Jump to content

Nå kommer D5L på baatplassen!


Poseidon

Recommended Posts

Kravet til fartstid er:

minst 12 md. fartstid som kan godkjennes for utstedelse av dekksoffisersertifikat eller disponert og brukt regelmessig et fartøy lengre enn 8 meter i minst 3 år eller bestått praktisk utsjekk ved godkjent skole

 

Ettersom det i tillegg til heft og plunder med det og dokumentere bruk faktisk står regelmessig (hva er nå dét - noen år er det lite seiling i såpass stor båt, andre år blir det noen hundre mil) så er praktisk utsjekk en veldig praktisk ordning. Bonus er å få lære litt om en helt annen type båt enn det jeg vanligvis bruker. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Båten min er oppgitt til 26 fot... Men i brosjyrer og ved måling er den 8,34. Men om en rekner ut 26 fot blir vel det 7,9248 m.

 

 

Men den heter jo Excel 26 da. Kanskje ekstra stor 26 foter :lol::lol:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Kanskje det har med det å gjøre at båtkjøpere er blitt dummere :eek: og lettere lar seg lure? :confused: Tenk så kuuuult å kunne skryte over at man har kjøpt en Princess 40-foter, det er status, det!! Selv om den egentlig kanskje bare er 37 fot ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Vår båt har skroglengde 36,5 fot. LEngden er 11,14 meter, LOA er 11,5 meter. Jeg vet da rakkern hva som er rett jeg - så jeg fortsetter å kalle den 37 fot :smiley:

 

Poseidon - tror kanskje jeg har klart å verve en kollega til kurset også. Han er ikke medlem her ennå. Om jeg får han med, blir prisen for han da 5000kroner?

Link to post
Share on other sites

Kjempebra initativ! Satser på å bli med, og skal se om vi ikke kan danne en gruppe med noen av mine båtførende kolleger i Ementor (Stavanger). De var jo meget fornøyde med båtførerkurset ditt! :smiley:

Hei igjen Magnar,

Ja, jeg tenkte faktisk på dere i Ementor - noen var jo fantastisk ivrige; og burde sikkert stortrives med D5L. Så bare kom igjen :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Båten min er oppgitt til 26 fot... Men i brosjyrer og ved måling er den 8,34. Men om en rekner ut 26 fot blir vel det 7,9248 m.

Men den heter jo Excel 26 da. Kanskje ekstra stor 26 foter :lol::lol:

Lurer no fortsatt eg da.. Hva gjelder.. Meter eller fot???

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anta at det i tvilstilfelle er den faktiske lengden som teller, ikke brosjyredata etc?

Ref. dette innlegget.

Posted Image

 

 

Ja men den faktiske lengden er da 8,34 meter. Men det er ikke 26 fot.. Ser du nå.. Er min båt da lang nok til å innfri kravet??

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Er det bare jeg som ikke ser problemet her... tilfredstiller man ikke kravene som stilles, ja så tar man en praktisk utsjekk, værre er det ikke... Jeg regner med Poseidon legger tilrette for dette for de av oss som ikke har fartstid nok....

 

Lærerikt er nok også.... vil jeg tro.. Skal vi ha lov til å føre en båt over 50 fot så er det jo greit at vi til viss grad kan det også....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Finnes ikke et problem. Hverfall ikke for meg. Men det hadde jo vert greit å vist. Kanskje eg vil ta utskjekk uansett men det var for å finne ut om eg måtte eller ei.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...