Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Takk for lykkeønskninger Ocean Queen.

Det kan nok bare gå oppover fra nå av får man håpe. :pray:

 

Hei Roald !

Joda, det ble omfattende, men så regner meg og konen med at dette blir skuta som skal følge oss inn i pensjonsalderen og bare nytes !

 

God Sommer til alle :flag_bp::cheers_wine:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Omprioriteringer: vi har 4 metersplass, og leier 5 meter på uviss tid. Kona/barn vil fordele sommeren på annet enn bare båt. Da kan det være ok å ikke ha en slik båt bare for å ligge i havn? Kanskje downsice en halv mill?

Men jeg har nok oddsen på min side. Blir nok ikke nedringt selv om jeg har flott båt.

Link to post
Share on other sites

Har endelig fått meg en Trawler idet vi har oppgradert fra 25 fot smal plastsnekke til fabrikkbygd Hollansk stålbåt (Sucess). Så da er jeg vel programfestet til å melde min ankomst i denne tråden!? :smiley:
Har drømt om en slik båt i noen år og plutselig kom der en anledning som jeg ikke kunne la gå fra meg.
35 fot, 9 tonn, 3,4m bred med Ford 2715E (126 HK 6,2ltr) Skal etter sigende yte 12 knop, noe som ikke er testet ut enda, men den masjer fint på 8 knop og har mere å gå på.
Det er endel kosmetisk arbeide som skal tas etter hvert, men føst skal siste rest av sommeren nytes i, for oss, stor romslig båt

 

bilde

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei godtfolk !

 

Litt mer om båten min; I dag kom det litt mer info og bilder fra verftet i Danmark, det begynner endelig å ta form og man kan se en ende på tingene ! :smiley:

 

Under ser Dere den nye teaken som skal på kabintaket framme, kabintaket har dessuten fått ny gelkoat ! Fra før var det nesten bare rett inn på glassfiberen.

 

bilde

 

Under: Her er teaken til bb dekk fra ca midtskipet og frem rundt forkabin til midt av fordekk. tilsvarende på stb side var neste på listen.

 

bilde

 

Under: Så er også de to "nye" moterene innstalert og under prøvekjøring :thumbsup: To stk 180 hk Cummins med turbo, nyoverhalte begge to :yesnod:

 

bilde

 

Da gjenstår resten av teakarbeidet, restaurering av badet (fuktskader), en overgang av det elektriske mht til krypstrøm-landstrøm.

Båten skal også på slippen for en vask under og isetting av gjennomgående giver til ekkoloddet.

 

Så har jeg også fått solgt gamlebåten i år :cheers: Den gikk til en hyggelig kar fra Bergen og jeg håper at han får glede av skuta i mange år fremover ! (selv om han var og hilste på moder jord på vei til Bergen med båten :nonod: )

 

Kommer tilbake med mer etterhvert som bilder og info kommer !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Ford 2714E: Noen tips om hvor man får tak i oljekjølere? Hadde vært fint med noen som passet rett i fester, slanger og koblinger. Samme til girkasse.

Sparer mye jobb (og penger) hvis de kan skrus rett på.

 

Her er kjøleren på motor

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1965/motor.jpg

 

Og dette er gir

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1965/gir.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei godtfolk !

 

Litt mer om båten min; I dag kom det litt mer info og bilder fra verftet i Danmark, det begynner endelig å ta form og man kan se en ende på tingene ! :smiley:

 

Under ser Dere den nye teaken som skal på kabintaket framme, kabintaket har dessuten fått ny gelkoat ! Fra før var det nesten bare rett inn på glassfiberen.

 

bilde

 

Under: Her er teaken til bb dekk fra ca midtskipet og frem rundt forkabin til midt av fordekk. tilsvarende på stb side var neste på listen.

 

bilde

 

Under: Så er også de to "nye" moterene innstalert og under prøvekjøring :thumbsup: To stk 180 hk Cummins med turbo, nyoverhalte begge to :yesnod:

 

bilde

 

Da gjenstår resten av teakarbeidet, restaurering av badet (fuktskader), en overgang av det elektriske mht til krypstrøm-landstrøm.

Båten skal også på slippen for en vask under og isetting av gjennomgående giver til ekkoloddet.

 

Så har jeg også fått solgt gamlebåten i år :cheers: Den gikk til en hyggelig kar fra Bergen og jeg håper at han får glede av skuta i mange år fremover ! (selv om han var og hilste på moder jord på vei til Bergen med båten :nonod: )

 

Kommer tilbake med mer etterhvert som bilder og info kommer !

Dette blir det`flott båt av. Fine bilder, og moro å følge med på !

Link to post
Share on other sites

Ligger en Norhavn 57 på aker brygge nå. Summer star er USA registrert og har sannsynligvis blitt fraktet over atlanteren i sommer før dens seilas startet i europa. Godt utstyrt båt med stabilisatorer og alt man kan tenke seg av elektronikk. Er dette den ultimate langtur-trawleren?

Link to post
Share on other sites

Ligger en Norhavn 57 på aker brygge nå. Summer star er USA registrert og har sannsynligvis blitt fraktet over atlanteren i sommer før dens seilas startet i europa. Godt utstyrt båt med stabilisatorer og alt man kan tenke seg av elektronikk. Er dette den ultimate langtur-trawleren?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...