Jump to content

Søgne dykkerklubb saksøker redningsselskapet


mons

Recommended Posts

Slik jeg har forstått Mons fikk han ros og takk av mannskapet på Ægir. Problemene etterpå er noe gutta i Oslo har funnet på.

 

Om NSSR prøver å gjemme seg bak at det er forsikringsselskapet som står bak dette holder det ikke mål etter min mening. NSSR er trolig en svært god kunde hos sitt selskap og vil nok kunne kreve en anstendig behandling overfor dykkerklubben om de hadde ønsket.

Link to post
Share on other sites

Har de egentlig de som jobber på skøytene gjort en kjempejobb i dette tilfellet ?

Jeg bare spør. Jeg tviler sterkt.

Nå tenkte jeg ikke spess på denne båten , men over hele linja langs kysten vår . Måtte bare si hva jeg mente så.............

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Her burde NSSR heller benyttet sjansen og kommet ut med en offentlig unnskyldning overfor Mons og SDK.

Istedet er det sleipe advokat uttalelser som kommer ut i media ?

Mons burde jo hatt en medalje for innsatsen !

Hvem f*** er informasjons ansvarlig i selskapet ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo advokat Tor Aasberg som har kommet med denne uttalelsen da, og det kunne vært greit å fått vite NSSR's synspunkt på:

 

1) Stiller NSSR bak Tor Aasbers uttalelse?

2) Synes NSSR det er greit å komme med slike uttalelser når man har blitt enige om å ikke kommentere forliket?

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

Min utmeldelse fra Kystpatruljen gikk nettopp ut som epost :puke:

Ifølge årsberetningen for 2004 er det 285 ansatte i NSSR. I tillegg kommer sikkert en bråte konsulenter, en horde frivillige og en ADVOKAT. At enkelte av disse opptrer som kløner, betyr ikke at hele organisasjonen stinker. Jeg synes derfor at utmelding pga en slik sak er å ta vel hardt i.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Når advokaten til NSSR i følge Fædrelandsvennen uttaler seg i "Vi"- form så representerer han også NSSR i sin uttalelse.

Enig i det, men han kan jo ha opptrådt klønete og uttalt seg uten å ha avklart godt nok på forhånd med oppdragsgiver. Slikt skjer. Bare en tanke ...

 

Ser heller ikke bort fra at det er samme advokat som tildigere har påstått at Mons sjikanerer NSSR her på baatplassen.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Mons ! Du er den moralske vinneren her. Jeg får en dårlig smak i munnen når jeg leser om det som har skjedd her. Makan til klossete behandling av denne saken fra NSSR`s side ! Jeg kan til en viss grad forstå at neon vil melde seg ut av kystpatruljen i slike tilfeller, men for min egen del blir jeg medlem fremdeles for min egen sikkerhet / forsikring. Jeg er overbevist om at det er i toppen av selskapet de har klusset dette til, og ikke manskapet på denne spessielle skjøyta. Kan mene å huske at mannskapet hadde besøkt dykkerklubben i ettertid med kake / blomster ( ? ). Sannsynligvis er det ledelsen som så for seg et større økonomisk tap etter denne hendelsen, og derfor gikk i skyttergravene.

 

Jeg mener også det hadde vært utrolig interesant å høre fra en av NSSR`s ansatte her ang alt de sliter med for tiden som Perlen kommenterer.

 

Som Lotus skriver er NSSR informert om denne tråden, og kanskje de kan komme med noen inspill her også ?

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Jeg synes derfor at utmelding pga en slik sak er å ta vel hardt i.

Helt enig, men har du allerede glemt Monica?

 

Nei, SDK-saken alene hadde ikke vært nok, men når man tillater seg slikt I DEN SITUASJONEN SOM NSSR ER, så er det antagelig lite annet som hjelper for å få orden i butikken. Da tror jeg at mange utmeldelser er veien å gå. Det er forøvrig ikke sikkert at jeg blir ute så lenge. Spørs om det skjer noe positiv der i gården.

