All In Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Alfaerik skrev On 6.4.2013 at 12.51: Hørt i dag at det er lagd råk med motorsag og en Princess i Sætre nå. Tykkelsen på sen er visst ca 24 cm noen steder. Hehe. Må være Marcus Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Alfaerik skrev On 6.4.2013 at 12.51: Hørt i dag at det er lagd råk med motorsag og en Princess i Sætre nå. Tykkelsen på sen er visst ca 24 cm noen steder. Det var en trawler som heter Motbør og to "yrkesbåter" med blått skrog som kjørte opp isen i Sætre i dag. Den ene blå så ut som en av de som vanligvis er i området, mens den andre lignet litt på en SAR-båt som var privatisert og malt blå på skroget (hadde jolle i daviter bakpå). Bilde: M. Cappelen Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Slangemannen Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Ok, opplysningene jeg fikk i dag var ikke helt korrekte, men at det har skjedd noe der ser vi jo klart på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Alfaerik skrev On 6.4.2013 at 13.28: Ok, opplysningene jeg fikk i dag var ikke helt korrekte, men at det har skjedd noe der ser vi jo klart på bildet. Opplysningene dine var "bedre" (les:morsommere) enn mine tørre fakta. ;-) Jeg har sett flere bilder fra kjøringen i dag, og de har stått på skikkelig. Det er visst ikke kjørt inn mellom bryggene, men store deler av området utenfor marinaen og murbrygga ser ut til å være kjørt opp. Igjen er det M. Cappelen som står for bildet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Marida Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Hvordan ser det ut i Horten havn nå? Min gamle Princess er på vei dit nå, er det plasser? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Isfritt og plasser. Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 REM skrev On 6.4.2013 at 10.44: Det er forbudt å kjøre opp råker i issessongen. Dette var ny kunnskap for meg. Jeg betviler ikke at du har rett, men hvor står dette og hva er begrunnelsen for forbudet? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Brøyting av råk skal søkes til havnemyndighetene. (havnevesenet) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Slangemannen Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Så det som dem har gjort på/i Sætre er ikke lov? Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Astor skrev On 6.4.2013 at 15.37: Brøyting av råk skal søkes til havnemyndighetene. (havnevesenet) Som sagt: jeg betviler ikke at dere vet hva dere snakker om. Jeg lurer bare på hvor dette er skrevet og begrunnelsen for det. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Jeg har sett at det står i havneloven for A&B. Mener også at jeg har fått det med meg fra Drammen havnevesen som omfatter fra Slemmestad tom Svelvik. En taubåtskipper fortalte også det samme. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bare lek(k)er Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 (redigert) http://touch.budstikka.no/nyheter/lagde-ulovlig-rak-i-halsbukta-1.6678834 her fremgår det at det reguleres av egen forskrift. altså må man forespørre kommunen om hva som gjelder lokalt. Forøvrig var vi på isen i halsbukta i forrige uke og målte is tykkelsen: 40! cm solid stål is! normalt går isen der mellom 7 og 10 april. Blir nok ny rekord iår :( i verste fall tror jeg vi kan regne nesten en mnd senere enn normalt. Is oppsyns merkingen ut fra Sandvika står fortsatt oppe og livlig trafikk på isen. Trygve Redigert 6.April.2013 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Sognefjorden var hvertfall isfri igår. :) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Slangemannen Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 bare lek(k)er skrev On 6.4.2013 at 16.40: Forøvrig var vi på isen i halsbukta i forrige uke og målte is tykkelsen: 40! cm solid stål is! normalt går isen der mellom 7 og 10 april. Blir nok ny rekord iår :( i verste fall tror jeg vi kan regne nesten en mnd senere enn normalt. Is oppsyns merkingen ut fra Sandvika står fortsatt oppe og livlig trafikk på isen. Trygve Ifølge Budstikka så er det seneste isen har gått i Sandvika 6 mai. Det var i 1966 Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 ....ikke lenge før all isen er borte fra Kambo. Da legges vel gangbruene til flytebryggene snart ut igjen :) MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
sluggern Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Her er bilder fra Ålvundfjorden på Nordmøre for et par dager siden. Ca 30cm tykk is, og den har ligget siden først på januar. Folk her kan ikke huske at isen har ligget så lenge noen gang. Så det blir nok en stund til før jeg kan komme meg ut av havna. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Lett "morgensnerk" på Mossesundet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Her fra havnen min i Son i går 7. april. Grrrr!Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
navid Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 http://www.ht.no/incoming/article7358327.ece Evig eies kun det tapte Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Fjordisen er farlig http://www.budstikka.no/nyheter/fjordisen-er-farlig-1.7840537 Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Her er et bilde av Sandebukta og Breiangen i dag. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Flammingokid Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Bra bilde! Er det is sør for Langøya der nå? Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 http://www.budstikka.no/nyheter/fjordisen-er-farlig-1.7840537 Dette har vi ventet på. Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Så - hvor lang tid tar det før isen er borte!? Blir sprø av denne usikkerheten. Jeg har egentlig planer om å hente (snart) min Comfortina 32 i Solvik Marina 17. april. Gleder meg voldsomt til en kald tur rundt kysten til Bergen, men ser jo at isen kan sette en stopper for den datoen. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 (redigert) Det tror jeg du kan glemme. Solvik er til venstre for venstre billedkant og det er langt ut til selve fjorden. Ihvertfall utsette 1 uke til. Jeg satser på å få snekka til Sandvika 27 april. Redigert 10.April.2013 av Alfaerik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.