Jump to content

Båtbilder


C-marine

Recommended Posts

Den båten er bygd av Jan Bording og familien hans. Han er ikke verken skipsbygger eller snekker. De brukte ca 6 år på å bygge den. Deretter seilte de jorda rundt med den. Nå brukes den for det meste av speiderne i Mandal der Jan er leder.

 

Jan har også skrevet bok om det, men den er aldri blitt utgitt.

 

Mer info og boka finner du her

Link to post
Share on other sites

(Jada, jeg vet at horisonten på bildet er skjev :lol: )

 

Horisonten? Skjev?

 

Det må jo være jordkrummingen! Man kan se den på nesten alle bilder jeg tar. :crazy:

 

Godt nytt år fra Gompe

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Her kommer et par fine sommerminner fra meg også.

Det øverste fra Kosterskjærgården

Det andre fra seiløy

Forøvrig morsomt å se de fine bildene fra Storsjøen tom-ass. Har jo tross allt hatt båt der i 25-30 år og har derfor mange flotte minner derfra.

 

sommer07_070.jpgsommer07_127.jpg

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

bilde159.jpg

Slapp billig unna med tanke på snø her i år :wink: Dette ble tatt den ene av 5 dager (så vidt jeg husker) vi har hatt snø.

 

bilde064.jpg

Fra opptaket i fjor høst. Skyene melder om rufsete vær..

 

bilde044.jpg

Vårbilde fra Vikerhavn. Ennå litt for kaldt for å bade(?), men været er ikke så verst!

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dere som prøver å legge inn bilder her for så til slutt å ende opp med noen klikkbare linker isteden, begynne å lure litt hva som har skjedd?

 

Det har seg nemlig slik at programvaren her på baatplassen tillater å legge inn både linker til andre steder på nettet, men også å legge inn bilder som vises i deres innlegg. Knappene på poste-siden viser tydelig forskjellen:

 

  • lenke-knappen viser noen lenker foran en jordklode
  • bildeknappen viser et typisk eksempel-bilde: et fjellpanorama med en sol

 

Og når man holder musepekeren et øyeblikk i ro over de to knappene så kommer i tillegg forklaringen opp.

 

I alle fall i et bildetråd burde det vises bilder, og ikke lenker - er nå min mening

 

Man har 24 timer etter at innlegget opprinnelig er skrevet å redigere det og endre slike feil.

Link to post
Share on other sites

Vi var også på båttur i helgen. Det er ikke akkurat noen trengsel på denne tiden av året, men noen var det. Og så møtte vi surprise som kjapt registrerte en baatplassen-vimpel i masta vår :smiley:

 

Litt rufsete vær, men blå himmel så vi også litt til som bildet viser. Her var vi ute og gikk tur. Bildet er tatt fra Helgøy mot Talgje. En vinterkledd submiss poserer.

 

img_0901.jpg

 

img_0899.jpg

Link to post
Share on other sites

Prøv følgende:

 

Bruk knappen "Last oppbilder"

Kopier linken som vil komme frem under "Mine Bilder"

Trykk på knappen "Sett inn bilde"

Her limer du inn det du kopierte.

Da skal bilde være der, prøv med forhånsvisning.

 

Dette fugerte for meg etter mye prøving og feiling.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...