olpi Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Hvordan er sjøegenskapene på GB båtene ? Blir vel kanskje litt kilne med stor sjø aktenfra og litt på siden? Hva med sprut og hvordan takler de sidesjø? Noen som vet? Link to post
giver Svart 15.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Hvordan er sjøegenskapene på GB båtene ?Blir vel kanskje litt kilne med stor sjø aktenfra og litt på siden? Hva med sprut og hvordan takler de sidesjø? Noen som vet? Hei Båten min ruller ganske mye i sidesjø og på låringen. Med støtteseilet oppe blir den betraktelig roligere. Den båten jeg har er har mer svai i stevnen enn GB og kaster sjøen mer ut til sidene enn GB. Hvordan GB tar sjøen forfra vet jeg ikke sikkert, men den er sikkert like rolig som den jeg har. mvh giver Link to post
avsluttet Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Kommer katamaran-trawlerne? fremtidens cabincruisere? Det ser bra ut! Forstår jeg tallene riktig bruker den minste 35-foteren med 2x75 hk bare 5,6 liter i timen på 7 knop, og 24 liter i timen på 13 knop. Ikke værst for en 35-foter med et hav av plass. http://www.bayacht.com/aaa/fp/trawlers/FT35H/Arles/index.htm http://www.bayacht.com/aaa/fp/trawlers/FT3...tdInventory.pdf Link to post
olpi Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Takk for svaret GIVER! Link to post
Skipper Worse Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Det går for tiden en tråd om akkurat dette spørsmålet (hvor mye GB ruller) på PassageMaker sitt forum. Med svar fra de som vet -- dvs de som har aktuell båttype. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avsluttet Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 artige båter, har ikke sett på maken. Så dem i den nyeste båtguiden. Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Husk båtplass.. Link to post
avsluttet Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 jojo, men en liten plass på enden av brygga holder kanskje hvis man får uteliggeren mellom skrogene Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Det er hyggelig å snakke med båteiere i Sverige, Danmark og Tyskland som eier trawlere. Jeg tror ikke antallet trawlere vil øker vesentlig i disse landene fremover , men for de i Norge som ferdes i endel områder beskyttet av vær og vind - og som ikke trenger kostbare stabilisatorer, vil jeg tro at det blir noen fler som ønsker seg trawler. Link to post
Astor Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 (redigert) Etterlyser et utenlandsk magasin med navn; Passagemaker. Omhandler mye og trawel-båter. Hvor får man kjøpt dette, f. eks, Oslo- Bærum- Drammen? Redigert 19.Juli.2007 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Sjekket hjemmesiden da? Link to post
Jawik Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 (redigert) Passagemaker - Motor Boats Monthly - Power & Motoryatch - Motor Boating ... Kjøpes på Narvesen. Jeg pleier å kjøpe bladet i Sverige. ... baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17948 - 90k - Tilleggsresultat - Narvesen i Oslo.... Kan bestilles for modentlig. Redigert 19.Juli.2007 av jawik (see edit history) The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Astor Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Sjekket hjemmesiden da? Det var der jeg fant magasinet. Det står ingenting der om lokale salgsteder i Norge, vil jeg tro. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Men nå har du svaret, ihvertfall Link to post
Skipper Worse Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Svaret er enkelt, Astor: Abonnér!! Men ... advarsel: Sterkt vanedannende!!! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
roaldbj Svart 20.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2007 Abonement ordnes greit her: https://www.passagemaker.com/Default.aspx?T...ibe&mid=692 Tok selv et tre-års abonement, har etter det kuttet ut norske og svenske båtblader (bortsett fra "På Kryss"). Link to post
Astor Svart 21.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2007 Tok et 1-års abonnement for å se hva bladet har å by på. Spennende!! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 21.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2007 Velkommen blant de priviligerte! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Finnes det en klubb/forening for folk med trawlere? Ville gjerne hatt en prat med en av disse for å høre/se mer på sjøegenskapene. Bokomforten vet jeg alt om. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sleipner93 Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Dere skulle sett faren min sin skøyte etter 4-5 år i sjøen. Har tatt bilder men ikke fått inn på data men skal nok få lagt det ut her i en eller annen anledning! For og si det sånn, vi trillet vekk 6 eller 7 trillebårer med blåskjell etter vi var ferdige med spyling/skraping. Link to post
Astor Svart 24.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Hvis man skal se etter brukte Grand Banks eller trawlere i utlandet. Hvor skal man søke da? Ikke USA. England og Holland f.eks. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 24.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Astor, det er enormt mange trawlere i middelhavet. En enkel måte å starte søket på er rette og slett å bruke Google og "trawler", eller "trawler for sale". Du får fort så mange lenker at det tar "dager" å gå gjennom det hele. Vansken er å vurdere båtene via nettet. Jeg kjenner flere som har brukt mye tid på å reise omkring og se på båter. Det beste er å finne en båt hvor moms ikke er betalt. Dermed slipper du å betale dobbel moms (VAT) når den skal inn til Norge. Jeg ligger ved siden av en 55 foter nå, 5.5 meter bred, 3 SVÆRE sovelugarer, 3 toiletter, 3 bad, 3 generatorer, masse av utstyr. Enorme stabilisatorer. Importert fra USA i 2006 til Danmark. Hele stasen på ca 3 mill. men lenker, her er noen: http://www.pilothouseonline.com/ http://www.trawlerlife.com/index.html?main.htm&2 http://www.nelsontrawlers.com/ http://www.yachtcouncil.com/yacht-manufact...nufacturers.asp http://www.everyboat.com/c/c/trawler-yachts-1048_1.htm Da jeg vurderte å kjøpe en Grand Banks i 2005 brukte jeg mange timer på å se på nettet - du har noe å glede deg til Inge når du skal lete fremover. Jeg har i sommer møtt flere som har solgt hus og lever i båt. Ingen av dem jeg har møtt savner hagestellet. Kanskje blir det en 60 foter for deg - da vil livet være å leve på den største delen av jordkloden, den som er dekket av vann. Link to post
giver Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Hvis man skal se etter brukte Grand Banks eller trawlere i utlandet. Hvor skal man søke da?Ikke USA. England og Holland f.eks. Hei Du kan også prøve denne linken. Min båt ble i sin tid tatt hjem fra middelhavet, så roaldbj er inne på noe der. mvh giver Link to post
giver Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Finnes det en klubb/forening for folk med trawlere? Ville gjerne hatt en prat med en av disse for å høre/se mer på sjøegenskapene. Bokomforten vet jeg alt om. Hei Jeg må innrømme at jeg hadde en liten baktanke med å starte denne tråden; Et forum for trawlereiere og andre interesserte . mvh giver Link to post
Astor Svart 24.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Det største problemet er å finne en egnet havn til skuta uten å blakke seg helt. Selve stellet av en 40-foter er jeg ikke redd for. Når det gjelder farten så vil aksjonsradiusen gå betraktelig ned. Det bekymrer meg lite. For meg er tiden ombord viktigst. Tiden vil modne tanken etterhvert. Og Giver! -Jeg vil gjerne ta en titt ombord hos deg, med kona på slep. Jeg vet jeg har en innbydelse hos deg jeg ikke har benyttet. Inge Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn