Jump to content

Abel Marine, useriøs forhandler?


Båtfareren

Recommended Posts

Skipsraadet er av den oppfatning at IM'er av rent sjikanøst innhold som blir innklaget for Skipsraadet av mottakende medlem(er) er å anse som brudd på etiketten. Etiketten gjelder takt og tone mellom medlemmers aktivitet på Baatplassen, herunder alle forum og IM'er. Hverken Skipsraad eller Teknisk har tilgang til IM'er med mindre disse sendes direkte til oss

Takk for greit svar. Jeg hadde ikke tenkt på den muligheten (sjikanøst innhold - mottaker klager).

Synes det er fint at klager kan/skal sendes, og at ikke våre eventuelle IM'er blir blir "overvåket"

på Skipsraad/teknisks eget initiativ.

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Nei, det kan jeg forsikre om at vi verken har tid til eller noen som helst interesse av.

I denne forbindelse bør jeg kanskje også nevne at det heller ikke er teknisk mulig for oss å logge oss på som en annen bruker, dette fordi alle passord er enveis kryptert.

Vi kan derfor ikke oppgi passord til som måtte ha glemt det, får endel epost ang. dette...

Skulle det skje må man benytte "Glemt passord" funksjonen.

Link to post
Share on other sites

Mens emnet er oppe.

 

Hva er omfanget, historisk, av reaksjoner fra Skipsraadet og Moderator?

 

Er det mange som har blitt utestengt, har de som "angrende syndere" kommet tilbake, det ble nevnt i en annen tråd om "gule kort", hvor mange innlegg er blitt slettet?

 

Kan tenke meg at det er gjerne et medlem som er gjenganger, mens kanskje andre unntaksvis har gått over streken i et "øyeblikks raseri" (såkalt bevistløs i gjerningsøyeblikket).

 

For ordens skyld, jeg krever ikke noe statistikk, ønsker bare en generell oppfatning.

 

Forøvrig tror jeg at det å være Moderator i baatplassen, er like vanskelig som å være lærervikar i 7. klasse. :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Lagt til 02.02.2013: Innlegget ble opprinnelig postet av Skipsraadet. (nå nedlagt)

 

Vi kommenterer ikke enkeltsaker, og saker diskuteres utelukkende internt i Skipsraad.

 

Det er få saker gjennom tiden som har resultert i strenge reaksjoner mot medlemmer.

 

Skipsraadet er av oppfatningen at flertallet av medlemmer følger etiketten på Baatplassen.no

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hverken Skipsraad eller Teknisk har tilgang til IM'er med mindre disse sendes direkte til oss

 

På et innlegg på Haavgapet i kveld står det å lese fra Lasse:

 

sitat

Både IM og Epost via forumet blir lagret i forumets database. Det betyr at vi i teknisk vil kunne se innholdet hvis vi ønsker å opptre som generalsekretærer.

sitat slutt

 

Så igjen et enkelt spørsmål; Kan dere eller kan der ikke, eller er det nok en gang; "Hvis jeg ikke kan si nei så kan jeg ikke si ja."

 

Jeg blir mer og mer svimmel! :eek:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Forøvrig tror jeg at det å være Moderator i baatplassen, er like vanskelig som å være lærervikar i 7. klasse. :wink:

Da må isåfall 7. klassingene ha blitt veldig lette å ha med å gjøre siden min tid. :smiley:

For det er faktisk en fornøyelse å være moderator på BP.

Aktivitetet tatt i betraktning (vi har hatt mellom 530 og 550 innlegg pr dag i det siste) er det svært lite å gjøre for oss som modererer.

Stort sett er det eneste vi gjør å slette annonser uten pris..

 

Pr idag teller Utestengt listen 13 personer. En altoverveiende del av disse har forlatt oss etter en kort, hektisk periode med troll-posting.

Utenom Shipman så er det kun 1 av de utestengte som har deltatt på forumet på en normal måte.

2 tidligere utestengte har kommet tilbake.

 

Enda en ting i sakens anledning, det har kommet meg for øre at harseleringen er i gang i annet forum:

Klagesaker behandles av Skipsraadet og de står for posting av deres avgjørelse.

Når Skipsraadet skrev av at Hverken Skipsraad eller Teknisk har tilgang til IM'er så skyldes det at de antagelig ikke er klar over at Teknisk har mulighet for dette.

Siden vi har innsyn i alt som ligger på serveren kan vi se det som ikke er kryptert, dvs alt utenom passord.

