Jump to content

Søgne dykkerklubb saksøker redningsselskapet


mons

Recommended Posts

Husker ikke i farten jeg. Ene heter vel Trossan og andre heter noe annet. Er man medlem av Kystpatruljen må man passe på å bruke det riktige om man trenger assistanse - for det andre dekkes ikke av medlemsskapet

Sjöfartsverket er den myndighet som er ytterst ansvarig för sjöräddningen i Sverige

 

till sin hjälp så använder dom följande enheter

 

Utöver Sjöfartsverkets egna resurser som lotsbåtar och VTS (Vessel Traffic Service/sjötrafikinformationscentraler) deltar i första hand båtar och flygande enheter från Sjöräddningssällskapet, Kustbevakningen, Polisen, Försvarsmakten, Norrlandsflyg och kommunerna i sjöräddningsinsatser.

 

 

 

Trossen motsvarar Kystpatruljen (tror jag!) dvs assistans, (ikke sjöräddning)

exempelvis en motorbåt som fått motortrubbel, ligger o driver, men er ikke i nöd!

 

Trossen har her konkurrens av Sjöassistens (Stockholm radios organisation, motsv Sjøassistanse i Norge)

 

 

I Sjöräddning=Nöd, råder ingen konkurrens, där hjälper alla till...........både du o jag!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Amatørenes aften fortsetter... :crazy:

Men NSSR's advokats forskjellige uttalelser er under pari!

Akkurat det hjelper jo ikke NSSR - advokaten tilhører dem, og snakker på vegne av dem.

 

Helt enig. Advokater bør i det hele tatt holde kjeft alle andre steder enn i retten. Det er en utidighet at advokater --særlig de fra Oslo -- mener å ha rett til å forsøple både aviser og TV med sine mer eller mindre gjennomtenkte utspill. Ofte synes det som om utspillsiveren er dobbelt omvendt proporsjonal med den faglige kompetanse og prosessuelle dyktighet.

 

Men for å være fair, så tror jeg nok at den ganske dustete uttalelsen referert i Fævennen skyldes ubetenksomhet og ikke mangel på faglig dyktighet. Selv om det ikke rettferdiggjør at det ble sagt. Selv en advokat er jo forpliktet til å tenke både over og gjennom hva han sier.

 

Noen har pratet sammen og noen har tatt til fornuft NSSR

 

Det var sannelig på tide. Nei, det var langt over tiden, egentlig. Men, om de kom sent, så kom de jo godt. Vi får kanskje forsøke å holde fokus på DET faktum, og tilgi den forutgående toskeskapen?

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Flag får de ikke av meg.

 

Det skulle da bare mangle. :headbang:

 

 

At en eller annen legger ut denne på NSSR sine sider, vil etter all sannsynlighet ikke spille noen rolle for hva folk flest har fått med seg.

 

NSSR sine nyhetssider vil nok måtte være operative i 3 år ? for å få like mange unike brukere som Fædrelandsvennens artikkel hadde iløpet av en dag i papiravisen + 1 uke? på nett.

 

Reelt betyr altså denne "beklagelsen" ingenting.

 

:nonod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Må si jeg stusser over teksten som innleder pressemeldingen:

Saken dreide seg om dekning av skader som oppsto da dykkerklubben assisterte redningsskøyta som hadde mistet motorkraft etter å ha fått en røket sleper i propellen.

 

Saken kjerne var om klubben var berettiget til bergelønn. Skadene på dykkerbåten var uansett dekket av kasko.

De bruker også betegnelsen "assistanse", det var jo dette striden sto om, hvorvidt Ægir ble berget fra en kritisk situasjon eller ikke.

Kan oppfattes som at de fortsetter å prosedere sitt syn offentlig.... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Akkurat det hjelper jo ikke NSSR - advokaten tilhører dem, og snakker på vegne av dem.

Informasjonskonsulenten ville heller at jeg gjenga en mer bearbeidet tekst enn at jeg publiserte hans første mail. Men i mailen gis det tydelig utrykk for at redningsselskapet ikke satte pris på advokatens utalelser, og hadde ovenfor ham gitt utrykk for dette.

Link to post
Share on other sites

Gjesp :sleep:

Trøtt i dag, thor? Eller bare et primitivt utrykk for at denne tråden kjeder deg?

 

Jeg for min del vet like lite/mye som de fleste i hva som egentlig foregikk, og hva sluttresultatet i forliket ble.

