Jump to content

Infra 727 Prosjekt. Fra dovendyr til Fullblods racer og 500hk!


Lillef0t

Recommended Posts

Hei,

Dette blir min første post her inne, men også muligens starten på mitt første prosjekt.


Har overtatt en Infra 727 som jeg vurderer å gyve løs på. Men det avhenger av at noen her inne har litt mer kunnskap om disse enn hva jeg selv har googlet meg fram til av informasjon.

Så.. Vet du NOE om dette skroget? Egenskaper, stabilitet, fartspotensial mm.

Jeg trenger all informasjon og erfaringer for å vurdere om jeg skal investere i dette prosjektet.

Tanken videre er en solid ombygging:
- Støpe om til utenbordsmotor med jackplate og hydraulisk heis.

- Nye avstivere og ny dørk

- Bygge om og fornye interiør

- Fjerne vindskjerm og lage ny konsoll

- Erstatte alt trevirke da det har dratt vann(også for å lette båten så mye jeg får til).

- Trimtabs

- 300-500k mercury/yamaha.

Vurderer å videreselge, men også å beholde det og heller se på dette som en lærerik prosess for meg og guttungen, som kanskje kan føre til et kult resultat, mestring og noen morsomme knop.
Er du allikevel interessert i å kjøpe skroget så send meg en pm. Det kommer nok en annonse på finn uansett.

Her er altså objektet etter at jeg har vasket det ned.
Den bærte preg av å ha stått ute en stund, og det lå mye grisete vann i bunnen som måtte øses ut og suges opp i flere omganger.

Til vask brukte jeg en (litt for sterk) kraftvask fra Wurth jeg bruker til lastebilen, i tillegg til bilshampo med litt voks jeg hadde liggende.
Kalesjen ble også lett såpa hvor den var møkkete og skrubbet med klesbørste og vann.
Fikk bort mer eller mindre all grønske og den ble ganske så fin.

Diverse deler kommer for salg på finn, og om ikke annet beholder jeg skroget for ombygging.
 

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.20.18.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.20.26.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.20.46.png

Link to post
Share on other sites

Så over til litt mer rundt tilstanden, hvor jeg håper på innspill, tips og triks underveis fra dere her inne om rett og sett bare hva dere ser her nå og tenker hva som må gjøres.

Dette er også mitt aller første prosjekt og jeg har enormt mye å lære meg.

Det ser utvilsomt ut som at det meste av treverk har sugd vann, svellet og råtner. Forestiller meg at jeg kan få bort en god del kilo fra båten bare ved å bytte ut alt dette fra tre til xps/divinycell e.l.

Bilder viser litt forskjellig... svella finer, våte skott, råte her og der, sopp.

image.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.59.12.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.59.04.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.58.56.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.58.28.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.58.19.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.58.10.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.57.54.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.57.34.png

Link to post
Share on other sites

Tok høytrykken opp i båten og vasket litt rundt om og skal videre demontere alt gammelt i motorrommet. Det er tegn etter en 5-6l mercruiser.

Jeg oppdager en sprekk i bunn av mottorrommet som også muligens skimter igjennom på undersiden; Hva gjør jeg med dette? Bare å begynne å slipe seg ned på begge sider og se hva som foregår?

Rundt om ved fenderlisten, hvor toppen av båten er montert oppå skrogdelen er det også litt sår/skader i glassfiberen. Ser også for meg at alt sånt må slipes ned og dekkes over med ny glassfiber? Jeg ser tydelig en gummipakning i mellom skrogdel og topp... er disse bare "naglet" sammen på noe vis? Da jeg vasket båten fikk jeg ut nokså mye skitt og grønske fra de gleppene rundt om.

image.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.59.27.png

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 22.10.03.png

image.png

Link to post
Share on other sites

TerjeFjern skrev 1 time siden:

Gleder meg til å følge med hvis det blir et prosjekt  her. Liker disse her. Går sikkert bedre med påhengsmotor  men liker allikevel disse best med en 8,2 liters V8. Skroget er vel kjent for å være svært bra. Mener politiet hadde en for mange år siden I Oslo området. 

