Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38058256 og motorvalget har såvidt vært tema tidligere. Er det noen som har tanker rundt dette. Uten å være motorkjenner, er vel dette en motor med turbo lignende egenskaper? Ikke en saktegående variant som trives bedre jo flere timer som logges. Båten er jo ikke solgt enda, så kanskje det er mismatch.

 

Forøvrig har jo båten mange gode kvaliteter og er av nyere årgang. Ikke gal pris heller?

 

Henrik

Redigert av Rismyr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tar meg selv stadig oftere i og se på trawlere.

Har litt på følelsen at det kanskje ikke er dumt med en stor og volumiøs båt med lavt forbruk (og fart) med tanke på fremtiden med stadig økende miljøhysteri og tilhørende økende drivstoffpriser...?

 

Skulle det bli trawler på oss er jeg dog redd jeg hadde blitt mobbet litt av vennegjengen da jeg ennå ikke har fylt 40, he he ;)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

...............

Skulle det bli trawler på oss er jeg dog redd jeg hadde blitt mobbet litt av vennegjengen da jeg ennå ikke har fylt 40, he he ;)

Min erfaring etter å ha blitt trawlereier er at de stiller seg i kø for å være med på tur. Ingen mobbing. Sønnen i tjueåra reiser på tur med sin vennegjeng uten tanke på noe oldingrykte. Mitt råd til de som liker seg på sjøen er å få seg ei "flytende hytte" før de fyller førti!

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg mer enn vanlig båtintressert, men jeg har siden 70-tallet brukt ekstra lang tid forbi trawlerne langs brygga og da spesielt Grand Banks.Og den jeg har nå fallt jeg for da den lå i Moss på 70-tallet. Kjørlighet ved første blikk. Men så har det vært dette med pris da....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må si at dette er den beste tråden på Bp :)

Hadde egentlig lyst på båt ala Prinsess med fb men etter å ha lest igjennom den tråden her så heller jeg mere mod en Trawler ;) men som andre er inne på her så er det det med alderen da :) selv så er jeg 30 å fruen er 27 men med 2 unger på 2 å 3år så må jo Trawler være perfekt båt for oss.

Så er det det med pris da kan jeg finne en Trawler for maks 500000,- vil Absolut ikke ha tre skrog ;)

Vet jeg kan se i statene men synes det er for langt å dra for å se på båt kan til nød dra til Uk men det beste hadde vert å finne en i Norge da.

Så til spørsmålet er er det mulig å få realisert drømmen på den summen?

 

Mvh: Emil

Link to post
Share on other sites

Det er fullt mulig å få en trawler ned i den summen. Da må du regne med å ta en del kosmetisk selv. Vi har små barnebarn om bord og vi føler at det passer godt for de. Selv en ekstra barneseng har vi plass til mellom køyene i akterlugaren.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

"Baltic'en" på Finn.no er jo helt lik Royaler 38!

Kjempefin båt.

Selv har jeg "orginalen" Eurobanker 38 fra 1980. Den er ganske lik. Herlig familiebåt med masse plass. En sommer hadde vi min datters familie med på tur. 4 voksne og to viltre gutter ombord :-) På akterdekket hadde vi en oppblåsbar båt. Fyllt med vann, hadde ungene " svømmebasseng". Uten vann, opp ned, trampoline. Uten vann, rett vei, lekegrind eller robåt.

Vi hadde med sykler, barnevogn, ++++

Jeg har også hatt med på dagstur inntil17 ungdommer fra videregående skole jeg jobber på! 12- 13 har spist frokost på flybridge samtidlig! Det går fint:-)

Trawler,som familebåt anbefales:-)

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke hver dag det ligger en slik til salgs:

 

Den ligger på FINN: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39407946

 

Flott skute, men for et vedlikeholdsbehov. For øvrig første gang jeg ser "Spillojetank 120 liter" nevnt i en annonse også :yesnod: Her er det store forhold. Diesel 10.000 liter.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det ligger en 36 Albin trawler på Blocket som ser fin ut. 2x80 hk gir lavt drivstofforbruk.

http://www.blocket.se/stockholm/Albin_36_Trawler_Grand_Banks_typ__Visas_i_hem_34218934.htm?ca=11&w=3

 

Dette er ikke svensk Albin men et trawlermerke som er godt kjent i Statene. Personlig liker jeg denne formen på en trawler


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Knallfin båt! Kommer stadig innom den når jeg er på finn.no.

 

Jeg ble sittende og kikke på linken som Astor hadde til DBC-marine, og da ser jeg at de større Grand Banks-båtene har stabilisator. Hvor nødvendig er dette på trawlere, og hvorfor har ikke de mindre trawlerne stabilisatorer? Ruller de mindre, eller er det rett og slett for dyrt med stabilisatorer? Noen har stabilisatorer som slepes ut på siden av båten. Hvor enkelt er dette å bruke, og hvor effektivt er det?

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Link to post
Share on other sites

Dette hadde vært noe å tusle rundt med.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39520128

 

Noen med en mill ekstra, Skulle gjerne hatt ett rente og avdrags fritt lån på 1 mill i en 5-6 års tid. Deretter nedbetaling med normal huslåns rente de neste 6 årene? :giggle:

Farlig å kikke på sånt.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...