Elon Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Ja,det er vel p.g.a.det er på vestlandet det?? bortkastede penger! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Ja du ler du av bompenger men sjølvsagt blir det jo det Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Framkommelighet og sikkert både for store og små. Veldig bra! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Har lett høyt og lavt, men ikke funnet det vel alle lurer på, hva er passering med fritidsbåt estimert til koste? Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Har passert Stadt en del ganger både mens jeg jobbet på hurtigruta og med seilbåter. Det kan være en skikkelig utfordring når været ikke spiller på lag.Dette er gode nyheter for alle som ferdes på denne del av kysten. Eller som nevnt i en annen sammenheng, mye bedre enn å svi at mange ganger beløpet på ett nytt OL i Oschlooo Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Jeg kommer selv fra Nøtterøy å vil således personlig få lite ut av skipstunellen, allikevel tror jeg det er en god å riktig investering i norsk infrastruktur. Å bringe valgår inn i denne debatten er flåsete, dette er ikke stemmesanking men en fremtidsrettet politikk som hele landet vil ha glede av, antagelig i all fremtid. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Ja,det er vel p.g.a.det er på vestlandet det?? Nope.. E fra vestlandet sjøl eg, men synes det er feil bruk av penger.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Dinamo Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Eg sit med ein følelse at dette er norgeshistoriens feitaste valgflesk, fordi Jensegutten, slik dagens meiningsmålingar er, er bortimot desperat. Lat meg so ogso seia at eg vert svært glad om den følelsen er feil. Magne Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Skal bli et spennende prosjekt å følge. Blir særdeles overrasket dersom det ikke blir en brukerbetaling her ja. Det er jo helt vanlig med slikt for nyttetrafikken i kontrollerte farleder, slik som dette vil bli. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er jo ganske spennende da, det skulle ikke forundre meg om det kommer hurtigbåt mellom Bergen og Ålesund og hvis tunnellen blir en realitet. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Skal bli et spennende prosjekt å følge. Blir særdeles overrasket dersom det ikke blir en brukerbetaling her ja. Det er jo helt vanlig med slikt for nyttetrafikken i kontrollerte farleder, slik som dette vil bli. Jeg vil bli forundret om man først bygger en tunnel for å trygge seilas langs kysten, og deretter be brukere betale bom for nettopp å seile trygt. Blir som å betale ekstraavgift på airbag det... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Halloo... Detta har vært utredet no sånt som 17 ganger gjennom siste 50 år, og akkurat nu som desprasjonen før valget tiltar... Ærlig talt .. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Vi får se. Det er avgift til VTS'ene både i Horten og Brevik i tillegg til vanlig farledsavgift. (Det heter noe annet selvsagt :) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Vanisian Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Nope.. E fra vestlandet sjøl eg, men synes det er feil bruk av penger.. Korfor ikkje bruke pengene der verdiskapinga er? Og Stadtunellen ville jo væra til stor nytte for dei sjøfarande. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dilemmaet med Stad tunnelen er at om avgiften blir veldig høy kan det bli en kinkig situasjon om noen velger å gå 'sjøveien' for å spare penger og så forliser. Om prosjektet skal betales ned med passeringsavgift blir ikke billettene billige. Bare trafikkkontroll og ulykkesberedskap må koste en liten formue pr dag. Er det meningen at tunnelen skal være åpen også på dager med finvær? For da vil vel kun cruiseskip og fritidsbåter gå gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er det feiteste valgflesket i manns minne ! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Tror det er mange styrmenn som er spent på hvordan man i praksis skal komme seg gjennom hullet uten å ripe opp skutesidene, blir det montert hjul på fjellveggen eller noe slik at en bare peiser på innover i med og motstrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er det feiteste valgflesket i manns minne ! Trøsten får være at man nå har nok sten til å bygge enda en Opera, denne gangen i naturgrå Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Ut fra bilder og tegninger ser det ut til å være massive fendere. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er jo ganske spennende da, det skulle ikke forundre meg om det kommer hurtigbåt mellom Bergen og Ålesund og hvis tunnellen blir en realitet. Det ville antagelig være mere miljøvennlig, billigere og mindre væravhengig å fly folk mellom Ålesund og Bergen enn hurtigbåt. Forøvrig tror jeg ikke vi skal glede oss for tidlig, det er en viss forskjell på å vedta bygging og å skrive inn i NTP at det skal startes prosjektering og kvalitetsikring i løpet av neste planperiode. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Det blir vel litt som Fedje-ubåten, ja. Ellers tror ikke jeg man skal bekymre seg for mye om pengebruken, enda. Pengene, dersom de virkelig kommer, er nok ikke på bok før etter minst to stortingsvalg. Mye kan skje i mellomtiden. Har en stygg mistanke om at mesteparten kommer å renne vekk i utredninger, feite konsulenthonorarer etc. Vil ellers minne om Nordhordlandsbroen, som i sin tid skapte tidenes overskridelse. Søndags-ekspertene spådde at broen ville velte. Avisene slet med å finne feite nok bokstaver og tragedien var fullkommen. Vel, broen ble da åpnet. Bompengene kom og broen ble betalt mye fortere en antatt. Broen ligger der, og er en knallsuksess. Og har kostet staten ca 14 millioner ? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Trøsten får være at man nå har nok sten til å bygge enda en Opera, denne gangen i naturgrå Hehe... Og som Jensemann sa på nyhetene : mulig oppstart mot slutten av kommende nasjonal transportplan, 2018... Da er det jo ikke hans problem lenger, for da har han hatt en eller annen toppjobb i FN de siste 4 til 5 år ! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Det er på tide, 1 milliard er småpenger i forhold til verdiskapningen på denne del av kysten ! Vi får håpe at det er framdrift i planene også og ikke bare valgflesk ! Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette har som sagt vært utredet mange ganger og dessuten simulert ved Høgskolen i Ålesund's skipssimulator (levert av Kongsberg Maritime). De burde ha de beste forutsetninger for å verifisere både de fysiske forhold samt de navigasjonstekniske. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.