Har du vært borti eller kjørt Infra selv?
Jeg aner ikke hvordan et 30 år gammelt skrog hamler opp med nye moderne, med dypere V, ventilerte med step etc.

Hadde ikke takket nei til en slik motor heller, men det er lite å finne på markedet. Tror også det blir betydelig enklere for meg med en utenbords iht service og vedlikehold. Så synes jeg påhenger kan se riktig så bra ut også.

Dessuten leter jeg etter en Yamaha V6 utenbords(helst vmax/sho) for ombygging til kompressor og 500hk. Som også skal få erstatte V8rn på hydroliften som også må få litt stell utover høsten:rolleyes:
 

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 23.24.55.png

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 16 minutter siden:

Den hydroliften der er staselig, men med rett motor i infra'n så handler du opp med den :) 

 

men bare sånn siden jeg har dårlig innflytelse, du har ikke vurdert en LS motor da ? Får motor og drev for prisen av en påhenger, så er det vidre trimmings potensiale da :) 

Blitt veldig glad i hydroliften, men opplever v8rn som noe tung. Og det er den. Derfor jeg er på søken etter en V6 og tune den opp. 
Nizpro har disse rå Bolt on kompressor kittene.

LS motorer har jeg null kunnskap om. Link meg gjerne?
Men poenget er også at dem blir tunge, mye mikk og skruing, som jeg forøvrig ikke kan noe om.

Men! En godt bygd motor med "ubegrensa" muligheter for trim og boost er helt sikkert moro.

 

Link to post
Share on other sites

Lillef0t skrev for 7 timer siden:

Blitt veldig glad i hydroliften, men opplever v8rn som noe tung. Og det er den. Derfor jeg er på søken etter en V6 og tune den opp. 
Nizpro har disse rå Bolt on kompressor kittene.

LS motorer har jeg null kunnskap om. Link meg gjerne?
Men poenget er også at dem blir tunge, mye mikk og skruing, som jeg forøvrig ikke kan noe om.

Men! En godt bygd motor med "ubegrensa" muligheter for trim og boost er helt sikkert moro.

 

 

Du har mye setback, så det blir mange kg bak akterspeilet. Men den er vel helt rå å ligge på ræva med ? Men har du 25" stamme ? Hvis ja, så er nok mye av problemet der og hvis du får tak i en 20" så vil mye av symptomene forsvinne 

 

Google ls1 ls2, de har hel alu blokker og topper, veier lite, trikset er inconell ventiler hvis du skal ligge på høyt turtall lenge 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 30 minutter siden:

 

Du har mye setback, så det blir mange kg bak akterspeilet. Men den er vel helt rå å ligge på ræva med ? Men har du 25" stamme ? Hvis ja, så er nok mye av problemet der og hvis du får tak i en 20" så vil mye av symptomene forsvinne 

 

Har vurdert tanken på flaps for å kunne korrigere litt, men vet ikke om det har noe for seg. Litt usikker på stammen her jeg sitter faktisk, husker ikke i farta. Men med heisen kan det uansett justeres begge veier om så. Yamahan veier vel borti 370kg, og med setbacken som du nevner så kommer tyngdepunktet ganske høyt opp iht til tung innenbords som ligger lenger fram og ned.
En Yamaha V6 veier rundt 100kg mindre men med kompressoren gir den mer moment og hk.

Med bare meg i båten merkes det at den blir lett og kan fort få litt chine walk over 60 knop. Men mye lærdom her.
Yamahan er ikke nødvendigvis en motor egna for slik "racing", men fy så sterk den er. 1 eller 6 personer i båten spiller ingen rolle.
Nizpro tuner den også opp til rundt 425hk på 5800rpm+ så det er litt mer å hente både her og på propell.


Angående Infraen så blir det et veldig annerledes skrog og jeg vet ikke hva den kan klare. Gammelt(tungt?) skrog, gammel støpemetode.. litt svak V, ingen "pad" eller step eller lignende.
Leser i et gammelt avisutklipp i en post her inne på båtplassen om sjeiken som skulle ha 100stk etc, at skroget er god for "90 mph" eller mer. 
Hva som utgjør hva skroget tåler vet jeg ikke. Må lese meg opp litt mer på båt rett og slett. Men omtrent alle båter jeg ser i dag lages med en form for step, og dette for en grunn vel... hydrolift, axopar, goldfish, northech bare for å nevne noen.

