Jump to content

Søgne dykkerklubb saksøker redningsselskapet


mons

Recommended Posts

Fædrelandsvennen referer til forliket

 

Ser at advokaten til Redningsselskapet er ute å kommenterer Søgne Dykkerklubbs redningshjelp......er dette brudd på forliket? Eller er det bare dykkerklubben som må la være å kommentere hendelsen? :confused:

 

Tenker du har lyst til en kommentar eller to Mons?

 

Tråden viser at Mons m.fl har opptrådt samvittighetsfullt og vil nok forholde seg til forliket uten å la seg provosere :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Uten å ta stilling til hvem som har rett i saken er jeg veldig skuffet over NSSRs opptreden i saken. Er ting er å skjelle ut dykkerklubben for å opptre klønete når liv og verdier risikeres for å redde skøyta. En annen ting er at de bruker klassisk utpressingsteknikk ved å inngå forlik rett før rettssaken. Man kunne sikkert løst saken i minnelighet for lenge siden men man venter til det siste for å presse den svake part. Kjenner igjen teknikken fra personskadesaker....

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg håpet vel egentlig på at siste ord var sagt i denne saken i det pressemeldingen kom, men jeg kan bare undre meg over kommentaren Redningsselskapets advokat kommer med til avisen. Dersom jeg skulle komme i juridisk havsnød er jeg ikke i tvil om hvem av de to advokatene jeg ville foretrekke å bli berget av. :lol:

Link to post
Share on other sites

Uttalelsene til NRRS's advokat virker merkelige.

Hva mener han med å opptre på en "profesjonell måte"?.

Gitt att Mons var alene i båten, under forhold som Ægirs kaptein skal ha uttalt er de mest dramatiske han har vært med på....

Betyr dette at vanlige folk bør avholde seg fra å hjelpe i en slik situasjon?

 

Jeg antar at klubbens saksomkostninger kommer til fratrekk fra forliks-summen, klubb båten ble også skadet. Spørs om det blir noe igjen....

Link to post
Share on other sites

Moralen blir:

 

Vi tar alle hjertelig imot hjelp fra NSSR når vi selv trenger det.

 

Men ikke f**n om NSSR får hjelp av oss, dersom DE trenger det. Uansett hva som står på spill av liv eller verdier. Det har de pr. sin grenseløst tåpelige opptreden mot SDK fraskrevet seg enhver rett til å forvente. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

en juridisk holdbar kontrakt

Noe slikt er FULLSTENDIG UETISK da det ikke ville etterlate noen som helst tvil eller usikkerhet eller tolkningsmuligheter; og derfor ikke ville berede grunnen for fremtidige spissfindige tvistigheter pr. hvilke advokatstanden kunne forvente betimelig og rimelig økonomisk understøttelse. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Lloyds Open Form ligger nå i Dokumentarkivet.....

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Forlik

Dykkerklubben har nå inngått forlik med redningsselskapet i denne saken.

Undres bare litt på hvor mye ekstra dette har kostet NSSR i form av advokatsalærer og andre omkostninger? Men, det kan vel være mulighet for at dette er kostnader som forsikringsselskapet tar..

 

Uansett: NSSR hadde nok tjent på å vært voksen nok til å dekke dykkerklubbens skader med en gang. I alle fall ville de da fortsatt hatt min støtte. Nå dekker de bare mitt behov for en mulig assistanse... så jeg håper endelig at den nye ledelsen får inn "normal" tankegang og handlingsmåter. Da kan vi få ny tillit til organisasjonen. Det skylder vi båtmannskapet som gjør en utmerket jobb!

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Uttalelsene til NRRS's advokat virker merkelige.

Hva mener han med å opptre på en "profesjonell måte"?.

Gitt att Mons var alene i båten, under forhold som Ægirs kaptein skal ha uttalt er de mest dramatiske han har vært med på....

Betyr dette at vanlige folk bør avholde seg fra å hjelpe i en slik situasjon?

 

Jeg antar at klubbens saksomkostninger kommer til fratrekk fra forliks-summen, klubb båten ble også skadet. Spørs om det blir noe igjen....

 

NRRS-Advokaten burde vel fått igjen skolepenga sine. Worse vet sikkert om det finnes refusjonsmuligheter som kan anbefales nevnte advokat.

 

NRRS vil få hjelp av Hulda uansett, men først etter at de ligger og svømmer i vannet. Noe båt sleper ikke jeg.

Link to post
Share on other sites

Referat fra Fædralandsvennen i kursiv:

Vi mener redningsaksjonen fra dykkerklubbens side ble gjort på en klosset måte. De gjorde sitt absolutt beste, men ikke på en profesjonell måte - sett i lys av at de krever bergingslønn, sier Tor Aasberg.

Må si meg enig i Worse basert på dette. Trenger redningsskøyta hjelp gir jeg ikke det før det er fare for liv. Jeg er definitvt ikke profesjonell redningsarbeider, men jeg ville antakelig gjort så godt jeg kan. Er ikke det godt nok får de klare seg selv

 

Det er med svert sterk bismak jeg leser skrytebladet fra Redningsselskapet jeg fikk i posten i går. Merkelige folk som går i gangene der.

Link to post
Share on other sites

For og si det på godt norsk , jeg syntes redningsselskapet driter seg mere og mere ut . Hva er det neste de klarer og drite seg ut med nå ? Er godt det er flere å velge i da . Bare så synd dette går ut over dem som jobber på båtane og gjør en kjempe jobb .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har et ønske, at en person eller flere som arbeider innenfor NSSR kunne være med som skribenter her.

