Slagskibet Svart 12.April.2007 Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 Fint å se postinger fra deg igjen KOB! ....med henvisning til den siterte teksten: Avataren din sier fortsatt en meget OK Windy.... :-) steinar KOB har nok sett lyset og fått seg et flott Slagskib tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 12.April.2007 Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 Planen var i box den , økosjefen spurte her om dagen hvor vi skulle til helgen . Så hun må være fornøyd da , med nybåten . Men den planen gikk fort i da.....Må være med på dugnad til lørdan , er assistent på brygga og masse greier skal gjøres . Skal foresten i sammen slengen flytte ut utligger'n min slik at jeg kommer inn i båsen . Og da er det jo kjekt å være der . Men er jo meldt knall vær , så tar kansje turen til Son eller Kommer's på lørdag .Skal være rimelig dårlig vær vis vi ikke drar . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
KOB Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 KOB har nok sett lyset og fått seg et flott Slagskib tenker jeg Omstendighetene tilsier nok at det nå er tiden for en mindre og litt annen type båt. Hannah III er solgt, kun noe formalia gjenstår. Kommer tilbake med litt info når ting er helt avklart. Skal da også oppdatere avataren. Har vært borte så lenge at jeg nesten har glemt hvordan ting fungerer her...... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Ingar Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Velkommen tilbake KOB!! Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Denne helgen går turen til Horten gjestehavn,det er jo meldt knallvær. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Denne helgen, som det er meldt opp i mot 20 pluss blir det desverre ingen overnattingstur, tror jeg. Mye skal ordnes rundt veggene. Bark skal strøs på i beddene og bassenget skal fylles opp med vann og renses. Har et ørlite håp at vi kan få til en dagstur til Håøya eller San Polè. Med god niste eller grillmat kan det bli en fin opplevelse tipper jeg. Er ellers godt fornøyd med brevet fra Baatskolen i Stavanger hvor Jan forteller at de riktige karakterer er på plass. Var hos fotografen i dag og dermed er søknad om D5L oversnedt Sjøfartsdirektoratet. God tur til alle min venner på fjorden denne helgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
tuffff Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Er ellers godt fornøyd med brevet fra Baatskolen i Stavanger hvor Jan forteller at de riktige karakterer er på plass. Var hos fotografen i dag og dermed er søknad om D5L oversnedt Sjøfartsdirektoratet. Gratulerer så mye, Astor Kan vi vente en ny tråd med henting av båt snart? Denne gang på de pluss 50 ? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Gratulerer så mye, Astor Kan vi vente en ny tråd med henting av båt snart? Denne gang på de pluss 50 ? mvh tuffff Det hadde ikke vært meg i mot. Tror fruen og økonomien tilsier noe helt annet. Men man skal aldri si aldri............. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 nå går det på fjorden! oscarsborg! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
olpi Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Det hadde ikke vært meg i mot. Tror fruen og økonomien tilsier noe helt annet. Men man skal aldri si aldri............. Bare å selge huset å kjøpe "bobåt " det Gratulerer med bestått eksamen for D5L! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 nå går det på fjorden! oscarsborg! Vil gjerne ombord å titte når vi møtes på fjorden. Den lille taubåten din er jo bare koslig. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Fruen og jeg jobber rundt veggene , men begge skuer mot havet som ligger der flatt og blått. Vi reiser på fjorden i morgen ettermiddag med RK 180 mot Horten. Har akkurat pratet med Bedik og Kåre på mobil. Det er fortsatt plasser der nede. Mor Major ligger også der samt mange fra Sætre. Vi gleder oss...... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Det er fortsatt plasser der nede. Mor Major ligger også der samt mange fra Sætre. Vi gleder oss...... Skulle jo holde på i buskene du jo,jaja da sees vi da vel ................Men først dugnad , så jeg får plass i båsen til båten min. Og det er jo kjekt, liggi på lånt plass i hele vinter. Og til uka går Tine II på bil te Mjøsa , trist da men . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sleipner93 Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Denne helgen går turen til hillevågsvannet til båtmessa. Skal være med på demonstrasjon som redningsskøyta i Stavanger arrangerer. Mvh Ørjan Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 kl er 07 og vi sitter i solskinn på hvaler/skjærhallen - betydelig varmere nå en i påsken, i natt hadde vi ikke på varmen engang ,men det var deilig å fyre den opp nå - spådd knall vær------ Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
cleo Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Misunner dere som har båten flytende, hele gårsdagen gikk med i båthavna! Nå er det morgenkaffe og en titt på forumet før det bærer av sted til pusseklossen igjen! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Hilmar 2 Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 (redigert) Vil gjerne ombord å titte når vi møtes på fjorden. Den lille taubåten din er jo bare koslig. Tøffer rundt drøbaksundet bare og komme og titte Astor! Har noen sett den utpå enda? Redigert 14.April.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Høvdingen Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Hele helgen blir nok i båten, i hagen Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Blir vel på Playa del Mogun. Sitter på hotellet nå og planlegger. Spennende Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Avsluttet2 Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Har hatt den flotteste familiedagen på sjøen ever!!! Dette var årets første familietur og utenom været var det to faktorer som gjorde at dette ble en fantastisk dag. - Deilig å merke at alle satt pris på vinterens arbeid da de satt rundt det nylagde bordet og spiste kjeks mens solen virkelig skinte om kapp med hele familien. Kaffe hadde vi med på termos, men takke være installasjon av forbruksbatteri kunne barna drikke iskald saft fra kjøleboksen. Ingen ting varmer mer enn når alle vinterens tanker om hvor fint det skal bli når alt er ferdig og sommeren kommer slår til de grader til. Konemor var smørblid! - Andre faktoren var minstegutten vår som visst ikke er så liten lenger. I fjor var han lei etter 15 minutts gange og mamma var engstelig om far bommet litt på fart i forhold til bølgene slik at det kom noen slag. Nå gledet han seg, smilte og lo og hadde det superkjekt hele tiden vi tøffet rundt. Vi hadde vel en total gangtid på mellom en og en og en halv time. Selv da vi ga på litt da vi skulle hjem var han bare et stort glis og noen bølgeslag taklet han som bare det. Det var bare å smile og gi beskjed om at nå kommer det bølger, så satt han og ventet spent mens han holdt seg godt fast. Nei dette var en kvalitetsdag der alle kom hjem med store glis og oppladete batterier som gjør duracell kaninen til en pingle... Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 I morgen er det fredda' igjen - og vi burde ut på tur. Men det er meldt 13 ms fra nordøst på morgenkvisten inne i Oslofjorden, og 10 ms midt på dagen. Noen her som har tenkt seg utpå lell? ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 19.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Normalt sett hadde vi dratt utpå, men denne helgen blir det barnedåp i fruens famile. Vi får huset fult av gjester, noe som resulteter i at fruen og jeg ligger i båten til ut i neste uke. Men jeg vet at svoger, som er Windy-eier i Molde, mer enn gjerne vil ut på fjorden. Derfor blir det lørdag en tur utpå, mot Drøbak og deromkring, antar jeg. bDet er meldt bra vær og noe mindre vind. Og i Sætre-skjærgården blir det aldri noe bølger ut av det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Hva er erfaringen din med 10 ms/nordøst ned mot Horten, Astor? ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Endelig, Ja ENDELIG går helgen til Tau for å kikke på ei snekke som jeg sansynligvis skal kjøpe Får håpe det er lite råte og det er et bra prosjekt Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Denne helgen er fruen på seilerkurs for damer i Asker, så da er jeg uten mannskap... Så helgen går med til å hjelpe en kollega med montering av KAD42 i en Joda 7900, tror jeg den heter... Det har jeg lovet for 6 måneder siden.. ellers så blir det litt småpjusking ombord i Stauden II, litt planlegging av ankervinsj og VHF montering... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.