Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 God tur neffjoe Kan være denne er i følget.. Den hadde jo grått ikon, når den var i Oslo.. men.. de prøver sikkert å lure oss litt. 😅😅 Men så lettlurte er vi ikke🤪 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Er ikke så lett å lure sørlendingen, nei 😘 er nok de, ja. Men alt for langt ut for meg i dag. Runder nok rett rundt bøya på jærens rev og sikter på Eigerøya. Er ikle mer enn 7-8 msek på Kvitsøy så litt roligere enn meldt 🙂 Marsjer behagelig på 36 kn den her. Enn så lenge 🙄 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Ferdig med Jæren. Har gått veldig greit nedover i ca 27 kn. Vinden har nok vært litt mindre enn meldt og dermed litt mindre krappe sjøer. Møtte KV Tor ved Vigrestad. Ser noe US gov skip på AIS’en men de er utenfor synsvidde. båten oppfører seg eksemplarisk. Føler meg mer som en dataoperatør enn båtfører her jeg sitter å glaner rundt på ikke mindre enn 6 skjermer 🤩 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 sap_2000 skrev 11 minutter siden: ... Føler meg mer som en dataoperatør enn båtfører her jeg sitter å glaner rundt på ikke mindre enn 6 skjermer ... Nesten så du er blitt et 'skjermtroll, @sap_2000 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Går unna passert Egersund før jeg er kommet meg i stolen er jo imponeende ....hehe dårlig natt så seint oppe i dag Flotte båter tror jaggu du lurte været og i dag omtrent flatt på Lindesnes og Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Du milde all verden for et tempo du holder!😳😳😳 Håper du får bittelitt tid til å nyte!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Han er nå ikke alene om å forflytte seg i dag ser det ut til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Da ligger jeg og fueler opp i idylliske Kirkehavn på Hidra. Ble temlig nøyaktig 4 timer ned hit fra Vats og 106 nm. hadde flaks med været igjen ja. Denne får som som en kniv i varmt smør i medsjø så derfor den hyggelige marsjfarten. hadde ikke vært like behagelig å motsatt vei med Bav. Men det hadde gått greit i 10-12 kn. 14 kr literen her på Kirkehavn hos Hidra Drivstoff. De er normalt billigst i sør. flott anlegg også med Sørlandets beste spyleslange. 1,5” slange med høyt trykk. Spyler båten på 30 sek 😂 få meg en liten matbit så bærer det videre 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 regner med det er vår venn Ståle som raser forbi, litt langt ute til å se det klart Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 men nei de var en annen her kommer han nærme nok brifer litt med styresystemene ombord Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Liten avstikker inn for å knipse et par bilder . Kjekt med DP 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Ais èn din forsvant ved Lista Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 På igjen nå. Eller er båtens AIS «Ferd» Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Jommen traff jeg ikke på en solbrun sørlending rekende rundt utenfor kysten av, ehh … Sørlandet 😊 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Eurus Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 sap_2000 skrev for 2 timer siden: På igjen nå. Eller er båtens AIS «Ferd» På MarineTraffic så synes både SAP og FERD. Vesselfinder viser bare FERD. Ser at MT visr AIS source for SAP som "Self report" og FERD som "Teresstrial AIS" Du kan kanskje (når du har fortøyd) gi oss en liten beskrivelse av hva du har med av egne navigasjonshjelpemidler når du stadig hopper ombord i nye og ukjente båter. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Sannelig kom det noe østlandsk rægene her på fjorden🤪 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 31.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 17 hours ago, Eurus said: Du kan kanskje (når du har fortøyd) gi oss en liten beskrivelse av hva du har med av egne navigasjonshjelpemidler når du stadig hopper ombord i nye og ukjente båter. bruker en iPad pro 12,9" med navionics som alltid er med på tur. Har alle rutene lagret på den så jeg kan følge med på ETA og gjenværende distanse samt at den tjener som en ekstra skjerm (som det ikke var behov for med denne båten 😂). Mye lettere og kjappere og flytte og zoome seg inn på et annet område forut med iPad enn plotter. Pleier aldri å sette opp ruter på båtens plotter eller bruke autoroute. 17 hours ago, Eurus said: På MarineTraffic så synes både SAP og FERD. Vesselfinder viser bare FERD. Ser at MT visr AIS source for SAP som "Self report" og FERD som "Teresstrial AIS" denne båten har klasse B AIS. SAP synes bare på MT da den selv rapportert fra OnCourse appen til MT. Etter jeg hilste på Bjørn ble kursen satt rett på Hvaler. Litt SV vind de siste 50 milene men under en meter sjø så kunne holde 27/28 kn hele veien. Var fremme på Hvaler i 19-tiden. Det ble ca 280 nm på 11 timer og gikk med 914 liter som blir 3,27 l/nm. Dette var en tur som gikk veldig kjapt og greit. Fin båt som fungerte prikkfritt og jeg var vel hjemme og i senga under et døgn etter at jeg dro med bussen over Haukeli. var heldig med været som for en gangs skyld ble vesentlig bedre enn meldt 🙂 Følger fortsatt med på været og denne hersens nordvesten som regjerer på Vestlandet om dagen. Er 2 båter som venter på å komme seg vestover Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Arne Henriksen Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 On 5/30/2023 at 7:58 AM, sap_2000 said: Når jeg blir voksen skal jeg ha meg et sånt naust, med en sånn båt. Fy søren... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 26 minutes ago, Arne Henriksen said: Når jeg blir voksen skal jeg ha meg et sånt naust, med en sånn båt. Fy søren... Men vi har jo 2,5m flo og fjære i Trøndelag! Har naust men er ikke mer enn 8m langt, så får ikke inn mer enn 22-23 fot Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 32 minutes ago, -morten- said: Men vi har jo 2,5m flo og fjære i Trøndelag! Dårlig unnskyldning. Er jo bare å bygge en etasje til... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
J-Å Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 -morten- skrev 26 minutter siden: Men vi har jo 2,5m flo og fjære i Trøndelag! Det flnnes flytende utgaver. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 4 hours ago, Arne Henriksen said: Når jeg blir voksen skal jeg ha meg et sånt naust, med en sånn båt. Fy søren... #metoo 😛 båtene holdes utrolig strøkne av slik lagring. Ikke noe UV, ikke noe nedbør, møkk, groe, ikke noen flere lag med bunstoff. Ingenting. I tillegg ligger dette naustet innerst i en fjord med elveutløp rett ved siden av så motorene er er i praksis fersvannskjørte hver gang. nestmann som overtar den får en båt helt som ny, det er sikkert. klart for ny tur igjen. Ser it som det åpner seg en liten pause i NV kulingen på Lista og Jæren i morgen så da var det bare å hive seg rundt. S33 som jeg tidligere hentet i Trondheim som skal få nytt hjem på Vestlandet. Ligger å tanker i Utgårdskilen på hvaler nå. 14,99,- for litern. Satser på Korshavn eller Farsund i dag. Håper på greie forhold ned Sørlandet. De grønne kjellerdyrene er nyservede, så bare en kjapp sjekk før avgang. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Det har gått veldig greit nedover Sørlandet i dag. Ble nesten vindstille fra ca Lyngør så holdt uttaskjærs nes forbi Tromøya og dermed by-passet onkel bjørns stemplingskontor (og stemplingsavgift 😜). Var litt humpete her og der tross lite vind så hoppet inn ved torungene og ytre skjærgård nedover. Mye mer behagelig og knapt noen omvei. passerer Mandal nå. Går kanalen og til Farsund. Tror ikke jeg kommer lenger i dag selv om jeg er tidlig ute. Østavinden som er meldt i sør kommer rundt midnatt og skyver NV på sørvestlandet ut i havet og langer et rolig belte innenfor. I håpet og teorien hvertfall Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nor star 290.. Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Fylling pågang på Hidra😎 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Se der ja🙂. Bor du her ute @nor star 290..? Flott sted å tanke. Fint anlegg, billigste diesel i området (så vidt jeg vet) og ca halvveis mellom Oslo og Bergen. Bra service også. Mangler det kvitteringspapir, så har jeg det på Mail etter noen minutter 🙂 for ikke snakke om Sørlandets heftigste spyleslange 😎 bestemte meg for å prøve på Lista da jeg så at vinden nesten hadde dødd ut. gikk helt fint men farten måtte ned i 12/14 kn og da ble det behagelig. Har stått på så mye og lenge fra NW og langt unna så trillet inn noen volsne bjesser innimellom ute ved Listaodden. fortsetter oppover mot Egersund om det går greit. Hvis ikke snur jeg og blir her i området i natt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.