Rismyr Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Hva var egentlig galt med denne da? Jeg konkluderer ikke med at noe er galt. Jeg bare stiller et spm. som flere finner relevant. Henrik Link to post
satalog Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Jeg trenger å kjøpe 2 nye kartplottere (multifunksjonsdisplay), til en 39ft trawler. Jeg har et valg mellom Raymarine E90W (med 9 "berøringsskjerm) og den eldre Raymarine C140W (14" uten berøringsskjerm).Jeg tenker større er bedre, og går mot C140W - selv om alt har en berøringsskjerm i disse dager. Pixel oppløsning og prisen er den samme på begge enhetene.Noen meninger om valget og størrelse?(Den gamle Raytheon radar i bildet vil bli tatt ut og erstattet med en av kartplotterne er den andre på flybridge) Link to post
sap_2000 Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Hva med nye c serien? Mer egnet for utstyr du evt vil montere senere som har seatalkNG. Nye C og E er stort sett like, minus at E har touch skjerm og bedre videomuligheter. Jeg vurderer nye C125 x2 i nye skuta. Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Da er seatrialen unnagjort på en hollandsk kanal. Kun mindre småplukk dukket opp som selger skal fikse det meste av. Båten fungerte bra. Kunne lese av 4,3 liter ved 6 knop. 7 knop var ca 7,5 liter. Over det, setter den seg på rumpa og forbruket stiger i taket. Maksfart var 9,8 knop og 43 liter i timen. Sitter på kontoret til megleren nå og venter på at skriver ut endelig kontrakt, så benyttet sjansen til og ta en tur innom BP hehe.. :) Skal også sjekke opp om og få montert mer NAV utstyr og hekkthruster. So far, so good :) Mvh. SAP Link to post
All In Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Sounds good. Gratulere, og lykke til. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
satalog Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 (redigert) @sap_2000 Ja, C125 er et godt valg, og wifi er kjekt å ha. Men C og E wide serien har også støtte for SeaTalk Hs og Ng. Grunnen til at jeg vurderer wide serien er at det er noen gunstige priser tilgjengelig akkurat nå mens de er selger ut gamle lager. Redigert 5.Mars.2013 av satalog (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Ja har sett det. Er noen gode tilbud på finn fra mjøsservice og høcom. Alternativt ebay om du vurderer fra utlandet :) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Sounds good. Gratulere, og lykke til. Sent from my iPad using Tapatalk HD Takker så meget :) Ser dog ut som det er muligheter for at jeg går på en smell ang utstyr som monteres før henting av båten ;) Alt i alt gikk det meget bra i dag. Sitter på Sciphool nå og fordøyer inntrykkene fra i dag men jeg venter på flyet hjem. Sol og 15 grader i dag. Gjorde ikke abstinensene mindre, hehe ;) Mvh. SAP Link to post
All In Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Sounds good. Gratulere, og lykke til. Sent from my iPad using Tapatalk HD Takker så meget :) Ser dog ut som det er muligheter for at jeg går på en smell ang utstyr som monteres før henting av båten ;) Alt i alt gikk det meget bra i dag. Sitter på Sciphool nå og fordøyer inntrykkene fra i dag men jeg venter på flyet hjem. Sol og 15 grader i dag. Gjorde ikke abstinensene mindre, hehe ;) hadde den Baltic to eller tre lugarer? Jeg har en kompis som trenger tre lugarer. Noe trawler å anbefale her? Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Her er noen bilder fra gårsdagen i Nederland. Summa sumarum gikk alt bra. Noen småting som skal ordnes var det eneste jeg kom over i går. Avtalen er underskrevet og jeg sender over resten av pengene Følger med på kursen nå. Den ser heldigvis ut til og være på vei nedover og er pr. nå litt lavere enn det jeg hadde regnet med tidligere, så det er en liten bonus Det neste nå er og utrede frakten. Har funnet et par alternativer som ser lovende ut, men noen detaljer gjenstår. Alternativene hittil er fra Eemshaven som er en dagsmarsj eller to via kanaler mesteparten av veien. Forsikring må ordnes. Har sjekket litt rundt. Har pr. i dag alt i IF, så har tenkt til og prøve og forhandle litt pris kontra andre tilbud jeg har fått. Forhandler også om og sette inn endel utstyr der nede. Går alt etter planen, så snakker vi midten av April. Fryktelig lenge og vente med abstinensene jeg har nå, hehe Seatrialen bød ikke på de store utfordingene ang vær og bølgeforhold... 7.2 knop. Ved ca 6 knop kunne jeg lese 4.3 l/t Bryterpanelet Baksiden av bryterpanelet. Synes dette så ryddig ut Mvh. SAP Link to post
Kenneth 81 Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Vakker skute det der! Det tekniske ser jo rett og slett lekkert ut! Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Enzo Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Ser veldig fin ut den båten der, gratulerer. Bildene du tok på seatrialen (kanalen) virker veldig kjente et par av de, hvor er det båten ligger eksakt ? Link to post
sap_2000 Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Takker Enzo :) Tror og håper dette blir bra. Båten ligger i Elburg, Nederland. Broen du ser på bildet forover, er den du ser på kartutsnittet jeg prøver og linke til. Bildet er tatt noen hundre meter NE for broen. https://maps.google.no/maps?hl=no&ll=52.465214,5.83271&spn=0.043559,0.107632&t=h&z=14 Går alt bra på langturen din? Hvor i den store verden er du nå? Mvh. SAP Link to post
