som i Hunnebostrand fram til uke 25 - 61 for havneleie og 61 for strøm. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Levelige priser selv for båter på 50 fot! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Men regn med at det sikkert stiger godt etter midtsommeravten. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 Idag er det 1. pinsedag, og båter kommer og går i finværet. Noen kommer også med bil. Her er det i tillegg til vanlig dagligvarebutikk også butikk for sjømat. Like innenfor havnen er det som vanlig her på kysten idyllisk trehusbebyggelse med smale gater. Og selvfølgelig restaurant. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Olevine Svart 6.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2022 Ser dere har fått besøk i havna av den berømte kapteinen på Bergtatt nå. Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2022 Ja, vi er beæret, har hatt en lang prat. Våre båter er de to eneste gjestebåtene pluss en svensk på den andre bryggen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2022 Slik ser havnen ut etter pinse og svensk nasjonaldag, som sagt, kun Bergtatt og Trudelutt og en svensk båt som gjestebåter. Her gode gamle Lenard sin Saga 35. Den har vært på plass de siste 25 årene. Han var tidligere havnevakt, men med Parkinson sykdom er han mest i en omsorgsbolig noen 100 meter unna. Men kona, Tusse holder stand og tar seg av havneavgift og annet. Her er arkitekturen ganske så mangfoldig. Etter å ha rotet meg litt mellom hus og hager fant jeg denne kulpen. Imorgen håper jeg vi finner en grei plass på Gullholmen. Vi drar rett etter frokost og håper på ankomst før regnet som er meldt kommer. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2022 Bohus Malmön er helt klart en havn som skal besøkes! Ser veldig idyllisk ut!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2022 Så ble det en fin tur i flatt vann til Gulholmen. Vi startet tidlig for å rekke frem før det skulle bøtte ned med regn, og det klarte vi. Ikke lenge etter startet Bergtatt på samme turen, og jeg var klar til å ta imot ham da han kom. Vi er ikke i følge, bare tilfeldigvis i det samme området. Jeg låner et bilde fra hans tråd der våre to norske fine båter ligger godt fortøyd her på Gullholmen. Nå har Trude vært på butikken og handlet spekemat til middag. Når hun er borte sitter Max og speider etter henne. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2022 Herlige bilder som vanlig!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2022 Så ble det en luftetur med skipshunden opp til lotsutkikken mellom regnbøyene. Her mot nord. Sydover med leia mot Käringön. Og så ut mot Skagerak Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2022 Etter noen dager sa vi farvel til Bergtatt (som dro til Käringön) mens vi satte kursen mot Skärhamn i lettskyet, vindstille vær og drøyt 20 grader i luften. Her var det godt med båter i helgen som havnevakten Bengt (som vi er på fornavn med) fortalte. Nå er det nesten ingen båter her. Vi fikk en utmerket longsideplass der havnevakten kom løpende og tok tampen. Longside er greit for "gamle" folk med hund. Vi blir nok liggende her en del dager. Som pensjonister har vi ingen dato vi må være hjemme på for å komme på jobb. Nå er vi inne i vår 4. uke på båtferie. Imorgen blir det å rusle en tur til en spesiell butikk der de selger rødt fluidium. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 9.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2022 God plass der, ja! Skal ha den i bakhånd på returen. Alltid greit med havner med langsides fortøyningsmuligheter. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2022 (redigert) De fleste plassene er inn/ut her med liner. Men det er noen få plasser som er dedikerte plasser for longside selv om mange ligger longside der de ikke skal på denne tiden, og OK for havnen. Vi fikk beskjed at her vi ligger kunne vi godt ligge en uke om vi ville. Bortsett fra kaien lengst inne og rett utenfor havnekontoret er det flytebrygger her. For en stund siden kom havneverten innom med koder for internett, - havneavgift kunne vi komme tilbake til imorgen. Nå er jeg mett og fornøyd etter middagen, snart tid for dagsrevyen for å se om det er noe nytt om krig og fandenskap andre steder i verden. Trenger litt annet enn bare det fantastiske båtlivet her i Sverige. Redigert 9.Juni.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 9.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2022 Har fått med meg Dagsrevyen selv, nå blir det en liten pause før ny fotballkamp. Må bruke av egen nettkvote i kveld ettersom det ikke er noe nett her på Käringön, men det går fint! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2022 Idag våknet vi til regn og 12 grader, men etter hvert ble det sol og sommer om 20gr. Det ble en grei tur for å handle rødt. Her noen bilder utover området. Planen videre, om vi har noen plan, er å gå til Klädesholmen på søndag. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 11.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2022 Du har alltid så fine reportasjer fra stedene du besøker. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
El barco de Sol Svart 13.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 I have a dream: den har jeg hatt i mange år. Ønsket er at Lars skrev en bok om båtlivet han har opplevd. Om steder,båter,motorer,mennesker han har møtt. Jeg vet det hadde blitt suksess. Jeg tror jeg kunne skaffet sponsorer til et slikt prosjekt!! God tur Lars,kone og hund,uansett hvilken kurs du setter!! Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 Takk for interessen, men jeg nøyer meg med å skrive her. Vi ligger fremdeles i Skärhamn, godt fortøyd longside rett ved strøm og vann mens vinden ueler. Leser av 8 - 12m/s på vindmåleren min. Havneavgift SEK250 inc. el. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 13.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 12- til 14 meter Hulda kr. 152 inkl. el. i Kungshamn. Må være svært rimelig. 16 A stikk ved siden av båten. ADAX'en går om natten. God tur videre. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn