Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Den foreløpige toppen av kransekaka ?

2013 "European Power Boat of the year" i Trawlerklassen.

Aluskrog....

 

 

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

De Flemmingene er nydelige :thumbsup:

Bare så synd det er ett siffer eller to for mye i prislappen :nonod:

 

Dette hadde vært noe å tusle rundt med.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39520128

 

Noen med en mill ekstra, Skulle gjerne hatt ett rente og avdrags fritt lån på 1 mill i en 5-6 års tid. Deretter nedbetaling med normal huslåns rente de neste 6 årene? :giggle:

Farlig å kikke på sånt.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Har vært og kikket på en nyere trævlær av "Europa type" i dag i Nederland av alle steder. Selve båten og kvalitetsintrykket var faktisk bedre enn jeg hadde sett for meg så bli gira nå. Noe høy startposten, så vi får se hva som kan bli mulig etterhvert.

 

Nå sitter jeg på hotell i nordtyskland og skal se på 2007 mod trawler me AC og sundeck som er noe mer prisgunstig enn den andre når jeg først er i nærheten.

 

Kjenner litt trawler kribling nå :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har vurdert begge de to. Mainshipen skulle jeg få tilbakemelding på div ting jeg spurte om, pluss bilder av tekniske installasjoner etc "rett over helgen". Det er et par helger siden nå....

 

Den 39 foresten i nord så ut som en stor og flott båt, men så noe sliten ut kanskje?

 

Den jeg så på i dag var en 09-10 modell visningsbåt til messer etc. som ikke har vært solgt. Tilnærmet ny og frister veldig (minus prisen) .

I morgen er det en 2007 modell med AC og sundeck jeg skal se på. Kona var ikke overivrig på denne, men masse bovolum har den.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har vært og kikket på en nyere trævlær av "Europa type" i dag i Nederland av alle steder. Selve båten og kvalitetsintrykket var faktisk bedre enn jeg hadde sett for meg så bli gira nå. Noe høy startposten, så vi får se hva som kan bli mulig etterhvert.

 

Nå sitter jeg på hotell i nordtyskland og skal se på 2007 mod trawler me AC og sundeck som er noe mer prisgunstig enn den andre når jeg først er i nærheten.

 

Kjenner litt trawler kribling nå :)

 

Hvor er du i prisnivå, da?

 

Fine båter kan fås andre steder for gode priser --- Goldstar 440 f eks til rundt 2 mill. "Down-East" trawler style.

 

Goldstar%20440.jpg

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Da er jeg tilbake fra en liten rundtur i NL og Tyskland.

 

Er mest fristet på den Europa trawleren i NL, da den er forholdsvis ny (2009/10) og omtrent ubrukt.

Minuset er at den mangle mye elektrisk/ elektronisk utstyr som er dyrt og at den er alt for høyt priset i mine øyne.

Denne er den hjertet vil ha. Får gjøre et fremstøt, så får vi se hva som hender.

 

Er usikker på prutningsmonn. Synes den er 40 - 50k EUR for høyt priset om jeg skal prøve og være (litt) objektiv.

Ca 250.000 EUR brutto er asking price.

Ville et bud 20% under være ufint på en høyt priset båt?

Det er vel ikke gladdager på båtmarkedet i Europa for tiden heller? Denne har ligget til salgs 3/4 år, og siden den ikke alt er solgt, kan man da anta at prisen er for høy!

 

Den 2007 mod. Sundeck med AC i Tyskland er en meget god deal da den lavt priset og har en seriøs selger som bør selge pga alderdom og dårlige ben.

Kona var ikke overbegeistret for AC og Sundeck, og det er et hakk ned på min ønskeliste også.

Men prisen er gunstig. For et bovolum og den har mer skapplass enn det mange har hjemme. Fornuften taler litt for denne.

 

Holder kortene litt tett til brystet enn så lenge til ting er avklart.