Kaskazi Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 En vakker og velbygd skute. Gratulerer! Link to post
Enzo Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 (redigert) Ahh det er rett innenfor markermeer og ijselmeer. Vi seilte der i fjor sommer, veldig fint. Jo takk det gaar fint her, vi er ved jomfruyene naa blir her et par maneder. Synes forvrig denne trawlertraaden er veldig interessant selv om vi ferdes i seilbaat vi ser endel trawlere her nede, mye store baater og det gaar det mest i nordhavn og lignende men ogsaa GBs osv synes det er interessante baater for oss som bruker baat litt over gjennomsnittet mye. Kona er blitt litt begeistret for to spesielle trawlere og vi skal se litt naermere paa nar vi kommer hjem, kanskje vi konverterer om vi finner oss baatplass i Tonsberg der vi kan fortsette baatboerlivet. Der vi har plass naa faar man ikke bo i baat om vinteren lenger Redigert 7.Mars.2013 av Enzo (see edit history) Link to post
Astor Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Nå begynner vi å snakke, Enzo! he he. Ikke uvanslig at seilfolket "trekker seg tilbake" til en trawler. Når setter dere kursen mot nord igjen? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Jo takk det gaar fint her, vi er ved jomfruyene naa blir her et par maneder. Har fulgt litt med dere Enzo. Så dere har ligget utenfor St. Wincent i en periode. Er dette en del av Jomfruøyene kanskje? Svarer sydhavslivet til forventningene, eller kan det bli lange dager? Vi drar mot Koster i Påsken i år igjen. Traff jo dere der i fjor. Når planlegger dere å være tilbake? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Enzo Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 (redigert) Astor. Vi har seilt siden 1995 i stor baat og i tillegg har vi bodd flere aar i seilbaat, vi har aldri eid motorbaat saa vi er litt nysgjerrige kan vi jo si, men vi trenger ikke mye fart og vi liker aa ikke bruke en haug med tusen for aa komme oss 300mil. Vi faar se. Er som sagt et par baater vi vil se litt naermere paa REM. Hyggelig at du folger med paa www.baatboer.com Du ser paa AIS den fungerer daarlig her nede, St.Vincent er i grenadinene og der har vi vaert på AIS i maaneder, vi er paa Tortola som er British virgin islands, altsaa mye lengre nord, nesten paa linje med Cuba. http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0DXASyzm0NyqYj3r1N8Nb80DDCkq2sptt Redigert 8.Mars.2013 av Enzo (see edit history) Link to post
All In Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Til dere som kikker etter trawler i denne prisklasse. Denne har ligger ute lenge tidligere, men da mener jeg å huske til en høyere pris. Her må det vel være mye båt for pengene? Og en billig innstegsmodell til trawlerlivet. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40318806 Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Roald Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Beklager All In, prisen fra forrige innrykk på Finn er nesten uforandret. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
All In Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Jaja...men prutningsmonn må det jo være. Hadde reist og bydd har 450 jeg;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Roald Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Du som har undersøkt det med import All Inn, hva vil denne ca. komme på inn til Norge. Hvis det skulle være en som leser dette og fatte interesse? Og hva er det vedkommende ev må passe på? Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
All In Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Det er kun mva og HK avgift. Feks 450 000 kr, 140 kr x 120 HK, pluss mva. Kommer da på 583000 inn i Norge. Og det tror jeg den absolutt er verdt. Spørs hva som kommer av påkost, det kjenner jeg ikke til. Men tenker det er mest kosmetisk. Men spørs jo hva eier sier om et slikt bud. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Roald Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Byr det ikke på problemer å få inn den gamle Ford motoren fra 1983, med tanke på dagens avgasskrav? Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Mariell Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Er ett par andre ting jeg ville sjekket før jeg kjøpte denne. Bygge år 1983 Motor fra 1983 Importert fra Florida 2006 Nå vet jeg ikke hvor båten er bygd, men regner med Taiwan. Hvordan i all verden har den med det maskineriet fått CE godkjenning? Eller mangler den CE merking? Om den mangler CE godkjenning. Er det ikke lov å bruke båten hverken i Norge, Sverige eller noe annet EU land. Kanskje ok som hytte i Strømstad Når jeg planla å imortere en 1987model Marine Trader med 2 stk VP TAMD 40B motorer fra USA i 2007/2008. Fikk jeg beskjed fra CE proof.se, at motorene IKKE under noen omstendighet ville bli CE godkjente. Fordi de både var for gamle og at de ikke tilfredstilte dagens miljøkrav. Dette kan bli en dyr båt om ikke papirene er i orden. Nytt/brukt maskineri + 70000,- for CE merkingen? Om båten er produsert i ett Europeiskt land og exportert til USA før 1996 faller CE kravet bort. Da er det bare å reimportere til EU/EØS. Redigert 11.Mars.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn