Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Hva er erfaringen din med 10 ms/nordøst ned mot Horten, Astor?

 

ter-av

 

 

Er det meldt 10 m/s så blir det skjelden det ved Filtvet - Breiangen. Ned til Horten ville ikke by på noen problemer. Selv ikke med fruen ombord, som klart og tydelig sier fra når det skvulper for mye.

Nå skal det jo løye til lørdag...

 

Med nord/øst får du vinden fint akter ut fjorden. Får du inngående strøm i Drøbaksundet kan den pakke seg opp litt der og da.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

10 ms/nordøst ned mot Horten, Astor?

ter-av

Er vel ikkenoe å bry seg om det vel , med den nye båten . Skulle ikke være det iværtfall . Kommet rett fra nattevakt i havna , et par timer på øyet nå så er vi klare for å dra utpå . Men hvor vi skal ,hakke peiling

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ligger i gjestehavna i Horten. Det var liv i sjøen da vi krysset fjorden, men ikke mer enn at vi storkoste oss underveis.. Rolig her i havna nå. Mange er kanskje skremt av de varslede 8-10 ms på ettermiddagen? :yesnod: Har montert radar, den nye DX45 til Simrad Navstation, så det blir å leke seg litt med elektronikk i helga.

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har olja dekket ute og lagt på nok et lag på bordet i salongen (torsdag) . Da dette ikke var helt tørt til bruk så blei det dårlig med tur idag (fredag) , det blåser bra enda også . Men meldt bra idag lørdag , regner med at det blir en tur da .Må være tidlig hjemme søndag da Økosjefen skal på Harrytur og jeg må gjøre ferdig gammle båten som blir henta mandag morgen .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hadde egentlig ikke tenkt på tur denne helgen med vind og kaldt vær meldt, og så jobbet fruen. Så jeg tok en tur til Seatronic i Moss og kjøpte meg battmeter. Så til havnen for å montere det. Etter at selve instrumentet var montert, fant jeg ut at det blåste jo ikke så ille likevel. Så etter en tur på butikken for å handle inn litt mat og øl, la kapteinen og skipshunden over fjorden til Kommersøy. Og det var slettes ikke så ille. Riktignok mistet jeg skipperlua da jeg stakk hodet opp luken midt på Breiangen for å ta noen bilder, så finner noen en slik lue med KNBF merke i sjøen, er det min!

 

lue.jpg

 

Men da jeg skulle starte varmeren etter at jeg hadde lagt til, streiket den. Så dermed bar det videre til gjestehavnen i Horten hvor vifteovnen fikk tilgang på 230volt. Turen tilbake til Son i formiddag, foregikk i strålende sol og nærmest havblikk!

 

Resten av dagen gikk med til å koble ferdig battmeteret og å skru ut varmeren. Der var glødetråden avbrent, så jeg tok apparatet med hjem for å skifte gløder før neste helg. Da har fruen fri, og blir været brukbart blir det tur da også.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Til helgen er det langhelg, hvis man tar seg fri på mandagen før 1. mai.

 

Trolig tusler jeg og Astor til Sandspollen, alene. Fruen har mor på besøk og de har andre planer. Mandag har jeg fri, og tusler da tilbake til Sætre for å hente fruen og de to gastene.

Dette blir første overnatting i San Polè i år, hvis ikke planene endres underveis.

 

Skal se etter plott fra Roald også på turen. Ikke lange biten fra Son og opp til Sandspollen.

Været lover bra. Ikke sant Thor!!

 

Nå har vi mange fine helger foran oss dere! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:flag:

Hei.

Fra torsdag er det meldt bra vær som blir bare bedre de neste dagene. Båten er sjøsatt forrige tirsdag og venter bare på at vi seiler ut. Turen går i Ryfylkefjordene. Jeg er pensjonist, trenger ikke stresse, havner og turens lengde bestemmes av vær og vind.

 

Ha en god tur alle og fin båtsessong. :cheers:

 

mvh

Haba

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi drar i første omgang til Kommersøy fredag morgen (etter en natt i båten i hjemmehavnen i Son). Så får vi se videre, fruen skal ikke på jobb før onsdag middag.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen (dersom det går an å begynne den torsdag) går turen fra Framnæs Maritime til Thorøya Båthavn (sjøsetting!) og videre fredag med vind i seila ut i fjorden og tilbake....

 

(Beklager hvis det ikke passer inn i denne tråden, men jeg bare MÅTTE si at båten sjøsettes torsdag...) :sailing:

--

Jon

Link to post
Share on other sites

Dere som både kan ta fri mandag til uken og som slipper å tenke på forpliktelser 1. mai er heldige - i alle fall på østlandet.

 

Det er meldt om godt vær.

 

 

Håper å få se mange fine båtbilder etter 1. mai.

 

 

Har noen oversikt over hvilke havner i Oslofjorden som har trådløs internett-forbindelse?

Link to post
Share on other sites

Skal på langtur ser det ut som , så mye greier i helgen så vis båten skal brukes må vi ligge i gjestehavna i Horten ser det ut som . Men samme for meg bare jeg er ombord så , spiller liten rolle hvor vi er .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...