Men dette krever at vi benytter "spesialverktøy" som normalt bare benyttes ifm feilsøking og vedlikehold.

Jeg kan forsikre at all informasjon som er benyttet under behandlingen av denne saken er kommet oss i hende på normal måte, dvs i form av klagesaker sendt fra medlemmene.

Link to post
Share on other sites

På et innlegg på Haavgapet i kveld står det å lese fra Lasse:

 

sitat

Både IM og Epost via forumet blir lagret i forumets database. Det betyr at vi i teknisk vil kunne se innholdet hvis vi ønsker å opptre som generalsekretærer.

sitat slutt

 

Så igjen et enkelt spørsmål; Kan dere eller kan der ikke, eller er det nok en gang; "Hvis jeg ikke kan si nei så kan jeg ikke si ja."

 

Jeg blir mer og mer svimmel! :eek:

Bare for å gjøre det klart en gang for alle: Vi leser aldri andres IM'er.

Link to post
Share on other sites

Helt utrolig at ikke en god gammeldags krangel kan utfolde seg uten at medlemmer blir utestengt.

Det er ikke høyt under taket her!

Og vi er like kloke på seriøsiteten til Abel..

Og om forbindelsen til AYN..

Redigert av Forty788 (see edit history)

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Bare for å gjøre det klart en gang for alle: Vi leser aldri andres IM'er.

Lasse, dette er ikke svar på det Mouche spør om.

 

Da Mouche er blitt litt svimmel, stiller jeg spørsmålet følgende:

 

KAN dere lese medlemmers IM'er?

Riktig svar skal være: JA

 

Leser dere andres IM'er på eget initiativ?

Riktig svar skal være: NEI

 

Leser dere andres IM'er (kopier) som er oversendt fra medlemmer?

Riktig svar skal være: JA.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Krisida Magni:

 

:lol:

 

Godt at du tar på deg tåkelur-funksjonen. Det er ikke bare Mouche som har blitt litt svimmel i denne tråden.

 

Jeg har av en eller annen grunn mottat de omtalte IM`er fra Skipsgutten, og av de jeg fikk kan jeg ikke se noen grunn til utestengelse, så den må være kommet av andre grunner.

 

Samma kan det være....nå skal det snart pusses teak og mahogny. :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg har av en eller annen grunn mottat de omtalte IM`er fra Skipsgutten, og av de jeg fikk kan jeg ikke se noen grunn til utestengelse, så den må være kommet av andre grunner.

Har også fått noen IM'er fra Skipsgutten, men er det alle IM'ene eller er det et tilpasset utvalg?

 

For kanskje å lære litt av den tråden så vil jeg slå et slag for KRITISK LESNING.

 

PS: Appropos pussing; Finner ikke tidl. tråd om pussemaskin; Bocsh PEX et-eller-annet :headbang:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

KAN dere lese medlemmers IM'er?

Riktig svar skal være: JA

 

Leser dere andres IM'er på eget initiativ?

Riktig svar skal være: NEI

 

Leser dere andres IM'er (kopier) som er oversendt fra medlemmer?

Riktig svar skal være: JA.

Kan bekrefte at alle 3 punkter medfører riktighet. For punkt 1 gjelder det altså kun Teknisk (Andreas, Batdilla, Lasse og meg), medlemmene i Skipsraadet har ikke tilgang til databasen.

 

Må også legge til at det er ytterst skjelden vi får klager som er relatert til IM, kan faktisk ikke huske at det har skjedd før.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det undrer meg litt etter å ha lest gjennom hele denne tråden, grunnlaget til Skipsråd for utestengelse av shipman28. Jeg har ikke funnet noe støtende i denne tråden som skulle medføre en slik streng reaksjon. Spesielt ikke uten en advarsel fra moderator. Jeg har forstått at noe har foregått via im men det burde med respekt å melde være internt mellom de parter som sender Im til hverandre og kan neppe være gjenstand for en offentlig uthenging. Det ville være oppklarende om båtadvokaten kort kunne redegjøre for hvorfor (slik jeg har forstått det) det var nødvendig å klage Shipman inn for skibsrådet.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det må da være rimelig klart at en ikke kan skrive hva som helst i IM på et forum. Synes i alle fall dette er både logisk og rimelig.

Med fare for å hisse på meg skipsråd, teknisk og Ingar synes jeg det er rimelig naivt å tro at en i et forum kan sende IM'er og forvente at ikke noen stikker nesen i dem.

