Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Ah... Tror jeg var for å låne den en gang men den var ikke der da... Kanskje jeg skal ta meg en tur en dag for å se da.. Trenger vel egentlig den ikke... Er jo bare å måle etter meg og gi litt ekstra høyde... Redigert 28.Oktober.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Tror du også vil finne aktuelle mål om du søker rundt på sidene til njordforum . Er nesten sikker på at jeg har sett noe om dette der. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Fant det kan jo måle å se hvodan mine mål blir iforhold til dette som er oppgitt her.. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Tror ikke jeg ville kjimse for mye på disse målene her. Det er særdeles viktig med rett høyde på krakker o.l. for komforten ombord. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Nei nei... Men kan ikke senke for mye heller i tilfelle for da mister jeg jo mye bredde... Men man kan ikke få alt Har du funnet noen bilder forøvrig? Håper å ta en tur i uka å få målt å sett litt. Og visst jeg bygger dette tror jeg at jeg må droppa førerstolen... Men styring inne blir vel mest på regnfulle dager å da får jeg klare å stå.. Redigert 28.Oktober.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Må rote litt for å finne bilder. Mulig det er enklere å ta det da jeg kommer hjem til mor og far. Skal legge de her da jeg får ordnet med det. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Var nede i kjelleren å pusste litt på propellbladene.. Brukte en sliperondell lignende sak festet til drillen. Etter at all grapsert var av var litt messing å se.. Jeg sitter nå igjenn med mye blankere propell-vinger og en drittsmak i både munn å nese etter alt det støvet som kom... Støvet smaker gammel å råttent sjøgraps.. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Værneutstyr som eksempelvis støvmaske Viktig å tenke på kroppen sin vettu :nono: Får desverre bare en Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Jeg tenke det etterpå og at jeg ikke brukt maske.. Men en dusj vasket det vekk så.. Hva tror du om å bruke det som er bygget inni båten min nå vivvi, altså skjære ut et "hull" i midten av det som er.. Plankene vil jo ikke følge lengden av benken men det skal vel noen puter elns oppå anyways?? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Jeg tenke det etterpå og at jeg ikke brukt maske.. Men en dusj vasket det vekk så.. Kan ikkje dusje lungene dine :nono: Litt OT, men såg ein på Discovery i dag som sprøyte lakkerte utan maske. Han virka litt surrete etterpå Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Det var jo ikke noe giftig jeg pusset på, eller er gammelt tørket sjøgress o.l giftig? Du ser på Discovery du også altså? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Tror jeg skal ta en tur bort i uken å planlegge litt å måle litt osv.. Derav lurer jeg på hvor breie benkene bør være?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Jeg ville hatt dem ca 40 cm dype (brede) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Ok... Må vel kappe vekk noe av skapet/benken jeg bygde tidligere for å få lang nok benk på babord side.. Og Bastard.. Har du fått gjordt noe med skuta di?? Har ikke vært oppdatert på evigheter jo Redigert 28.Oktober.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Du ser på Discovery du også altså? Klart det Angåande innredning har eg nok ikkje noko å bidra med dessvere... Men du, kva er måla på denne skuta di? Altså lengde, bredde, høgd (frå kjøl til topen av overbygg) og kor djupt stikk den ? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sleipner93 Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Klart det Angåande innredning har eg nok ikkje noko å bidra med dessvere... Men du, kva er måla på denne skuta di? Altså lengde, bredde, høgd (frå kjøl til topen av overbygg) og kor djupt stikk den ? Jeg har vært slakk å ikke målt enda men må få gjordt dette også en dag det er opphold. Jeg antar lengden er fra forstevnen til toppen av akterstevnen? (Trenger vel kanskje ikke å være helt nøyaktig?) Og hvor dypt den stikker måles vel helt bak? Fra roret å opp til vannlinja? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Har ikke gjort no serlig på båten gitt, regnet og blåste her i helga. Tar nok noen timer denne uka tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Ja det er jo nå drittværet kommer Må få bygget opp en presenning jeg også.. Lurer også på om jeg skal kjøpe en Aladdin ovn i fremtiden.. Varmer disse godt? Er det ikke slik at de lager mye fuktighet når de brenner eller var dette med butan/propan?? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Lurer også på om jeg skal kjøpe en Aladdin ovn i fremtiden.. Varmer disse godt? Er det ikke slik at de lager mye fuktighet når de brenner eller var dette med butan/propan?? Alt som brenner avgir vann. Er det ikke skorsten, så kommer vannet som vanndamp ut i rommet der ovnen er. Så det blir fuktig luft uansett gass eller petroleum/lampeolje, med mindre forbrenningsgassene går i skorsten ut til det fri. Den fuktige lufta kommer til kaldere overflater, der vanndampen kondenserer og renner nedover f eks innsida av presenningteltet ditt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
M/S Bastard Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Jeg har en Aladdin ovn, må bare bytte veke på den først. Men jeg vet ikke hvor mange watt den har på full effekt, noe som vet. Jeg tenkte og prøve den som oppvarming i båt teltet Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Alt som brenner avgir vann. Er det ikke skorsten, så kommer vannet som vanndamp ut i rommet der ovnen er. Så det blir fuktig luft uansett gass eller petroleum/lampeolje, med mindre forbrenningsgassene går i skorsten ut til det fri. Den fuktige lufta kommer til kaldere overflater, der vanndampen kondenserer og renner nedover f eks innsida av presenningteltet ditt. Ok. Avgir det voldsomt fuktighet? Er det slik at det blir "bløtt" inni hytta visst jeg fyrer til det er varmt å koselig? Har du bilde av den Bastard? Skulle hatt en slik jeg også tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Jeg har samme som denne Men du kan kanskje få montert Refleksen din, så slipper du bruke penger på Aladdin ovn. Skal montere refleksen min også i vinter, men det er litt lenger frem Redigert 29.Oktober.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Jeg har samme som denneMen du kan kanskje få montert Refleksen din, så slipper du bruke penger på Aladdin ovn. Skal montere refleksen min også i vinter, men det er litt lenger frem Hadde jeg bare hatt plass!! Jeg kan jo se om jeg kan få plassert den et sted men har som sagt meget liten plass! Utvikler den ikke masse varme rundt seg? Tenker på at den ikke kan stå klint inntil vegger osv. ?? Men, var borte i dagen idag å tittet litt. Slik det er nå er det 86cm opp til taket og jeg skal klare meg med det. Min venn på rundt 1,70m dunket ikke hodet i taket når han satt så da går det nok greit Tror jeg tar vekk luke i midten å legger dørk nedi her.. Det blir ikke så voldsomt bredt til beina visst man skal ha et bord også.. Men jeg tok noen bilder også (mobil) så dere får jo se litt.. Første bilde ut... Som dere ser går det en luke i midten her.. Tror jeg tar vekk denne å lager et bord som passer nedpå... Blir langt å smalt men det går vel greit?? Ellers kan dere se at jeg har kappet av forreste del av luka som skal stå foran der hele tiden.. Men tror bordet med være nedslått når man skal sove uansett.. Se også at det er en liten bit med lavere dørk.. (Var der fra før.. Kommer til å bruke denne høyden tror jeg..) Slik ser det ut når en person sitter der, som dere ser blir det rimelig trangt med beina visst 2 stk skal sitte der med en stolpe til et bord imellom også.. Her er den lave dørken.. : Men, hva jeg har muligens i tankene er at siden det er så trangt så kan jeg "trikse" litt.. Visst jeg fjerner disse plankene her vil jeg få brei å god plass vel? Må nok fintenke litt mere på dette og gjerne med hjelp av dere!! Ellers skal gulvet der man skal stå å styre senkes ned til nesten samme høyde som det som er ved benkene... Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Her ser jeg store muligheter Ville nok prøvd meg på å fjernet alle plankene, å så begynnt ute ved spantene og lagt plankene skrått fremover litt dårlig til å tegne, men det er mulig du skjønner hva jeg tenker Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Sleipner93 Svart 29.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Ja... Jeg må vurdere litt.. Jeg får vel kanskje benyttet plassen bedre da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.