Jump to content

Hekksjøenes forbannelse


Skipper Worse

Recommended Posts

:cryin: Du er pinadø verre enn QB i den henseende, du!! :lol:

omtrent noe slikt da?

 

#9. A woman has the last word in any argument. Anything a man says after that is the beginning of a new argument.

 

litt mer

1. Marriage is a three ring circus: engagement ring, wedding ring, suffering.

 

2. There are 2 times a man doesn't understand a woman, before marriage and after marriage.

 

3. A successful husband is one who makes more money than his wife can spend.

A successful woman is one who can find such a man!

 

4. A woman worries about the future until she gets a husband.

A man never worries about his future until he gets a wife.

 

5. When a man opens the door of his car for his wife, you can be sure of one thing: either the car is new or the wife.

 

6. Man is incomplete until he is married. Then he is finished.

 

7. Married man live longer than single men, but married men are a lot more willing to die.

 

8. If your dog is barking at the back door and your wife is yelling at the front door, who do you let in first?

The dog of course...at least he'll shut up after you let him in.

 

9. A woman has the last word in any argument. Anything a man says after that is the beginning of a new argument.

 

10. When a newly married couple smiles, everyone know why. When a ten-year married couple smiles, everyone wonders why.

 

11. Before marriage, a man yearns for the woman he loves. After marriage, the "y" becomes silent.

 

12. What is the different between a marriage and a war?

A marriage is a war which the enemies can sleep together.

 

13. To be happy with a man, you must understand him a lot and love him a little.

To be happy with a woman, you must love her a lot and not try to understand her at all.

 

14. We always hold hands. If I let go, she shops.

 

15. Love is blind, but marriage is an eye-opener. (this one is so true!!)

 

16. Marriage is not a word. It is a sentence - a life sentence.

 

17. In the first year of marriage, the man speaks and the woman listens. In the second year, the woman speaks and the man listens. In the third year, they both speak and the neighbors listen.

 

18. Marriage is an institution in which a man loses his Bachelor's Degree and the woman gets her Masters.

 

19. Marriage is very much like a violin; after the sweet music is over, the strings are attached.

 

20. A man said his credit card was stolen, but he decided not to report it because the theif was spending less than his wife did.

 

21. The bride, upon her engagement, went to her mother and said, "I've found a man just like father!" Her mother replied, "So what do you want from me, sympathy?"

 

22. My wife submits and I obey. She always let me have her way.

 

23. Marriage is like a mousetrap. Those on the outside are trying to get in. Those on the inside are trying to get out.

 

24. A happy marriage is giving and taking. The husband gives and the wife takes.

 

25. A psychiatrist is a person who will give you expensive answers that your wife will give you for free.

enda mer:

http://www.bankersonline.com/ubbthreads/sh...age=0&fpart=all

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet nå er om jeg våger å vise dette til QB ... :eek: Før jeg ble gift visste jeg jo ikke hva ekte lykke var; men da var det for sent. Jeg var så forelsket at jeg kunne ha spist henne opp; nå hender det svært ofte at jeg angrer på at jeg ikke gjorde det ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Var ute på sjøen en liten tur i går. Igjen, ikke så langt fra Worses innledende åsted, bare et par hundre meter rett vest. På vei til å runde braken. Der møter jeg på en rimelig stor flybridge båt på vei nordover i en positur det er mer eller mindre vanlig å se disse båtene. baugen i lufta, og hekken dypt nedi sjøen...

Jeg synes å ha lest en gang at man gjerne vil ha møtende båter på sin babord side. men jeg kan jo ha blinkset, for dette beistet av en båt styrte mitt i mot samme hvor langt mot styrbord jeg gikk. Mitt ringe øyemål vil si det var kansje gode 60-80 meter mellom det store dyret og land, inkludert moms og godvilje. Og jeg da der i mellom.

Jeg skal ikke dvele for mye med detaljer, men resultatet ble nå at da jeg skulle ta bølgene rett i mot på sakte fart som jeg ofte gjør med store skarpe bølger stakk jeg halvebaugen inn i sjøen, slik at vannspruten kom opp langs vindskjermen og stod inn mellom vinnskjermen og kalesjen. (veldig glad for at jeg ikke tok av kalesjen forøvrig, for den tok av for en del vann..). En anseelig mengde vann fant veien inn i båten. Undertegnede, papirkartet, og en mengde andre ting ble gjennomvåt.

Men det var nå gjerne min egen feil, for det var god plass på andre siden av han. Kansje neste gang så går jeg på den siden det er best plass. Selv om det måtte medføre å krysse foran motgående båt..

 

Jeg lurer på om det i lukkede kretser legges mye tid og krefter i å perfeksjonere de skarpeste og høyeste bølgene. En slags konspirasjon eller noe? kansje?

Jeg kom til å tenke på at det kunne jo vert farlig hvis jeg for eksempel hadde barn med meg i båten.

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om det i lukkede kretser legges mye tid og krefter i å perfeksjonere de skarpeste og høyeste bølgene. En slags konspirasjon eller noe? kansje?

Vi har jo tidligere hatt en hekksjøgeneral, godkjent av Sjøfartsdirektoratet, her :lol: Tror han ble degradert pga. pinglete hekkbølger :lol::lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

en fenomenal måte å lage hekksjø over alle hekksjøer er å kjøre i maks ungunstig hastighet og plutselig brekke ca 30° med > spissen av bølgen pekende fra de man skal ta knekken på.

 

da tårner bølgen seg høyere og høyere akkurat i vinklen og gjør ende på det meste.

 

så en Wallenius gjøre dette ute i oslofjorden, en del båter ble skadet og havnet på land flere km unna.

bølgene blir utrolig korte, energirike, høye og krappe.

 

den andre gangen under samme situasjon og sted var jeg ute på sjøen med en steady og duverden, finner ikke noe tilsvarende på tusenfryd eller en av de andre parkene jeg vet om heller.

 

må sees og prøves.

Link to post
Share on other sites

Gjorde et eksperiment med bølgegeneratoren i Skipsmodeltanken engang; Laget 4-5 bølger med forskjellig frekvens, slik at de samlet energien 40 meter lengre nede i tanken.... Resultatet ble at den resulterende bølgen ble 60 cm høyere enn bassengkanten! Dæsken, DET ble mye vann å tørke opp gitt!!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Disse CBCene trenger ikke alltid å ha fart . I all min latskap så krysset jeg rett bak en 45 foter som holdt 7-8 knop tenker jeg og han måtte ha værdens største hull i vannet bak seg :sad: Hadde på følesen at det var som å kjøre båt i unnrennet i Vikersund. I forfjamselsen slo jeg av tenninga så motoren stoppet og godt var det. Vannet stod nesten opp til takluka.(sånn husker jeg det nå noen år senere ihvertfall).

Men jeg har kun en person å takke for incidenten. Meg selv :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om det i lukkede kretser legges mye tid og krefter i å perfeksjonere de skarpeste og høyeste bølgene. En slags konspirasjon eller noe? kansje?

:yesnod: En hemmelig og celeber klubb som arbeider med sin undergravende virksomhet helt i det stille. Bare se til å være snill, eller så kommer vi og tar deg med hekkbølgene våre!!! En dag skal vi regjere verden!! :lol:

 

Hva slags båt var det du møtte, forresten? Høres nesten ut som en Princess 38?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hvis du spør meg Worse,så var det ikke Princess. Det var vel for å være helt ærlig heller en sportscruiser tror jeg. Blå og megasvær. Windy muligens ? Men føreren var oppmerksom og holdt øye med Slagskipet til hun begynte å riste vannet av seg. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet nå er om jeg våger å vise dette til QB ... :eek: Før jeg ble gift visste jeg jo ikke hva ekte lykke var; men da var det for sent. Jeg var så forelsket at jeg kunne ha spist henne opp; nå hender det svært ofte at jeg angrer på at jeg ikke gjorde det ...

 

Du må få opp regler for heimen vet du :lol: :

 

Kjøpte denne på loppmarked, faktisk på bedhuset ved båthavna der du ligger, tror jeg. Du ligger vel i havna like tvers ovenfor Princess importøren ?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Du må få opp regler for heimen vet du :lol: :

 

Kjøpte denne på loppmarked, faktisk på bedhuset ved båthavna der du ligger, tror jeg. Du ligger vel i havna like tvers ovenfor Princess importøren ?

 

Bilde

Minner stygt om taliban.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

:yesnod: En hemmelig og celeber klubb som arbeider med sin undergravende virksomhet helt i det stille. Bare se til å være snill, eller så kommer vi og tar deg med hekkbølgene våre!!! En dag skal vi regjere verden!! :lol:

Jeg ville nesten kalt dette Forbund til Sportscruiseres Fremme

 

Hvis du spør meg Worse,så var det ikke Princess. Det var vel for å være helt ærlig heller en sportscruiser tror jeg. Blå og megasvær. Windy muligens ?

:nono: :nono: Det finnes ingen blå og megasvære Windy. Det finnes bare lange og smekre Windyer :wink:

Bilde

 

Blå og Megasvære er type

Gobbi.

Bilde

Farline Targa

Bilde

 

For ikke å snakke om kubikkbåten over alle båter. Bavaria -størt volum pr fot og størst volum pr krone

Bilde

 

og man skal ikke se bort fra at enkelte i klubben har funnet ut av båtlivet og endt med en søster Sportscruiser - Princess V50. Selv de sarteste sjeler kan jo ledes inn på rett vei

Bilde

Link to post
Share on other sites

Du hadde vel badebukse :diving::diving::eek::lol::lol::lol:

Nope!! Sto i kontrollrommet i enden av tanken! :eek: Og unge Marwin fikk drabelig kjeft av 2 stk Prof. Emer. som fikk "buksevann" :discuss:

De kom nemlig gående oppover den smale gangen på hver side av tanken, og hadde intet sted å gjøre av seg! Den sprekeste av dem prøvde å klatre oppover et halvtoms rør som forsynte en radiator, hvilket var totalt misslykket! Røret røyk tvers av ved taket, og han fikk "hodevann" i tillegg.

Gjett om jeg var populær en periode :cryin::cryin:

 

Men dette er vel litt OT for denne strengen...

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Worse, det kan ha vert en Princess 38 ja...

Kjentsfolk, sjefen i klubben kansje?

Det er ingen båt som bedre fortjener navnet "Moonraker" enn P38. De ser ut som om de er laget for at baugen skal peke til himmels. Med dertil hørende hekksjøer.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...