 

Ikke for at jeg skal få høre unnskyldninger, ei heller høre på bortforklaringer eller lignende, men rett og slett få høre hvordan de ansatte opplever hverdagen innenfor det selskap som etterhvert er blitt et skjellsord.

 

Jeg er sikker på at 99% av de ansatte er de flotteste arbeidstakere som tenkes kan, som gjør en innsats som forventes av dem, og vel så det. Desverre er de belemret med denne ene prosenten som tydligvis ikke aner hvordan de skal gripe an saker, ei heller klare å stille NSSR i et positivt lys, fremfor å være bidragsyter til nedgang.

 

Denne advokaten til NSSR legger opp føringer for at Mons kan uttale seg mer fritt om forliket. Slik jeg kjenner Mons holder han seg for god til det. Igjen viser advokaten til motparten sitt useriøse bilde av sin side. Fryktelig synd.

 

I min jobb har jeg vært med på utarbeidelse av en del forlik. Der er man enige om den absolutte fullstendige taushet. Hvis så er tilfelle også her, er dette grovt overtramp av NSSR sin advokat. Såpass grovt at dette bør føre til ettervirkninger. Dette er det opp til Mons og hans støtteapparat å avgjøre.

 

Hvis så er tilfelle at den absolutte taushet er avtale i denne saken, har jeg beklagligvis nå bestemt meg for at mitt medlemskap i NSSR er over. Fryktelig synd, fordi dette rammer uskyldige personer (ref. de 99% jeg nevnte). Gratulerer Lotus, du har klart å overbevise meg (ref annen tråd), de som kjenner meg kan skrive under på at jeg er sta too the bitter end. Du er flink :wink:

 

Men som sagt, jeg håper ansatte i NSSR vil være skribenter, og fortelle om hvordan de ser på saker & ting fra innsiden. Husk, om vi blir forbannet, irritert, fortørnet, lei av NSSR, prøv da å sette dere inn i hvordan det er å arbeide under slikt!

 

All støtte til de ansatte, jeg håper dere får bedre kår å arbeide under etterhvert, og håper også at ledelsen får ryddet opp en gang for alle, slik at NSSR en gang atter gjenoppstår til det selskap det en gang var.

 

Mons, jeg er imponert over din voksne handlemåte i denne sak, tålmodigheten som du har utvist, og ryddige/seriøse måten du har opptredd på. Lykke til videre. Slik jeg ser det nå, anser jeg dykkerklubben som "vinnere" i denne saken. Ikke i kroner, men i ære!

Link to post
Share on other sites

Bare så synd dette går ut over dem som jobber på båtane og gjør en kjempe jobb.

Har de egentlig de som jobber på skøytene gjort en kjempejobb i dette tilfellet ?

Jeg bare spør. Jeg tviler sterkt.

 

Kan det være mannskapet har driti seg ut selv ?

Kanskje det er evig pint stolthet hos mannskapet som ikke greier å berømme Mons for innsatsen Mons har gjort under svært vanskelige forhold ?

 

Hvem er det som har uttalt at Mons har utført en amatørmessig dårlig jobb her, det må jo ha vært mottaker av hjelpen, nemlig mannskapet av redningsskøyta Ægir ?

 

Kanskje kapteinen på Ægir mener han kunne utført jobben bedre enn Mons i en Mørejet 30 foter under de rådende forhold ? Noe jeg tviler sterkt på.

 

Jeg mener mannskapet her burde hatt vett nok til å svelge sin egen stolthet, vært voksne nok til å berømme Mons for innsatsen hans, og med dette påvirket NSSR og dets forsikringsselskap til å erstatte Mons og SDK sine skader og utgifter i forbindelse med bergingen.

 

Hadde mannskapet gjort dette med en gang, hadde vel ikke denne saken eksistert ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg skal tipse Ingvar i NSSR om tråden. De skal i det minste få mulighet til å svare for seg.

 

Jeg fikk raskt svar også. Ingvar svart at han legger all sin tid på å hjelpe NSSR med å bygge opp et godt omdømme igjen og at han er smertelig klar over at omdømmet er svekket som følge av flere saker de siste månedene

Link to post
Share on other sites

Jeg skal tipse Ingvar i NSSR om tråden. De skal i det minste få mulighet til å svare for seg.

President i NSSR Lars Hellandsjø og Informasjonsjef Ingvar Johnsen har hatt kjennskap til denne tråden siden 30. januar 2006.

 

De er også blitt gjort kjent med en rekke linker til opplysninger i denne saken til NRK, Fædrelandsvennen, Dykkesiden og SDK's hjemmeside.

 

De er blitt oppfordret til å skape en Win-Win situasjon for SDK og NSSR. De har hatt mere enn fem uker på seg.

 

NSSR sin advokat har etter forliket uttalt seg i "Vi" - form om innsatsen fra SDK's mann, som alene slepte redningsskøyta ÆGIR ut av en meget trengt situasjon, som "gjort på en klossete måte".

 

Skam på NSSR

Link to post
Share on other sites

Kan det være sånn:

 

"Ægir gjør en tabbe som de først ikke vil innrømme, kanskje grunnet stolthet eller misforståelse. Underveis overtar ledelsen rattet og i ren skjær stahet tviholder på sin "rett".

 

Vi ser for ofte at gutta på gulvet, blir overkjørt av en inkompetent og arrogant ledelse.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...