Flikk meg en god og hyggelig rundtur da jeg kombinerte muligheten av og hente en bil i Belgia på Tirsdag. Så til NL for se på båt nr1. Deretter videre til Nord i DE, overnattet og så p båt nr2 i dag formiddag.

Så i bilen til Putgarten-København-Malmø-Oslo. Var hjemme i 23 tiden.

 

Koselig med en liten tur :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

30% All In?. Har båten ligget for salg i flere år til omlag samme pris er det vel ingen ting som tyder på at selger selge?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Den har ligget til salgs i tre kvart år der den ligger nå. Det er en båt som aldri har vært solgt til kunde, men brukt til messer, visninger etc., så egentlig har den vel vært tilsalgs hele tiden.

 

30% ned har jeg ikke magemål til, men tenkte jeg skulle prøve med ca 20%.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

30% All In?. Har båten ligget for salg i flere år til omlag samme pris er det vel ingen ting som tyder på at selger må selge?
slik båtmarkedet er ute i Europa, mener jeg absolutt en forespørsel er rett. Man får jo uansett ikke annet enn et nei. Og oppnår å starte en dialog. Men budet må begrunnes og være seriøst

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Da er jeg tilbake fra en liten rundtur i NL og Tyskland.

 

Er mest fristet på den Europa trawleren i NL, da den er forholdsvis ny (2009/10) og omtrent ubrukt.

Minuset er at den mangle mye elektrisk/ elektronisk utstyr som er dyrt og at den er alt for høyt priset i mine øyne.

Denne er den hjertet vil ha. Får gjøre et fremstøt, så får vi se hva som hender.

 

Er usikker på prutningsmonn. Synes den er 40 - 50k EUR for høyt priset om jeg skal prøve og være (litt) objektiv.

Ca 250.000 EUR brutto er asking price.

Ville et bud 20% under være ufint på en høyt priset båt?

Det er vel ikke gladdager på båtmarkedet i Europa for tiden heller? Denne har ligget til salgs 3/4 år, og siden den ikke alt er solgt, kan man da anta at prisen er for høy!

 

Den 2007 mod. Sundeck med AC i Tyskland er en meget god deal da den lavt priset og har en seriøs selger som bør selge pga alderdom og dårlige ben.

Kona var ikke overbegeistret for AC og Sundeck, og det er et hakk ned på min ønskeliste også.

Men prisen er gunstig. For et bovolum og den har mer skapplass enn det mange har hjemme. Fornuften taler litt for denne.

 

Holder kortene litt tett til brystet enn så lenge til ting er avklart.

Flikk meg en god og hyggelig rundtur da jeg kombinerte muligheten av og hente en bil i Belgia på Tirsdag. Så til NL for se på båt nr1. Deretter videre til Nord i DE, overnattet og så p båt nr2 i dag formiddag.

Så i bilen til Putgarten-København-Malmø-Oslo. Var hjemme i 23 tiden.

 

Koselig med en liten tur :)

Inntresant å vist hva slags båt du har vært å sett på. Blir jo litt nyskjerrig.

Link to post
Share on other sites

sap_2000; her skal du få et godt og helt gratis råd: Begynn med å by 40 -- førti -- prosent ned. Men ha pengene klar og en løsning for betalingen (mellommann/stakeholder/escrow) på stående fot. Og en surveyor/sea trials umiddelbart etter avtale. Poenget er: Kjapp gjennomkjøring av handelen, med minst mulig av dildall og forsinkelser. Står du klar og vifter med pengene, så blir det fort handel. Ingenting løser sånt bedre enn en friskt duftende seddelbunke --- dette har jeg vært med på en god del ganger og europeere er "suckers" for våre oljepenger så det er bare å la det stå til.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd meg med den taktikken i det norske markedet, men det funker dårlig. Vi tror vi eier gull i våre bruktbåter, også meg selv som skal selge. Men tror det funker lett ut i Eurpoa der de trenger frisk kapital. Støtter forslaget. 40 %...løype løype...

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...