Link to post
Share on other sites

Step er noe dritt på så små båter, huff. Mister mye av kjørefølelsen og kontakten med vannet. Har flere steppa båter selv og jeg må bare si det med engang, jeg liker de absolutt ikke, selv om de er 30sekunder raskere på rundetidene og bruker litt mindre suppe pr Nm. Usteppa båter, kan man bare legge på ræva, ta svinger med masse løft, uten å være redd for at fronten Hooker og tverring er ett faktum. Hvis du får rigga infra'n, så kan jeg nesten garantere at den har høyere morro faktor enn hydroliften 

 

Ang setback'n, lift og 20" vs 25", når du har såpass med setback, løfter det du må løfte på liften, så har du 150-200kg, 12.5cm høyere enn du hadde trengt med 20", 12.5cm høres kansje ikke så mye ut, men det utgjør mye når det gjelder bevegelsene i båten 

 

Når man skal rigge båter av det kaliberet, så er det svært mange faktorer man må ta med i beregningene 

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, Eika said:

Step er noe dritt på så små båter, huff. Mister mye av kjørefølelsen og kontakten med vannet. Har flere steppa båter selv og jeg må bare si det med engang, jeg liker de absolutt ikke, selv om de er 30sekunder raskere på rundetidene og bruker litt mindre suppe pr Nm. Usteppa båter, kan man bare legge på ræva, ta svinger med masse løft, uten å være redd for at fronten Hooker og tverring er ett faktum. Hvis du får rigga infra'n, så kan jeg nesten garantere at den har høyere morro faktor enn hydroliften 

 

Ang setback'n, lift og 20" vs 25", når du har såpass med setback, løfter det du må løfte på liften, så har du 150-200kg, 12.5cm høyere enn du hadde trengt med 20", 12.5cm høres kansje ikke så mye ut, men det utgjør mye når det gjelder bevegelsene i båten 

 

Når man skal rigge båter av det kaliberet, så er det svært mange faktorer man må ta med i beregningene 

Har ikke sportsbåt men V-bunn og 300hk. Ønsket meg versonen med step skrog. Ble så jeg kjøpte skroget uten step, da et par år nyere model med stepskrog var 250-300000 dyrere!  må si det er et livlig skrog som kan pushes i relativt høy fart og skarp sving! legger seg over som et sportsskrog og hugger ikke. Min er jo saktegående i forhold til de båtene deres med bare 40-45knop toppfart.. :giggle:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 8 minutter siden:

Har ikke sportsbåt men V-bunn og 300hk. Ønsket meg versonen med step skrog. Ble så jeg kjøpte skroget uten step, da et par år nyere model med stepskrog var 250-300000 dyrere!  må si det er et livlig skrog som kan pushes i relativt høy fart og skarp sving! legger seg over som et sportsskrog og hugger ikke. Min er jo saktegående i forhold til de båtene deres med bare 40-45knop toppfart.. :giggle:

 

Prøv skarp sving i høy fart, med ett steppa skrog :) 

 

45 ja, bare 15knop lavere enn farta jeg trenger kun for og få båten stabil :p området fra 20 til 60knop er helt ubrukeligt, da hopper den, skjærer rart i vannet, spruter. Jævli rar oppførsel egentlig, minner litt om eieren. Men fra 60knop, når den har løftet så er den nyyydelig :) 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 52 minutter siden:

 

Prøv skarp sving i høy fart, med ett steppa skrog :) 

 

45 ja, bare 15knop lavere enn farta jeg trenger kun for og få båten stabil :p området fra 20 til 60knop er helt ubrukeligt, da hopper den, skjærer rart i vannet, spruter. Jævli rar oppførsel egentlig, minner litt om eieren. Men fra 60knop, når den har løftet så er den nyyydelig :) 

Hvilke erfaringer har du Eika, og hva kjører du som du referer til her?
 

Hadde jeg visst mer om Infraen eller om det er et skikkelig skrog så hadde jeg vært tryggere i dette.

Inspirasjonen min til det hele kommer fra Nitra boats.
Deres båter, både 22 og 29 er ganske rå.
Rapportert 85 knop med merc 300 på 22foteren.

Mulig det blir å såre noen gamle Infra fans, men tanken min er å strippe vindskjermen, tregulv og alt som drar ekstra vekt og bygge/støpe nytt ala Nitra´ved hjelp av xps, glassfiber og tynn finèr. Men skroget i seg selv er sikkert nokså tungt.
Hvilke materiale benyttes på disse moderne raske Vbåtene?
 

Skjermbilde 2023-09-21 kl. 10.38.04.png

Link to post
Share on other sites

Jeg har lite peil på noe av dette enn så lenge, så blir mange timer bare til reasearch.
Men jeg antar jeg  ønsker å få tyngdepunktet så lavt som mulig og vekten riktig distribuert med senter av tyngdepunktet i området hvor sittebenken er plassert i dag.

I dag står det 2x70-80l plasttanker på hver side i motorrommet, men jeg forestiller meg heller en ny alutank plassert lavt i bunnen. 
Tenkte også på om det er hensiktsmessig og støpe ned et "lodd" i bunnen av V for stabilitet og vektbalanse? En smørje på 30-40kg  av epoxy og stålfiber feks sparkla ut. Ekstra vekt og ekstra "Drag" men ser for meg dette kan kompenseres for med effekt og propell som løfter.

Tanker?

Link to post
Share on other sites

Lillef0t skrev 1 time siden:

Hvilke erfaringer har du Eika, og hva kjører du som du referer til her?
 

Hadde jeg visst mer om Infraen eller om det er et skikkelig skrog så hadde jeg vært tryggere i dette.

Inspirasjonen min til det hele kommer fra Nitra boats.
Deres båter, både 22 og 29 er ganske rå.
Rapportert 85 knop med merc 300 på 22foteren.

Mulig det blir å såre noen gamle Infra fans, men tanken min er å strippe vindskjermen, tregulv og alt som drar ekstra vekt og bygge/støpe nytt ala Nitra´ved hjelp av xps, glassfiber og tynn finèr. Men skroget i seg selv er sikkert nokså tungt.
Hvilke materiale benyttes på disse moderne raske Vbåtene?
 

Skjermbilde 2023-09-21 kl. 10.38.04.png

 

Jeg har en procat 18, en Twister 24, en argocat 23, en provee båt. 

 

3 av 4, har blitt brukt i offshore VM :) 

 

drit i finer, bruk divinicell, veier lite og blir stivt som f. Støpt med vinylester og bruk skikkelige matter 

 

procat18 

 

 

Twister24 

 

 

Argocat 23

 

 

Link to post
Share on other sites

Lillef0t skrev 35 minutter siden:

Jeg har lite peil på noe av dette enn så lenge, så blir mange timer bare til reasearch.
Men jeg antar jeg  ønsker å få tyngdepunktet så lavt som mulig og vekten riktig distribuert med senter av tyngdepunktet i området hvor sittebenken er plassert i dag.

I dag står det 2x70-80l plasttanker på hver side i motorrommet, men jeg forestiller meg heller en ny alutank plassert lavt i bunnen. 
Tenkte også på om det er hensiktsmessig og støpe ned et "lodd" i bunnen av V for stabilitet og vektbalanse? En smørje på 30-40kg  av epoxy og stålfiber feks sparkla ut. Ekstra vekt og ekstra "Drag" men ser for meg dette kan kompenseres for med effekt og propell som løfter.

Tanker?

 

Sett en tank så lavt som muligt, i gamle motorrommet :) 

 

hvorfor epoxy ? Båten er støpt med polyester og vinylester er en oppgradert polyester. 

 

lodd i bunnen hadde jeg ALDRI lagt inn i en båt under bygging, få det på vannet, prøvekjør, hvis den ikke oppfører seg som ønska så kjøper du 25kg med sand, som du har i en solid pose, da kan du flytte den litt rundt etter behov eller til du finner ut hvor den skal være. Men alltid, så lite vekt som muligt, frem til det blir behov 

 

 

Link to post
Share on other sites

@Lillef0t, Eika har mye erfaring. Veldig mye. De båtene han listet opp er de han har nå. Skulle han listet opp alle han har hatt, og ennå mer hva han har kjørt, så blir listen veldig lang. Til daglig driver han med å fikse båtskader, er veldig pertentlig og kan sitt fag. Når det gjelder raske båter, propell og motorvalg til raske båter og oppsett av raske båter er han blant dem her inne som har mest erfaring, om ikke mest.

Når det gjelder reparasjon av glassfiberskader, finish på topcoat og slikt er han absolutt en av dem som har mest erfaring, og også deler veldig mye og gir tips.

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 17 minutter siden:

@Lillef0t, Eika har mye erfaring. Veldig mye. De båtene han listet opp er de han har nå. Skulle han listet opp alle han har hatt, og ennå mer hva han har kjørt, så blir listen veldig lang. Til daglig driver han med å fikse båtskader, er veldig pertentlig og kan sitt fag. Når det gjelder raske båter, propell og motorvalg til raske båter og oppsett av raske båter er han blant dem her inne som har mest erfaring, om ikke mest.

Når det gjelder reparasjon av glassfiberskader, finish på topcoat og slikt er han absolutt en av dem som har mest erfaring, og også deler veldig mye og gir tips.

 

 

Takker :) varmer litt når noen ser igjennom noen halvskarpe innlegg og faktisk får med seg budskapet 

Link to post
Share on other sites

For de som ikke "kjenner deg" kan du virke litt hard, når jeg egentlig tror du bare er ivrig og lidenskapelig. Så jeg ville bare få det frem. Samt at jeg tror @Lillef0t prøver å være litt kritisk slik at han ikke ender opp med å lytte på en jypling som egentlig ikke kan noe men bare sysner. Han få en god sparringspartner i deg ved å lytte til innspill, tror jeg. Og kutte ned mange timer research.

 

Jeg kjenner ikke til hvordan Infra er å kjøre, eller skrogets egenskaper. Men jeg vil nok følge denne tråden. :smiley:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

@Eika Moro med en ekte Racer i tråden her da. Antar jeg da kommer til å bruke deg litt flittig siden du allerede er så grei og svarer! :D Det gir forøvrig bare mer lyst til å gi det hele ett forsøk. Hva er som gjør at disse cattene går så himla raskt? Selv med relativt liten motor.


Ang XPS så jeg @Komodo bruke det i sin draco til stringere etc, men divinycell i kassa bak til påhengeren. Infran ser ut til å ha to solide strengere, men bør kanskje forsterkes noe på tvers?
xps er billig og sammen med finer lar det meg skjære, bøye og forme litt, typ møbelsnekring, for å få til noe nytt med konsoll og fra vindskjermen og bakover tenkte jeg. Ser mye forskjellig materialer brukes for form og fasong. Regner med jeg da må støpe/laminere over alt, pusse, gelcaot og lakkering for å få noe fin finish til slutt. Eller hva er rekkefølgen her?


Noe ala formen til nitra´n er uansett tanken.
For vindskjerm, konsoll, bakluke etc på infraen er ikke akkurat pent sånn det er nå. Og jeg regner med det drar en god del vekt også.

Men jeg google bare videre og ser hva andre folk har gjort før meg

Kan prøve å skisse opp noen linjer for litt videre inspirasjon og tips.

akterspeilet på denn Infraen ser ganske solid og tykk ut fra før, så det holder kanskje å bare støpe igjen hølet? For å videre skru på en jackplate.
På hydroliften min er det tillegg sveiset en solid brakett mot akterspeilet innvendig, nesten som et stort vinkeljern.

