Billa Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Råssø in the morning Sitér dette innlegget Sushi Link to post
sap_2000 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Deilig bilde, Billa :-) Stille morgen på Oscarsborg også. Tror dette blir en flott dag :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Blir sjuk av å se sånne bilder, sap! Men i morgen kaster jeg endelig loss for et par dager på sjøen i alle fall! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Key Freak Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Årets første tur. Fra havna i Drammen til sommerhavna i Holmestrand. BP-medlem Kjeros var velkomstkomite. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Faxen Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Jeg var på besøk til Astor, som var på treff i Horten. Fikk ny baatplassen.no vimpel og magasinet Båtens verden. Der var det (kjapt regnet) 14 trawlere på treff. De storkoste seg i vårens beste dag så langt. Tusen takk Inge, og for en fin omvisning i Astor. Redigert 6.Mai.2016 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Pequod Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Noen som vet hvordan det ser ut med plass på Håøya i dag? Fullt overalt? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 I Tåjebukta / butikkbrygga er det nesten fullt, Håøybukta er det fullt. I Dragsund er det nok ledig plass men ikke ved bryggene. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 (redigert) Håøya midt på dagen i dag. Redigert 7.Mai.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Var en fantastisk dag i går! Kom ikke lenger enn til Steilene der kystlaget (som jeg er medlem av) hadde dugnad. Så da ble det et lengre landligge der med grilling og slikt! Men fortsetter sørover i dag! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Billa Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Blir det deiligere nå så drar jeg hjem og drar aldri på båttur igjen. Padlet rundt på utsiden av Rossø og studert naturhavner og sett etter bolter. Hmmmm! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Lars H. Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Nå er båtene begynt å gå her fra Oscarsborg, men i finværet ser vi ingen grunn til å dra hjem. Vi ligger over til imorgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Ligger i Tåjebukta nå. Slapper av her noen timer og fyrer opp til middag. Mulig jeg tar en snartur innom Borgen på returen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Nå er båtene begynt å gå her fra Oscarsborg, men i finværet ser vi ingen grunn til å dra hjem. Vi ligger over til imorgen. Fornuftig valg. Og hvorfor drar så mange rett før det er salutt oppe på Borgen. Man bør få med seg dette når man først er på Borgen... Korsang med barn fra Drøbak skole ble vi også servert. Flott! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kaskazi Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 (redigert) Vi fikk med oss salutten I sundet. Assisterende kaptein lurte på om sjørøverne I Borgen hadde stått opp når det begynte å smelle. Det var ingen sjørøvere I Borgen når vi inspiserte borggården. For øvrig en fantastisk dag og tur. Gikk fra Grebbestad via Nord-Koster og Borgen. Redigert 8.Mai.2016 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Väderøarna med blikk vann på lørdag. Sikkert flere som hadde fantastiske dager! Sjøkreps i Grebbestad og 24 grader :) Sitér dette innlegget Link to post
Pål Hodne Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Helgen er over. Men torsdag og lørdag gikk med til siste båtpuss og søndag ble båten sjøsatt. I det nydelige været ble det også en tur utpå og selv om vi ikke fikk noe fisk på kroken fikk vi ihvertfall spist litt. Grillet noen pølser på Strømholmen. Tenkte egentlig å gå i land på Strømtangen og sjekke ut fyret, men gjestebrygga var såpass full at vi gikk i land på naboholmen. Sitér dette innlegget http://www.hundefotografering.no Link to post
Pequod Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 (redigert) Hadde en helt vidunderlig helg selv om jeg bare var utpå lørdag og søndag. Håper det blir mye vær som dette utover i sommer! Fortøyd på Steilene. Skøyta i forgrunnen, Ternen, er fra 1946 og fredet. Masta ligger i verkstedet. Erik Byes gamle jolle, Espolin. Slapper av før grilling. Redigert 9.Mai.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 (redigert) Dragsund - Håøya - ondag kveld. Redigert 11.Mai.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Nydelig bilde Flid. To uker til nye skuta skal hentes. Det blir bra og ser frem til mange deilige turer utover. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 (redigert) Nydelig bilde Flid. To uker til nye skuta skal hentes. Det blir bra og ser frem til mange deilige turer utover. Da har du noe å glede deg til, lykke til med ny båt Redigert 11.Mai.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Pinsetreffet til KNBF. Et tradisjonellt treff som har lange tradisjoner. Gode venner er allerede på plass. Horten er en favoritthavn for mange også for oss. Drar nedover i morgen formiddag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Nåmårruseåfåoppfarta Astor. Vi ligger her å venter på dere. Hilsen oss i Syden Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pequod Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Mange som er ute i pinsen, kanskje? Selv jobber jeg lørdag, men har tre dager fri etterpå og søndagen skal benyttes til båttur, første i år sammen med rederinnen, hvis alt går som planlagt. Er litt usikker ettersom jeg ser at det er meldt litt vind. Planen er Håøya nok en gang, kanskje Oscarsborg hvis det er plass, men det blir kanskje vanskelig. Det blir uansett bare en dagstur ettersom det står fotball på menyen mandag og 17.-mai-middag på tirsdag... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøbliss Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Hei Per Helge, vi dro til Borgen forrige helg og var der fra fredag til søndag. Sånn i 11-13 tiden var det mye aktivitet og hele tiden åpnet det seg plasser. Er du klar for å vente bittelitt får du nok plass om du er der fra 11 tiden er mitt tips. Tror det blir tur til Borøya på oss. Bare stikk innom (vi er innerst i den vestre bukta (mot Nesøya) fartøyd mot land. Du får bakke inn mot hekken vår og ta en kaffekopp! (uthavn er kanskje ikke det letteste for deg?) Uansett god pinse! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Pequod Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Hei Per Helge, vi dro til Borgen forrige helg og var der fra fredag til søndag. Sånn i 11-13 tiden var det mye aktivitet og hele tiden åpnet det seg plasser. Er du klar for å vente bittelitt får du nok plass om du er der fra 11 tiden er mitt tips. Tror det blir tur til Borøya på oss. Bare stikk innom (vi er innerst i den vestre bukta (mot Nesøya) fartøyd mot land. Du får bakke inn mot hekken vår og ta en kaffekopp! (uthavn er kanskje ikke det letteste for deg?) Uansett god pinse! Ja, jeg kom litt for sent forbi Borgen forrige helg til å få hilst på dere. Vi får se hvor veien går til helga, rederinnen var jo med i samme område forrige gang, så derfor tenkte jeg å dra et annet sted denne gangen. men det spørs jo både på vær og vind og på hvor lenge hun har lyst å være med utpå! En tur til Håøya/Borgen blir en dagstur for oss... Og ingen av oss er veldig glade i å stå opp tidlig, så 11-tiden blir nok for tidlig for oss! Ikke sikkert vi har kommet oss avgårde engang! Har ikke prøvd ennå å legge til mot land/berg/fjell ennå etter amputasjonen, men det er jo noe som jeg bør prøve å mestre, men kanskje ikke ennå. Har tenkt å kjøpe en slik sammenleggbar baugstige som jeg kan hekte på baugen, det er mulig det kan gjøre det enklere. Vi får se! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.