Okkaby Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Der kom SAP til Okkaby ja. Hyggelig å hilse på(før alvors praten med gutten hjemme) God tur nordover i mårå. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Hyggelig å hilse på @Okkaby i Egersund 🙂 Kjente meg igjen i det med litt for lang jolletur med gutta, tom for fuel og påfølgende «sen» insjekk hjemme Så ikke vær altfor hard med Jr gikk fint opp til Egersund. Lite eller null vind og litt gammalsjø imot. Var godt å komme såpass langt i dag, for da er det håp om å komme seg tilbake over fjellet i skapelig tid. foran meg ligger den stor, flott hollandsk båt. Bak på den kjente jeg igjen navnet på hjemmehavnen. Den var fra Elburg, samme by som jeg kjøpte og hentet Karma fra i 2013 som ligger ca 10 mil øst for Amsterdam. Ble en minnerik og en lang hentetråd ut av den turen 🙂 Åra flyr. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Okkaby Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 @sap_2000 Han var ikke så veldig smart lengre når jeg kom hjem. Han likte ikke helt jeg var på vei ut havna med redningsskøyta for å finne de. Ble litt sjokk når jeg sto i bauen på den når vi fant de. Ellers var det vel denne du hentet i Ryfylke andre dagen eller? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=225149568 Så du får vel snart bytte navn til Sargo ekspressen hehe Å ja var fine den hollandske båten, så å så på den en stund jeg også. Mye plass på den. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
sap_2000 Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Skjønner godt han ikke var så høy i hatten da ja 😂 Kom meg avgårde litt over 7. vurderte tidligere men tror det hadde blir mer humpete. var nesten vindstille oppover Jæren men bølgene trillet inn som ventet. Men gikk fint å holde 15/16 kn og ha det behagelig ombord. artig å vite at noen mil lenger ut i havet blåste det spiker. gøy at værmelding stemte og dette vinduet åpnet seg. passert Haugesund nå så da er turen snart slutt for denne gangen 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 2.Juni.2023 Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 JA her gikk det unna IGJEN , plutselig havnet du i hu og hast til vestlandet igjen fine bilder som vanlig God tur videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2023 Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Det ser utstilling at forholdene slett ikke er så værst!😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Ja forholdene var gode. Det var det som var så deilig da det stort sett har blåst NV kuling non stop i 2 uker. var spesiell følelse rundt lista i går når vinden akkurat hadde gitt seg. Sjøen var blank men veldig humpete. Møtte ny eier som stod å trippet i Vågen. Han får en fin båt som er nesten som ny (under 200 timer) og har fungert perfekt. som alltid litt statistikk for de som er intr i slikt 🙂. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nie Svart 2.Juni.2023 Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Så du skulle helt til Hovedstaden, ja👍 Begynte å lure når du skrev du var nesten fremme i Haugesund🙂 Rett tilbake til Oslobygda og hente en ny båt nå da? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Når det blåser NV sør på Vestlandet så dår vi ta en tur litt lenger nord hvor det er mindre vind. kastet loss fra Ørsta innenfor Ålesund og skal rundt Stadt, ned til Florø og inn fjorden til Førde så fly nok hjem igjen i kveld. har blåst friskt tidligere her oppe også men i dag skulle det ned. Meldingene sier maks 8 msek NNV og barentswatch sier ca 1,5 og 3 m fra V med periode på ca 7 sek. Så går ut Halle og Sandsfjorden først, så rett mot Stadt for p få sjøen mer fra siden fremfor å stampe seg ut fra Kvamsøya. Båten er en nyere Sargo 28 Explorer. Godt utstyrt med bla radar og AP 🙂 AP’en har tilogmed fjernkontroll så da er det bare å lene seg tilbake og knotte 🙂 ser endelig ut som det blir bedring lenger sør i på torsdag fredag så da blir det tur fra øst til vest igjen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Edbmannen😅 god tur neffjoe Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Glad i PlayStation og slike EDB greier jeg vettu 🤩 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Synes jeg ser litt vulkslipp i den store propellen på første bilde ... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 1 hour ago, Bonus said: Synes jeg ser litt vulkslipp i den store propellen på første bilde ... du så ikke sprekkene innerst på bladene altså 😂? Nei, da hadde jeg flyttet et par rader bakover tror jeg Rundet stadtlandet og på vei innover mot Gamla. gikk greit i rundt 15 kn. Var gammalsjø som meldt fra VNV. Det var også noe vindsjø fra mer sørlig retning. 1 meter ca. Så typiske stadtforhold med med litt forskjellig høyder og retninger. Møtte et lasteskip, en seilbåt og en Beneteau Trawler på motsatt kurs. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Florø passert og på vei inn vakre Førdefjorden. Rene postkortet å kjøre her 🤩 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Lekkert!! Berre veldig veldig lekkert!! Rayamrine ombord? Kjente ikke igjen fjernkontrollen.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Garmin i denne og de fleste Sargoer. Kjelt med fjernkontroll når man sitter tilbakelent i stolen som forøvrig var dempede stoler i denne båten. Gjør humpingen rundt Stadt et par hakk mer behagelig 🙂. litt statistikk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Og du verden som det går unna når du holder på!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøbliss Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Ja det er uten sidestykke Tusen takk for nydelige Nordfjordbilder! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 Har ventet på et opphold i NV kulingen på lista og Jæren. Den ser ut til å komme fra natt til fredag. Så nå er jeg på vei med Bav 35 HT som dessverre har måttet vente noen dager mer enn vanlig. var en kjapp tur innom Horten og plukket opp en Peppes pizza. Durer nå forbi Valle på vei sydover. båten har ikke AP, så da måtte jeg ta med meg en 😉 må si dette er en mer behagelig måte å frakte båter på enn det jeg er vandt med 😇 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Juni.2023 Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 Ante meg at du hadde mannskap som gjorde mytteri, om dem ikke fikk mat😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 1 minute ago, Bjørn Løvjomås said: Ante meg at du hadde mannskap som gjorde mytteri, om dem ikke fikk mat😅😅😅 jeg fikk valget mellom pizzastopp eller å gå planken (ut fra baugnebbet i fart). Måtte tenke litt på det Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juni.2023 Del på Facebook Svart 7.Juni.2023 Ser ut til at du har fått med en utmerket AP!😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 10 hours ago, Chilli Solbris said: Ser ut til at du har fått med en utmerket AP!😂😂 det varte ikke lenge, for det ble på tampen forespurt om en annen båt som skal samme vei. Gitt værmelding og timeplan for neste uke så var det best å ta den med nå. tanket i Nevlunghavn i går kveld. 14,49 for litern. Har begynt å følge med på og oppdatere Drivstoffappen. Den begynner å få ganske bra dekning på kysten nå. Anbefales. fyllingen på Bavariaen er forbilledlig i egen drenert brønn under et lokk i dollbordet 🙂 så kompis får være sin egen AP en liten stund. Jeg har fått en ny en som ikke krever pizza eller fancy restaurantbesøk hehe 🤣 var tussmørket når vi kom frem i går. Foran oss lå det en liten seiler på 105 fot. De skal løftes på land i dag. lurer på hva den veier…? noen som greier å gjette båten som blir med til Bergen ut fra bildet ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Juni.2023 Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 God tur videre!😊😊 Er den nye APen flink med ost og kaviar???😁😁😁 Tør ikke gjette på båtmerke….. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tor Arild Svart 8.Juni.2023 Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 Vill gjetning, men likner på Galeon 485HTS. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.