Jeg mener ikke å vise misstillit til noen som administrere dette forumet eller andre forum. Men drifter som nyskjerrighet og behov for kontroll er sterke krefter og det er naivt og tro at fora som dette er fritatt for slike drifter.

Dette kan vel en person gjøre uten at noen andre vet om det - så i teorien kan ingen garantere at det ikke har skjedd eller at det ikke vil skje.

Konklusjon: Om en oppfører seg så trenger en egentlig ikke tenke en tanke på dette...

Link to post
Share on other sites

Jeg minnes ramaskriket når en leder i Redningsselskapet snoket i ansattes e-post. Det var snakk om politianmedelse og datatilsynet så på saken som svært alvorlig. En IM er også et personlig brev. Det skal mye til for å overbevise meg om at IM'er IKKE har blitt lest av uvedkommende både her og andre steder.

 

Når jeg leser denne tråden fatter jeg ikke at man må gå til det skritt å utestenge medlemmer for deres meninger og oppfatninger.

 

Det blir stadig klarere for meg ,når noen uskyldige karikaturtegninger trykket i en avis i buskerud, nær var ved å starte en storkrig her for litt siden.

 

 

Husk at argumenter uten eksempler er ugyldige påstander da.

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis jeg har forstått det riktig så er utelukkelsen av et medlem basert på Im'er som er sendt fra noen til noen. Avsender mener åpenbart at de ikke er urimelige og ikke burde kvalifisere til utelukkelse mens mottager mener det motsatte m.a.o. at de er slik at de kvalifiserer til utelukkelse. Jeg skjønner videre at listen over utelukkede i dette forums historie er få og det er første gang det skjer på basis av IM'er. Så til mitt spørsmål:

 

Hvorfor ikke legge ut disse IM'er på dette forum slik at hver og en kan avgjøre for seg selv hva som er "rett og rimelig" - kanskje burde de impliserte parter spørres først/ kanskje ikke, men det har vi jo taletrengte advokater her på forumet til å mene noe om? Eller begynner dette å bli litt "kilent" Hr.advokat? ( i dette tilfellet ville du vel være part og dermed ikke repesentere noen part - en ny erfaring å ta med seg?)

 

Med denne tråden så er hjemmepåsken reddet! :sleep:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Etter å ha fulgt med i hvordan denne tråden har utviklet seg så har jeg stor forståelse for den avgjørelsen som har blitt tatt. Selv uten å ha lest de omtalte IM'er. Når noen velger å ikke rette seg etter de regler og retningslinjer som er laget for forumet, så er faktisk utestengelse den eneste tilgjengelige reaksjonsmåte for å få sakene på rett spor igjen. Så stå på skipsråd, dere gjør en god jobb!

 

PS: Håper isen forsvinner snart der østpå! :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

....

Pr idag teller Utestengt listen 13 personer. En altoverveiende del av disse har forlatt oss etter en kort, hektisk periode med troll-posting.

........

Troll posting? Har vi gått glipp vi enda en durabelig diskusjon her på forumet?

Hva betyr det?

Etter å ha søkt i Bokmålsordboka finner jeg ikke noe om troll posting. Er det noe som ofte forekommer?

 

Har vi kanskje utført dette uten vår egen viten og vilje? Ja - så lenge vi ikke vet hva det betyr så gjør vi kanskje dette hver dag.

 

Nei her forlanger jeg trollet opp og frem - og helst før lyset renner (eller hva det var det het) - for da sprekker vel denne trollposteren?

 

PS. Svar som at trollet allerede har sprukket gjelder ikke. DS

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Troll posting? Har vi gått glipp vi enda en durabelig diskusjon her på forumet?

Hva betyr det?

Etter å ha søkt i Bokmålsordboka finner jeg ikke noe om troll posting. Er det noe som ofte forekommer?

 

Har vi kanskje utført dette uten vår egen viten og vilje? Ja - så lenge vi ikke vet hva det betyr så gjør vi kanskje dette hver dag.

 

Nei her forlanger jeg trollet opp og frem - og helst før lyset renner (eller hva det var det het) - for da sprekker vel denne trollposteren?

 

PS. Svar som at trollet allerede har sprukket gjelder ikke. DS

 

KAT

Trollposting? :confused: Kommer som lynet fra klar himmel, slår ned med de merkeligste beskyldninger og komentarer, så forsvinne i en lengre periode til det blir dårlig vær igjen.

 

Du kjenner vel deg ikke igjen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...