Link to post
Share on other sites

Trodde en lang stund at jeg var den enste som fikk ekkel smak i munnen av dette.

Du er nok ikke den eneste som finner dette usmakelig av et selskap som redningselskapet. Vet ikke om min utmeldelse fra kystpatruljen kommer enda. Vente litt for å se om noen representant fra redningselskapet kommer med en forklaring her.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Journalisten som skrev stykket i fædrelandsvennen har blitt gjort oppmeksom på stemmningen her i forumet og fått link til emnet her i forumet. :smash:

Det kan bli interresant sant å se hva som kommer ut av det ...... :confused:

Media oppslag er på sin plass her . :discuss:

Dritten fra NSSR må frem i lyset mener nå jeg !!!!!!!!! :headbang:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

utmelding pga en slik sak er å ta vel hardt i.

Ikke av denne sak alene, men i sum av alt det de har klart å stelle i stand de siste halvannet/to årene.

 

Der er som et beger som blir fullere og fullere, til slutt renner det over.

 

Husk bare på den kapteinen som ble avskjediget nordpå. En behandling av en person som ingen er verdig, overhøvling totalt. Jeg antar de fleste fikk med seg at han fikk jobben tilbake, og fullt medhold? Kan ikke se at han har fått beklagelse ENDA.....

 

Der er blitt en vesentlig ukultur i selskapet, som i sum utgjør min utmeldelse fra selskapet. Beklageligvis.

Link to post
Share on other sites

Ifølge årsberetningen for 2004 er det 285 ansatte i NSSR. I tillegg kommer sikkert en bråte konsulenter, en horde frivillige og en ADVOKAT. At enkelte av disse opptrer som kløner, betyr ikke at hele organisasjonen stinker. Jeg synes derfor at utmelding pga en slik sak er å ta vel hardt i.

Enig, partene har jo tross alt blitt enige. Jeg har tidligere vurdert utmelding, men slått det fra meg. Håper heller på lysere dager for NSSR og deres ansatte. Og at vi kan ha en skøyte liggende her og der langs kysten.

 

Når det gjelder kommentarer av forliket vet vi ikke hvem som har gått ut med beløpet, og hva partene er blitt enige om å ikke kommentere. Det advokat Åsberg snakker om er vel det som partene har stridet om.

 

Ellers fatter jeg ikke at NSSR kunne latt forsikringsselskapet ta seg av denne saken fullt og helt, og selv holdt kjeft. Mulig jeg ikke skjønner alt her, og noe av det er hvorfor de lar deres egne advokater snakke forsikringselskapets sak. Og med det viser jeg til vikers innlegg nr 50 i denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Håper heller på lysere dager for NSSR og deres ansatte. Og at vi kan ha en skøyte liggende her og der langs kysten.

Støttes! Jeg har ikke tenkt å la sleivspark fra advokater eller underlige krumspring fra selskapets administrasjon gå ut over noen av dem som redningsskøytene og som gjør en uvurderlig innsats for sikkerheten langs kysten. :flag:

 

Sleng for all del kritikk i den retningen hvor det er folk som fortjener det, men så må det gå an å løfte blikket å se om det går an å bruke alt engasjementet som er mobilisert til noe konstruktivt.

Link to post
Share on other sites

Sleng for all del kritikk i den retningen hvor det er folk som fortjener det, men så må det gå an å løfte blikket å se om det går an å bruke alt engasjementet som er mobilisert til noe konstruktivt.

Tiltredes. Hva med en fathwa over ledelsen og det oppblåste styret? :smash:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Jeg mener også det hadde vært utrolig interesant å høre fra en av NSSR`s ansatte her ang alt de sliter med for tiden som Perlen kommenterer.

