Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Planen var i box den , økosjefen spurte her om dagen hvor vi skulle til helgen . Så hun må være fornøyd da , med nybåten . Men den planen gikk fort i da.....Må være med på dugnad til lørdan , er assistent på brygga og masse greier skal gjøres . Skal foresten i sammen slengen flytte ut utligger'n min slik at jeg kommer inn i båsen . Og da er det jo kjekt å være der . Men er jo meldt knall vær , så tar kansje turen til Son eller Kommer's på lørdag .Skal være rimelig dårlig vær vis vi ikke drar .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

KOB har nok sett lyset og fått seg et flott Slagskib tenker jeg :eek::yesnod:

Omstendighetene tilsier nok at det nå er tiden for en mindre og litt annen type båt. Hannah III er solgt, kun noe formalia gjenstår. Kommer tilbake med litt info når ting er helt avklart. Skal da også oppdatere avataren. Har vært borte så lenge at jeg nesten har glemt hvordan ting fungerer her...... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Denne helgen, som det er meldt opp i mot 20 pluss blir det desverre ingen overnattingstur, tror jeg.

Mye skal ordnes rundt veggene. Bark skal strøs på i beddene og bassenget skal fylles opp med vann og renses.

 

Har et ørlite håp at vi kan få til en dagstur til Håøya eller San Polè. Med god niste eller grillmat kan det bli en fin opplevelse tipper jeg.

Er ellers godt fornøyd med brevet fra Baatskolen i Stavanger hvor Jan forteller at de riktige karakterer er på plass. Var hos fotografen i dag og dermed er søknad om D5L oversnedt Sjøfartsdirektoratet. :flag:

 

God tur til alle min venner på fjorden denne helgen. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Er ellers godt fornøyd med brevet fra Baatskolen i Stavanger hvor Jan forteller at de riktige karakterer er på plass. Var hos fotografen i dag og dermed er søknad om D5L oversnedt Sjøfartsdirektoratet. :flag:

 

Gratulerer så mye, Astor :flag:

 

Kan vi vente en ny tråd med henting av båt snart? Denne gang på de pluss 50 ? :yesnod:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Fruen og jeg jobber rundt veggene , men begge skuer mot havet som ligger der flatt og blått. Vi reiser på fjorden i morgen ettermiddag med RK 180 mot Horten. Har akkurat pratet med Bedik og Kåre på mobil. Det er fortsatt plasser der nede. Mor Major ligger også der samt mange fra Sætre. Vi gleder oss...... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det er fortsatt plasser der nede. Mor Major ligger også der samt mange fra Sætre. Vi gleder oss...... :cheers:

Skulle jo holde på i buskene du jo,jaja da sees vi da vel ................Men først dugnad , så jeg får plass i båsen til båten min. Og det er jo kjekt, liggi på lånt plass i hele vinter. Og til uka går Tine II på bil te Mjøsa , trist da men .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Har hatt den flotteste familiedagen på sjøen ever!!!

Dette var årets første familietur og utenom været var det to faktorer som gjorde at dette ble en fantastisk dag.

- Deilig å merke at alle satt pris på vinterens arbeid da de satt rundt det nylagde bordet og spiste kjeks mens solen virkelig skinte om kapp med hele familien.

Kaffe hadde vi med på termos, men takke være installasjon av forbruksbatteri kunne barna drikke iskald saft fra kjøleboksen. Ingen ting varmer mer enn når alle vinterens tanker om hvor fint det skal bli når alt er ferdig og sommeren kommer slår til de grader til. Konemor var smørblid!

- Andre faktoren var minstegutten vår som visst ikke er så liten lenger. I fjor var han lei etter 15 minutts gange og mamma var engstelig om far bommet litt på fart i forhold til bølgene slik at det kom noen slag. Nå gledet han seg, smilte og lo og hadde det superkjekt hele tiden vi tøffet rundt. Vi hadde vel en total gangtid på mellom en og en og en halv time. Selv da vi ga på litt da vi skulle hjem var han bare et stort glis og noen bølgeslag taklet han som bare det. Det var bare å smile og gi beskjed om at nå kommer det bølger, så satt han og ventet spent mens han holdt seg godt fast.

 

Nei dette var en kvalitetsdag der alle kom hjem med store glis og oppladete batterier som gjør duracell kaninen til en pingle...

Link to post
Share on other sites

Normalt sett hadde vi dratt utpå, men denne helgen blir det barnedåp i fruens famile. Vi får huset fult av gjester, noe som resulteter i at fruen og jeg ligger i båten til ut i neste uke.

 

Men jeg vet at svoger, som er Windy-eier i Molde, mer enn gjerne vil ut på fjorden. Derfor blir det lørdag en tur utpå, mot Drøbak og deromkring, antar jeg. bDet er meldt bra vær og noe mindre vind. Og i Sætre-skjærgården blir det aldri noe bølger ut av det.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen er fruen på seilerkurs for damer i Asker, så da er jeg uten mannskap... Så helgen går med til å hjelpe en kollega med montering av KAD42 i en Joda 7900, tror jeg den heter... Det har jeg lovet for 6 måneder siden.. ellers så blir det litt småpjusking ombord i Stauden II, litt planlegging av ankervinsj og VHF montering...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...