Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Kan vi ikke heller kose oss med Trawler prat i denne tråden her

Er enig men enkelte forbeholder seg sikkert rettet til å ødelegge denne tråden slik som mange andre tråder...

 

Desverre med det å en leve med...

 

Forøvrig så var det da en grei pris på denne kina trawleren som er til salgs nå..

73_1188299923929.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja, den så litt slitt ut på bildene, men med noen hundre timers egeninnsats så ser det jo ut til å kunne bli en ypperlig turbåt. Men Astor er vel på jakt etter en sånn med overbygget akterdekk (Europa). Jeg ser godt det poenget selv om jeg selv synes denne modellen er penere i linjene.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Forøvrig så var det da en grei pris på denne kina trawleren som er til salgs nå..

73_1188299923929.jpg

 

 

Lurer på om det ikke er den som Astor var å kikket på i Strømstad for en sund siden. Ga vist preg av å ha vært Firma/party båt. Astor var vel ikke så veldig imponert.

 

Det var den jeg tittet på i Strømstad. Mye jobb for å få den pen. Motormessig vet jeg lite om denne, men både fruen og jeg ristet på hodet og reiste.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg kan velge uten å tenke på lommeboka ville jeg valgt denne:

 

nordic37.jpg

Nordic tugs 37, en herlig båt med et stilfullt interiør, som man ikke forventer når man ser denne "taubåten" kommer sigende inntil havna.

 

Når jeg har båtplass og min Nord West 900 er solgt velger jeg kanske denne:

europa2.jpg

 

En Europamodell står øverst på ønskelisten. Denne ligger tilsalgs for 75.000 dollar.

 

sedan.jpg

Eller denne Albin som ligger tilsalgs til noen få dollar dyrere.

 

swan_2.jpg

Når det gjelder Swift 42 er Roaldbj den som har mest styring på denne. Her er stilige Swan på vei ut fra Horten gjestehavn en vindfull lørdag i sommer.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor, blir hyggelig når du nå snart får en trawler. Jeg forstår at spørsmålet dreier seg om tidspunkt og ikke om det blir en realitet eller ei. Da blir det vel endel på-svai ligge i Sanspollen når brygga er som mest besøkt. Da kan vi praktisere ankring med forkatting som jeg nå har fått "dilla på". I mellomtiden, det er på nettet endel interessante dokumenter om GB. Her er et par brukbare som jeg har lest maange ganger da førstevalget mitt var GB 42.

http://www.grandbanks.com/images/resources...2005_legacy.pdf

 

Denne er helt "rå", viser to ting: Kvaliteten på artiklene i Passagemaker og den utolige kvaliteten på GB-produksjonsprosessen. Det var nok denne artikkelen som særlig bidro til at jeg ville ha GB. Men det var kona som bestemte - hun ville ha mulighet for å komme raskere til land om behovet var til stede. Vi hadde ikke muloighet for å kjøpe den nye generasjonen hurtiggående GB (ligger vel på ca 12 mill), så det ble den franske vi har nå.

http://www.grandbanks.com/images/resources...gGrandBanks.pdf

 

Når det gjelder "den franske" var nok denne artikkelen ganske verdifull for vårt valg. Artikkelen er riktignok bare på 2 sider, men skrevet av en anerkjent båttester, kaptein Bill Pike: http://powerandmotoryacht.com/boat-tests/b...r-42/index.aspx

Link to post
Share on other sites

Stilig båt med mange fendere............

 

Roald rakk ikke å ta inn fenderne før han forlot havna. Et kraftig vindvær gjorde dette umulig inne i havna, men utpå la han rompa mot vinden og plukket dem inn, en etter en.....

Da er det kjekt å kunne gå trygt langs dekket og ikke balansere på et dollbord.

 

swan_3.jpg

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Oj - jeg har sovet i timen og unngått å få med meg at BårdK også "ser på" trawlere. Dette kan kanskje bli smittsomt. Jeg vet at Giver i flere sammenheng har hatt gode argumenter for denne båttypen. Det blir spennende å se om flere får samme interesse. En av de store endringene i familiens båtvaner etter at vi fikk trawler, err at både ungene og vi voksne nå oppholder oss mer i båten. Det er tydelig at ungene har mye mer tumleplass både i lugarer, salong, dusjrom, overdekk, akterdekk og fordekk. Ungene er ganske båtvante, men det er åpenbart at de nå beveger seg tryggere ombord på dekket under seilas. Det har også blitt til at vi bruker mer tid på å diskutere ting knyttet til navigasjon, fortøyning og annen planlegging. Vi har nå blitt mer avhengig av hverandre.

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=218&page=2

 

Denne gikk veldig fort, og det kan jeg forstå. Har aldri tenkt på denne båttypen selv, men tenkte faktisk halvseriøst på å reise for å ta en titt på den.

Hei

Trawler går fort ved salg, men sakte på sjøen. :wink:

Det blir nok flere av oss når de detter ut av "skapet".

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Poenget er at både jeg og kona (med barn på 4 og 6 år) ønsker litt mer plass uten å bruke altfor mye penger på båt (kanskje maks 1,5 mill. på nåværende tidspunkt). Så hadde deg slik at kona var ombord i 37,5 fots first selibåt og ble helt betatt av all plassen til "billigere" båt enn det vi har! Er av ulike grunner ikke klar for seilbåt, blant annet på grunn av knapp (behagelig) uteplass - og da har åpne cabincruisere på ca. 34-37 fot og FB-båter på 33-35 fot vært greie alternativer. Men så ble jeg oppmerksom på den Trawler'n som nettopp ble solgt og viste den til kona og hun ble absolutt betatt, ufattelig fin og velutstyrt. ER sånn halveis på kjøpern, så dersom innertieren dukker opp slår jeg til uten å ha solgt den jeg har nå. Det kunne ha vært den som nettopp er solgt (hadde faktisk tenkt å ringe i kveld for å avtale en titt i helgen). Jeg har uansett fått et alternativ til å titte på, samt at de jeg har sett bilder av til nå tyder på at eierne av disse virkelig tar vare på smykkene sine.

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en Nordhavn trawler:

 

http://www.nordhavn.com/56/overview.php

 

Jeg har i et tidligere innlegg skissert hva slags båttype jeg er ute etter.

Dette er en koslig tråd, og alle forlag er selvsagt tolket som velmenede. Og takk for det.... :cheers:

 

Jeg har et glimrende forslag.

 

1: Noen skaffer meg en 5 meters bryggeplass i bås eller en longsideplass i nærheten av Hurum-landet.

2: Hvert medlem sender meg 100 kroner slik at jeg får fortgang på trawler-kontoen.

3: Nord Westen skal selges for det den har kostet meg.

4: Jeg forplikter meg til å ta i mot alle BP-medemmer jeg møter på min ferd og viser dem den nye båten.

(Det siste gjør jeg uansett!? :wink:

 

I mens må vi bare drømme oss avgårde i 10 knops fart.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...