Chilli Solbris Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai Enig!! Tror Benjamin er enig med deg! Og jeg er sikker på at han kost seg gjennom alle de 180 literne med bensin! Og litt ettermekking og detaljorientering er jo bare med på forlenge fellesprosjektet!!😃😃👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 31.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai Skulle bare fylle bensin i dag, og gjøre klar til båttur med venner i morgen, og skulle starte motoren. Den gikk to runder, og gikk i stå. Startmotoren bare spinner, så tenkte at det kunne være innslaget som var gåent. Nope. motoren sitter fast. så den har ikke tålt å bli varm under for-forrige tur. Sendte melding til fruen, og fortalte ståa. "finn en annen båt!!" var svaret. Så litt todelt søk på finn i dag, annen motor til båten eller annen båt!! Tenker at hun kommer med en oppklarende melding i løpet av den neste timen. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 31.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai Det gikk vist litt fort i dag. Jeg endte dagen med en kald pils, mens jeg ser ut på båten jeg nettopp har kjøpt. En gammel Corvin med den største badeplattform jeg noensinne har sett. En 75 hk Suzuki og en del små problemer som må løses. Men den er en brukbar erstatning frem til "Benji" er oppe og går igjen. Håper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 12.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni Det har vært et par tunge uker nå. jeg skal ta meg sammen og snakke med kirkekontoret ang. urne nedsettelse. Det er så endelig, at jeg har utsatt det så langt jeg kan. Benji står litt stille nå, da jeg fant ut av at vi ikke har bestilt gravsten til Benjamin. Ganske ubetenksomt av meg, men slik er det. Vet ikke hvorfor jeg hadde en tanke om at det måtte jo være med i prisen fra begravelsesbyrået. Men det er det vist ikke. Så all inntekt jeg får på den andre båten kommer til å gå til stein, og så må vi se om det er noe til overs til. En ny starter. Komplett sæt med pakninger. nye rådelagre. Nye bærelagre nye camlagre. Drømmen om en rullekam må vente. Det samme må drømmen om å bygge om til V8 diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juni Del på Facebook Svart 12.Juni Det er ikke snakk om å ta seg sammen! Det er snakk om å ta det som dukker opp! Når det dukker opp! Dere har lpmevd det absolutt verste noen foreldre kan oppleve! Det vil og skal vel ta tid før hode og kropp skal begynne å fungere igjen. Så ikke ta deg sammen! Men ta det som dukker opp! Og det er ingenting som haster. Det er tid når det er tid for dere. Ditt sorgarbeid har kommet godt til uttrykk og det er veldig bra!❤️ Ingen grunn til å legge drømmen om utbedring bort. Det tar bare litt lenger tid. Og Benji er med dere hver dag!🙏 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 16.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni Jeg skal ikke legge drømmen bort, Drømmer er jo det mennesket lever av og for. Uten drømmer stagnerer vi. Men jeg må ta den vanskelige telefonen til kirkekontoret. og snakke med de. De er vant med slik, har jeg fått å vite. Det gjør det dog ikke lettere å ringe. Jeg har nesten solgt Pjalten til en kompis, som har forelsket seg i båten. Og som ønsker at overta den, når Benji er tilbake på fjorden. Jeg har lagt for mye jobb i den til å gi opp nå. Så sitter på nettet og ser på deler, og drømmer. Hjemme har det stort sett gått i rydding, og kjøring av søppel på gjenbruksstasjonen. Ble 2 lass i går og to i morgen. Dette er for å gjøre livet mitt enklere, for meg selv. Ved å kvitte meg meg mye dritt og oppsamlede prosjekter, hjelper jeg meg selv til bedre fokus. ikke lett å tenke, når alt er rot. Har fått monster mye hjelp av venner, og naboer. En nabo overhørte min samtale med min kone ang utgiftene til en gravstein, og besluttet seg for å opprette en spleis. Jeg ante ingenting, før en kompis sendte meg linken. Jeg har så fine folk omkring meg at det gjør meg rørt. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Lusket ut i garasjen i går kveld og demonterte starteren. Viser seg at plast giret inne i starteren mangler mange tenner. Så mistenker at motoren står fast. Nå er det ikke så lenge til at Pjalten kan ta over, og da skal Benji opp. Jeg har skaffet et partytelt som skal stå bak båten, slik at jeg kan stå i ly, mens jeg plukker motoren fra hverandre. Hvis det viser seg at jeg har rett, og motoren ikke lar seg reparere, vurderer jeg å montere en dieselmotor i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Glem å ta deg sammen❤️. Det handler ikke om å ta seg sammen. Det handler om å ta tingene når krefter og overskudd kommer. Dere må gjøre ting når overskuddet, eller rettere sagt når energien tillater det. Ikke glem at dere har vært gjennom det absolutt verste noen foreldre kan oppleve! Dere står i det enda! Og hver dag livet ut! Det er ikke gjort på ett år å lære seg å leve med det dere har opplevd. Så jeg tenker at det tar den tiden det tar å orke å ta den telefonen til Kirkekontoret. Jeg har ikke opplevd det dere er inne i selv. Men jeg har venner og andre i familien som har opplevd tap i livet på samme måte. Og det eneste alternativet er å gi det tid! Det finnes ikke rett eller galt! Det finnes ikke riktig tid! Og det finnes ikke «ta deg sammen»! Slik vi har fått lære deg å kjenne gjennom denne tråden kommer ikke du eller dere til å bare sitte apatisk i årevis. Det viser jo denne tråden til fulle! Det er bare slik at enkelte ting er tyngre enn andre. Og urnenedsettelse og gravstein vil jo gjøre at dere må gjennom enda en påminnelse om hva som har skjedd. Så at du ikke har tatt den telefonen er kanskje bare en måte å beskytte seg selv i en periode!❤️ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Takk for at du deler og tar oss med på reisen deres. Det krever mot og krefter. pappa_wolf skrev On 16.6.2024 at 11.58: En nabo overhørte min samtale med min kone ang utgiftene til en gravstein, og besluttet seg for å opprette en spleis. Jeg ante ingenting, før en kompis sendte meg linken. Jeg har så fine folk omkring meg at det gjør meg rørt. Vi var noen her på forumet som tenkte samme tanken nå, men vil da heller oppfordre forumistene til å bidra i denne spleisen etter ønske å behov Alle som vil og kan, her er en mulighet til å bidra til noe viktig og godt i en vond og vanskelig situasjon: https://spleis.no/375792 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Windy37GM Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Kanalkapteinen skrev 44 minutter siden: Takk for at du deler og tar oss med på reisen deres. Alle som vil og kan, her er en mulighet til bidra til noe viktig og godt i en vond og vanskelig situasjon: https://spleis.no/375792 Da er det donert prisen av 1 fender (litt symbolikk i støtdemping, maritim tilknyting osv..) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
XardasKSP Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Flott restaureringstråd av båt (skulle ønske å ha slike tekniske evner!) og veldig mye psykisk styrke til å ikke la seg knekke av emosjonell tragisk situasjon og attpåtil modig stå frem med egen diagnose som andre folk muligens sier hade til psykolog når de hører den foreslått (og dermed aldri får). Støttet så du slipper å måtte forlate båtprosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni For en tråd @pappa_wolf. Dette var sterk lesning og jeg starta på toppen i dag. Det var tøft må jeg si, og som jeg nevnte i tråden til Solbris er det uendelig trist og inspirerende på en gang. Du er virkelig et forbilde for så mange. Åpenhet og konstruktiv tankegang er ikke lett, men gir mye tilbake. Du er på lista over de som setter standarden, og vi andre prøver så godt vi kan. Jeg har en niese som har Asperger og det du beskriver er til nytte for meg for å forstå hvordan hun har det. Det er så mange gode ressurser når man bare vet hvordan man kanaliserer det på riktige måten. Tusen takk for alt du deler og lykke til med alt du står i. Det lille vi kan bidra med er penger og ord. Spleisen er støttet :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
pappa_wolf Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Tusen takk alle sammen. Jeg sitter her med morgenkaffen etter levering av minsten i barnehagen. Han var litt uheldig, falt ned fra et lekehus i barnehagen, og fikk et lite brudd i armen. Men så tøff med gips. Hehehe Vi fikk en forespørsel fra vår lokale avis, om vi ville stille til intervju. Både Linda og jeg vurderer det, men vi vil ha en prat med bestemor og høre hva hun har å gi av råd. Vi ønsker at gi Benjamin en stemme, og advare foreldre mot presset fra medier, skolen, sosiale medier og mobbing. Både den synlige og den usynlige. Det å ta den vanskelige samtalen, å bry seg. Det å være tøff nok til å være en forelder. Som jeg fikk det forklart av en ansatt i barnevernet. "Enhver kan bli mamma eller pappa. Men å være en forelder, krever mot. Viljestyrke. Handlingskraft og evnen til å se barnet som skal bli en ungdom og til slutt en velfungerende voksen. Som foreldre er det jobben din å sette grenser, stille krav, undervise og veilede. Og de har bruk for det. Ikke en kompis, som prater dem etter munden, åpner lommeboka når de sutrer om at matpakken er kjedelige. Eller kaster penger etter de uttallige aktiviteter, bare for å slippe unna deler av den vanskelige jobben det er å være en forelder." Jeg har et ønske om at skolene også underviser i det å være en forelder. Og hva det krever. For det er det ikke mange som vet. I dag skal jeg sjekke alle mine gamle Chevy startere, og se om jeg kan bygge en som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 20.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni Fikk litt tid i går, og sneik meg i garasjen etter middagen. Fant frem min kasse med Chevy startere og begynte å grave. Hadde to hele, men feil nese på dem begge Fant den riktige og besluttet å bygge tre om til en. Tok nesen, satte i skrustikke. Demonterte de to andre og flyttet over den beste gaffelen. Bendix. Innslag. Kull. Tok en liten time, men har nå en fungerende starter. Skal sette den i båten, og få sjekket om motoren i det hele tatt går rundt på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Kanalkapteinen skrev On 17.6.2024 at 12.28: Alle som vil og kan, her er en mulighet til å bidra til noe viktig og godt i en vond og vanskelig situasjon: https://spleis.no/375792 Bumper denne! Mange har vært innom allerede 👍 Ellers godt jobba med starter-mekk🙂 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
pappa_wolf Svart 20.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni 1 hour ago, Kanalkapteinen said: Bumper denne! Mange har vært innom allerede 👍 Ellers godt jobba med starter-mekk🙂 Det er vanskelig for meg å finne ordene som kan uttrykke hvor takknemlige vi er. Jeg har snakket med kirkekontoret i dag, og da det endelig ble hull på byllen, ble det til en lang prat med hu. Etter jeg hadde lagt på røret, brukte jeg en liten time på å komme til hektene igjen. Det var mange følelser på spill. Tenkte at nå skulle jeg gjøre noe hyggelig, så jeg fylte koppen min, og dro ut i båten. satt å koste meg med kaffen, og drømte meg bort til varmere dager med guttene på tur. Fikk boltet starteren på, men det hjalp ikke. motoren går ikke rundt, så den må ut av båten (igjen) Sitér dette innlegget Link to post
turbodillum Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Så er det noen tider i eget liv man begynner å tenke. Det er umåtelig trist min venn. At ditt liv fant umåtelige (sinnsyke) utveier. Jeg har tatt meg i å tenke på deg å ditt noen uker nå. Jeg kondolerer av hele mitt hjerte ❤️ Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 21.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni Takk. Det varmer. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 25.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni I dag kom Benji hjem. Var litt knotete å flytte en båt uten motor, med en båt som pjalten. Men jeg fikk det til. Må vel snart bytte clutch på Subaruen og, den blir litt sliten av å dra båter opp fra slippen. Uansett. Vell hjemme ble hun plassert under kranen, og jeg fikk heldigvis overtalt min eldste sønn til å hjelpe meg med løsne motoren. Daniel er ikke så interessert i mekanikk som jeg, men han lærer fort. Så det tok ikke lang tid før alle boltene var ute. Og da var han egentlig ferdig med skruing for den dagen. Jeg lusket ut i garasjen etter jeg hadde kjørt han hjem og laget en adapterplate til å bolte på innsuget. Og klarte ikke å la være. Så jeg klatret ombord og fikk den boltet på, og startet på jobben med å få motoren ut. Etter 5 minutter begynte motoren å gi seg, og da var det blitt så sent at jeg måtte gi meg for kvelden. Nå sitter jeg med kaffen, og skal overtale kneet mitt til litt klatring igjen i dag. Men motoren skal være ute før middag. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juni Del på Facebook Svart 25.Juni Godt jobba! Bare å stå på!👍😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pappa_wolf Svart 25.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni Min nærmeste nabo stakk bort, før han reiste på hytta, og lurte på om motoren var klar for å heises ut. Og innen jeg egentlig var ferdig med kaffen, var motoren ute, og på hengeren. Nå har naboen reist, og jeg kan begynne feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 25.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni Diagnosen begynner med "F" og slutter på "n" Med et par vokaler i midten. Ser ut til at jeg har sprekt den ene toppen, og fått ødelagt en toppakning. Kompresjonstesten viser lekkasje mellom sylinder 2 & 4. Og ved demontering av toppen var akkurat den første bolten ikke akkurat veldig stram. Om det er jeg som har bomma, eller gjengene har gitt seg vet jeg ikke. Men lekkasjen mellom de to sylindre forklarer ikke hvorfor det kommer vann ut av to sylindre. Medmindre det er sprekt topp, eller sprekt eksos. Skal teste toppene senere. Og finne en måte å teste eksosen på. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 25.Juni Del på Facebook Svart 25.Juni pappa_wolf skrev 39 minutter siden: Diagnosen begynner med "F" og slutter på "n" Med et par vokaler i midten. Fiin 😀 Neida, skjønner at det dessverre er noen andre vokaler så det blir i andre enden av skalaen. Kjedelig med sånne problemer, og man kan se det er blitt rutine for deg å ta ut motoren når du har egen henger med påsveisede motorfester. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 25.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni 23 minutes ago, 19 fot said: Fiin 😀 Neida, skjønner at det dessverre er noen andre vokaler så det blir i andre enden av skalaen. Kjedelig med sånne problemer, og man kan se det er blitt rutine for deg å ta ut motoren når du har egen henger med påsveisede motorfester. Det er faktisk en teststasjon for de forskjellige båtmotoren jeg har hatt. Satte engang en motor i en båt, og var overbevist om at alt var i orden. Kunne plukke den ut igjen med en gang den var startet opp. Lekkasje både her og der. Lovet meg selv, at det aldri kommer til å skje igjen. Så jeg bygget en henger, hvor jeg kan teste alt på motoren, før den kommer i båten. Blokken ser fin ut, så da er det toppene, eller eksosen som lekker vann. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juni Del på Facebook Svart 25.Juni Det var noe dritt. Håper du finner en løsning! Du har i hvert fall kunnskapen som skal til! Krysser finga for at du finner en god og overkommelig løsning!😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.