Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Lekkasjer er noe dritt. En bekjent med en Seaco 1030 fikk rommet der Thruster sitter fylt med vann. Rommet under dreggluka fremme var dårlig drenert og det lakk vann derfra og videre inn der thruster er montert. Det ble mye vann. Vet ikke om motor til Thruster er ødelagt. Det gjenstår å se.

Link to post
Share on other sites

Vi holder oss hjemme i dag, barna er ikke så begeistra når det regner og man ikke kan bade. Men i morgen tenkte vi oss en tur til Tordenskjoldsbukta eller der omkring.

Krysser fingrene for strålende sommer til neste helg, da skal jeg ta en lang weekend til Koster.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ligger nå mutters alene på Kommersøy. Kanskje jeg og skipshunden (fruen jobber) skulle ta en tur innover til Sandspollen imorgen for å treffe andre baatplassen.no venner? Det var rufset over fjorden idag med 10 - 12 m/s på tvers og regn. Her i Grisebukten er det stilnet av, men regnet siler ned.

 

Hvem andre har tenkt seg til Sandspollen? Er det noen som allerede er på plass?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ettter en hoppetete tur til Kommers med sjøen på tvers til Kommers, spiste fi middag og dro videre til Sandspollen der Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ettter en hoppetete tur til Kommers med sjøen på tvers til Kommers, spiste fi middag og dro videre til Sandspollen der Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn.

 

Lars H.

Du får hilse Trond og si at sluttspurten er i gang i Hurumhavna, kommer snart og besøker dere! :flag:

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn.

Lars H.

Legg dere litt breit da så kansje det er plass til en liten båt til immellom dere idag ? Etter noen dårlige bilkjøp runder i Moss idag ,så blei det litt seit med å reise ut . Hvis ikke Økosjefen skal på flere bomturer idag (lørdag) så reiser vi tidlig ut. Aldrig vært i sand pol'e , så kansje på tide med et besøk .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og så var det tid for å fortelle om denne helgens planer.

 

Med så fint vær tar vi en riktig lang helg. Fruen jobber til 2230 i kveld, men sånn ca. 2330 burde vi være klar i båten til en lenge ettertraktet nattseilas over fjorden fra Son med en aldri så liten styrepils i hånden. Det er jo så stille og lyst nå at en nesten ikke trenger å tenne lanterner! Først kurs 260gr. på autopiloten til Tofteholmen, og så 270gr. over Breiangen med armene i kors og god utkikk.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde en fin helg forrige helg. Det regnet riktignok på fredagen, men da lå vi fint fortøyd i Bukta på Hvaler. Hjalp til med omsetningen i pub`n på en regnværsdag. Det ble en del gjester der etter hvert utover kvelden. Lørdagen fant vi oss en plass i uthavn og holdt oss der til søndag kveld. Flott vært.

 

Idag har vi vært i Flatskjærrenna da kona hadde fridag. Fikk prøvd gummibåten, og den gikk som en skudd.

 

Til helgen er det usikkert om jeg drar da kona har jobbehelg. Kan likevel hende jeg drar en tur, men på en plass som kona kan nå meg pr bil slik at hun kan kjøre til/fra jobb.

 

Ellers så har makrellen kommet. hørte noen som hatt fått noen på dorgen.

 

Det er også blitt mye varmere i vannet. Jeg badet idag og målte ca 18 grader i vannet på Flatskjær ( i nærheten av Strømtangen for de som ikke er så kjent i området)

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...