 

Hva jeg stiller spørsmål om er at det i etterkant av forliket fortsatt blir prosedert fra NSSR sin side, og da stikk i strid med hva som var avtale.

At mange her er "veldig nære" NSSR er helt ok for meg, at andre er veldige skeptiske er også helt ok, men jeg bare utrykker mitt syn på hvordan jeg ser dette.

 

At en advokat ansatt av NSSR sier noe som fremmer NSSR sin sak og da på denne provoserende måte, er og blir NSSR sitt ansvar. At NSSR sier: "Vi i NSSR er jo ikke enige i hva advokaten vår sier, så dette beklager vi.", til enkeltpersoner (og publiserer en korrekt (etter avtalen) melding på sin web, er langt fra det å informere om de ukorrekte opplysninger som er spredd gjennom media som faktisk blir lest av mange (slik de ukorrekte opplysninger ble gjort).

 

Tenk så enkelt det hadde vært i nærlingslivet om jeg som sjef kunne fraskrive meg ethvert ansvar for hva ansatte gjør i jobbøyemed?

 

Det er som å kunne spille på to hester i et løp med to hester, og fortsatt vinne på det.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Som jeg forstår det er advokaten ikke ansatt i NSSR, men har påtatt seg et oppdrag på vegne av NSSR. Dette oppdraget er nå avsluttet og saken har fått sin endelige konklusjon/avslutning i og med at det er inngått et forlik mellom partene.

 

Hvorfor dykkerklubben valgte å ikke fortsette med å kreve bergelønn (kr 500.000), men valgte å forlike (kr. 175000) har sikkert sine grunner, men jeg kan ikke se at disse har fremkommet på dette forum?

 

Tror ikke det gavner saken (NSSRs fremtid og den trygghet de representerer for kystens folk og oss som bruker av sjøen) at vi skal fortsette å "gnåle" mer nå. For min del anser jeg saken som avsluttet, mitt medlemskap i Kystpatruljen forblir aktivt (betalende medlem) og jeg ser frem til en, forhåpentligvis, lang og aktiv sesong på sjøen så fort skiene er "parkert" som en konsekvens av at snøen er borte!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Til de som tror at bråket i NSSR er over, må tro om igjen, Forsettelser vil følge.

 

Et nytt styre gjør INGEN forskjell.

 

HVEM ansetter nye styrer?

 

For HVEM er styret ansvarlig for?

 

Det er jo fremdeles den samme LEDELSEN/EIEREN. Arrogansen skinner glatt igjennom.

 

Jeg gruer meg for å komme i samme situasjon som Mons opplevde. Til tross for kaskoen.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Trøtt i dag, thor? Eller bare et primitivt utrykk for at denne tråden kjeder deg?

Underholdene tråd dette vikers. Men jeg har tid til en høneblund mens NSSR og advokaten tenker ut nye ikke samkjørte utspill :lol: Det er dønn utrolig at det går an å ha så mye dugg på brilleglassene syntes jeg . :diving: For noen amatører.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Hei

Begynner å få denne saken ut av blodet nå, men med tanke på det engasjement som ble vist her på baatplassen, regner jeg med at endel gjerne vil se denne delen av årsberetningen til Dykkerklubben.

De 90 000 måtte vi dekke av forlikssummen. Sammen med reparasjoner på båt ble det endel.

Hvis vi hadde tatt med tapt arbeidsfortjeneste så hadde vi gått omentrent i null.

 

Mons

 

 

 

"Viktige saker i år har vært:

• Bergingssaken

• Planlegging og gjennomføring av Hølledagene

• Gjennomføring av dykkerkurs

Det var så avgjort konflikten med Redningsselskapet og deres forsikringsselskap ang. bergingen av redningsskøyta Ægir som krevde det mest av styrets ressurser de første månedene av 2006. Vi gikk tilslutt med på et forlik, ettersom vi fikk signaler om at vår motpart ville føre saken videre i rettsapparatet ved et ev tap.

Vi syntes grensen var nådd ved de kr. 90.000 vi allerede hadde pådratt oss i saksomkostninger. Vår advokat rådet oss også til å inngå et forlik. "

Mons

Link to post
Share on other sites

ANSVARSFRASKRIVELSE. Å skylde på sin egen advokat er bare helt UTROLIG banalt.

 

Nssr og advokaten kan sikkert gjøres om til en blondine vits. :wink:

 

Tror mannen min er utro, sa blondinen til advokaten. Hvorfor tror du det? Jo, blodprøver viser at han ikke er far til barna våre :lol::wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...