Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Flotte bilder fra Trawler treffet !

 

Skulle vært fint å få være med engang når båten blir ferdig.

Her er de siste bildene jeg har fått fra Danmark.

bilde

Motor rommet har blitt pent og ryddig. Motorbrønnen er også nymalte, så den minste olj dråpe vil synes godt.

 

bilde

 

Side dekket har fått ny teak lagt, nå er det bare helt akter som gjenstår.

 

bilde

Framme er kahytt taket lagt samt dekk. Det mangler bare rapoet ved ankervinsjen som er under overhaling !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder SAP_2000 !

Hyggelig å hilse på alle på treffet(selv om vi nok ikke var av de mest sosiale) :thumbsup:

Artig å få slått av en prat med dere andre som lå på Borgen også. Traff både Lars H., BenSin og Tom Rør

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker følgende:

  • Dette var en pen båt som om du vil ha gyllen teak krever mye stell.
  • Synes du den grå varianten er ok så er det jo uansett veldig positivt at det er ny teak all over.
  • Motorene er av den solide typen som med godt vedlikehold holder lenge
  • Forbruket var noe høyt. Det snakkes om toppfart på 9 knop. Hva marsj farten da er vil jeg tro ikke er mer enn 7 knop. Dette gir et forbruk på rundt 2 liter/nm. Til sammenligning bruker jeg ca 1,2 liter/nm ved samme fart.
  • Hydrauliske gear er pluss
  • Oppgradert elektrisk anlegg er stort pluss
  • God varmer med masse uttak er jo supert
  • Litt avhengig av om du bruker vinsj bak så er en manuell litt kjipt

I det store og hele synes jeg det så ut som et meget bra kjøp, men sjekk vedlikeholdet på motorene(gjerne en smøreoljeprøve) og hvorfor septiktanken ikke er tilkoblet.

Ellers bør en grundig testtur og en tur på land selvfølgelig gjøres, samt teknisk kontroll av alt(kraner, pumper, elektronikk etc.) Husk også å sjekke/forhøre deg om skroggjennomføringene

 

Tvi-tvi om du sjekker ut videre :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Mener den var omtalt tidligere på BP, og at det var ett eller annet med den som ikke kom frem i annonsen. Husker ikke i farten hva det var, men noe med glassfiber/ strukturelt sviver rundt i bakhodet.

 

Prisen er jo særdeles hyggelig om det ikke er noe spes galt med den.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Sikkert et ok kjøp, men hvorfor skal selger si at dette er en Grand Banks? :nonod:

 

Nei, der er jeg helt enig. Forstår ikke hva som skal være så gromt med det :wink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...