Link to post
Share on other sites

Det er i tråder som dette, jeg syns det er morro og svare. Har allerede svart en million ganger i "hvordan fikse denne gelcoat skaden på størrelse med en 1kroning" eller "hvordan polere båten?". Her er det faktisk noe nytt og utfordrende, man må tenke litt utenfor boksen og materialvalg 

 

De flyter på en luftpute, det er svær lite båt som er nedi vannet. Det er 800x mer motstand i vannet enn i lufta, så jo mer båt du får opp i lufta, desto fortere går det 

 

Ang tråden til @Komodo jeg har lært mye selv i den tråden, men det skal også sies at han har bygd seg en dykker/fiskebåt, ikke noe som skal brukes i god sjø og høy hastighet. Men til vindskjerm og noen sånne detaljer så er vel kansje xps godt nok. Aldri jobba med det

 

Ang akterspeilet, så ville jeg tetta igjen hullet med ett par finerplater som har en støp i midten også 2-3-4lag på hver side av platene. Da sitter den. Jeg ville også støpt opp noen knestøtter ala de jeg har tegna her, da får du noe som holder når det er 1m sjø og du banker på i 60knop :) det skal ligge masse bilder på forumet her, fra jeg bygde opp en vraka Hydrolift f23 til strøken f23 med utenbords. Fikk 59.8knop med 225 optimax etter mye jobb og mange forsøk, nå gjør den 65 med en 300 men det er fortsatt mer og hente. Nå i vinter skal vi bygge hel vbunn, fjerne hele den dumma skia/pad'n 

 

hvor er det du holder til ? Kunne kansje tatt en tur innom, sett med egene øyne, kjent litt på div deler av båten, så peka og forklart litt 

 

 

Screenshot_2023-09-21-13-59-41-146_com.snapchat.android.jpg

Link to post
Share on other sites

@Eika Skjønner. Tror jeg skal ta til takke med å holde meg litt nedi vannet med vbunnen jeg da. Hydroliften gir nok løft for meg :blush: Og der har den nok en fordel over Infran. Så er det mye glede i gode sitteplasser, stereo og en deilig solseng foran på late dager, mens den fortsatt koster unna til lek og moro. Men 70knop+stabilt vil jeg gjerne oppnå på begge.


Allikevel at det ikke bare skal være en racer. Det er det ikke båt til uansett. Men en bruksbåt/daycruiser som kan sparke fra seg og se sånn ut også.

Til "interior" blir det vel ikke de store påkjenningene så å lime fast xps, eller til og med tetti våtromsplater med litt fleks kan jeg jo få litt form på platene fra skjermen og bakover mot akterspeilet for så å laminere det med glass. Blir nok mye øyemål etter linjer etc her og sikkert svinn, prøving og feiling underveis. Har ikke ikke lyst å sløse med Divinycell da jeg antar det koster en god del. XPS ligger jo bare slengt rundt. Finer for skrufeste der hvor det trengst.

Skisseringen din er veldig lik som på hydroliften, bare i stål som sagt. Båten velter nok før akterspeilet gir seg der.
For bedre styrke/hefte så jeg også for meg og bore inn på tvers i skroget  rundt om i åpningen i akterspeilet og sette noen plugger eller hylser rundt om før støp for at plata skal få litt mer tak inn i skroget.

Hadde vært rått om du faktisk stakk innom, men frykter at Larvik ikke er i nærheten ehe.

Link to post
Share on other sites

Larvik er ikke så langt unna, det står sikkert navnet på byen jeg kommer fra, på toalettet ditt :) 

 

løftet i hydroliften kan være farlige saker, flere av de som har tverra. Når fremre del av båten ligger over vann, også får den plutselig tak i vannet, så er det fort gjort at ræva kommer og tverring eller ennå værre, rulling er ett faktum. Infra'n vil med andre ord være en ufattelig mye bedre lekebåt enn hydroliften. Men i god sjø og rett frem, så vil hydroliften vinne da 

 

hvis du har en stor stålramme baki hydroliften, så ville jeg bytta ut den ganske fort med noe i glassfiber, det er mange kg der også. 

 

hullet til drevet, er smalere enn innfestninga til liften, så du trenger ikke å gjøre så mye ut av akuratt det, det er alt det andre som er viktigt. Vet om flere som har tetta hullet med en liten 2-3mm alu plate som er sika og skrudd fast 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...