Jeg mailet med Ingvar i kveld og han sier at tiden rett og slett ikke strekker til nå til å være aktiv på forumet. Jeg forstår han godt - han har nok å pusle med kan jeg tenke meg. Jeg antar at "aktivt medlem på Baatplassen.no" ikke inngår i stillingsbeskrivelsen hans.

 

Husk bare på den kapteinen som ble avskjediget nordpå. En behandling av en person som ingen er verdig, overhøvling totalt. Jeg antar de fleste fikk med seg at han fikk jobben tilbake, og fullt medhold? Kan ikke se at han har fått beklagelse ENDA.....

Perlen - her tar du feil. Skipperen fikk igjen jobben av gamle presidenten (Stangeland) med full offentlig beklagelse.

 

Tiltredes. Hva med en fathwa over ledelsen og det oppblåste styret? :smash:

Det er valgt nytt styre for et par måneder siden. Ny generalsekretær er det søkt etter. Vi må skille klart mellom gammelt og nytt her.

 

Jeg tror at saken til Mons kom fullstendig skjevt ut for NSSR og at de kom til et "point of no return". Så oppdaget ny ledelse av en rettsak ikke ville være bra og de inngikk forlik. Han derre advokaten kan de hive på havet etter min mening. Hadde det vært min advokat hadde han ikke fått betalt etter en sånn blemme.

 

Men å melde meg ut - det gjør jeg ikke. Til det er liv og sikkerhet for alle på sjøen for viktig. Gutta på skøytene gjør en bra jobb, og jeg foretrekker å støtte de også foretrekker jeg - akkurat som f.eks. Petter Sundt - å stole på at den nye ledelsen nå har litt vett mellom øra. Sundt ga 20 millioner, jeg gir 500 kroner. Det blir vel sånn noenlunde rett relativt sett også tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Som sagt før så er det jo høyst frivillig og være medlem både her og der . Har jo allternativet Sjøassistanse , som du får den samme hjelpen fra og noen flere fordeler også vis det er ønskelig . Har selv vært medlem begge steder , men nå er det for mye rør for å si det pent hos NSSR . Er jo flere og flere som trekker medlemskap og pengegaver pga for mye rot , surr og rør . Vis det ikke stopper snart så trur jeg dem graver sin egen grav når det gjelder pengestøtte og medlemmer . Det som er på en måte litt flaut kansje , er den dagen du trenger hjelp også kommer redningssjøyta å hjelper deg også har du sjøassistanse medlemskap . Men er jo et fritt land så er jo opp til den enkelte hvor du vil være medlem . Det som er helt sikkert "trur" jeg er at noen utmeldinger er en dråpe i havet når det gjelder økonomien dems , er vel pengestøtten fra di rike og spillautomater dem drar inn kronene på . Den dagen det stopper så stopper resten av seg selv vil jeg tippe da . Men som sagt så er det opp til den enkelte hvor du vil være medlem .

 

Tine II som er dritt lei alt supperøret dem til stadighet gulper fram

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at saken til Mons kom fullstendig skjevt ut for NSSR og at de kom til et "point of no return". Så oppdaget ny ledelse av en rettsak ikke ville være bra og de inngikk forlik. Han derre advokaten kan de hive på havet etter min mening. Hadde det vært min advokat hadde han ikke fått betalt etter en sånn blemme.

Det hadde da ikke gjort noe - når NSSR oppdaget at advokaten var på feil vei - å trekke seg...betale SDK det de krevde eller i allefall ikke kjøre løpet så skarpt. Til og med etteravslutningav rettssaken ved a rake ned på SDK i pressen.

 

Nei, jeg har ikke noe tro på at advokaten ble stanset fordi NSSR oppdaget at rettsaken ikke ville være bra. Da hadde vi ikke hørt et pip fra advokaten i ettertid - og i allefall ikke en 'Vi'. Nei, rettsaken gikk som NSSR hadde lagt det opp til. Man har fortsatt ikke oppdaget at det gjelder å ligge langflat nå en stund fremover. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...