KenBjork Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Min hekkbølge, dog ikke solnedgang.. Broder`n som er bak oss. Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Calluna - hvor mange dager i året er det dere morer dere? Er litt sugen på en sånn greie som dere holder på med. Nå er til og med papirene i orden Link to post
Skipper Worse Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Legger inn det sedvanlige fascinerende motivet, men nå fra en annen vinkel: I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Caluna Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Calluna - hvor mange dager i året er det dere morer dere? Er litt sugen på en sånn greie som dere holder på med. Nå er til og med papirene i orden Vi holder på ca 30 døgn i året + kurs og ev. oppdrag som styrkebeskyttelse ved flåtebesøk og andre "skarpe oppdrag". Vi var f.eks. i Drammensfjorden i over en uke nå ifm. flommen. Vanligvis har vi 6 hoved-treninger i året fra torsdag-søndag. Totalt må man påregne 40-50 døgn i året. Krever fleskibel arbeidsgiver - og ikke minst kone!! Link to post
Vinylester Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Legger sjøen tilbake til glede for andre brukere Link to post
Fyken Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Laura 2 på vei hjem fra verksted med ny motor, 4. juli 2007. I bakgrunnen ser vi litt av Kristiansand vestlige "skyline". Kanskje ikke så vakker, men en by er nå en by, og her er det mange arbeidsplasser! Link to post
P. K. Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Her må jeg visst bidra. Jeg hadde ingen anelse om at det var så mange andre ivrige hekksjøfotografer der ute. Ombord hos oss ler ungene av far som stadig skal ta disse bildene. Her er noen favoritter fra denne sommeren: Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Her må jeg visst bidra. Jeg hadde ingen anelse om at det var så mange andre ivrige hekksjøfotografer der ute. Ombord hos oss ler ungene av far som stadig skal ta disse bildene. Da må du gjøre som meg: kommandere admiralinnen til å ta bildene. Fordel med digitalkamera, for da kan du godkjenne bildet. Evt om det må taes et til :-) Joda310 Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Hekksjø med dobbel vannjet og mixmaster: Ganske interessant å se en hekkbølge som går fremover. For de som ikke har vært under en SeaKing som står stille - se hvordan vanntrykket presser sjøen fremover her. Det blåser godt under den mixmasteren der. Link to post
AndersH Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Ganske interessant å se en hekkbølge som går fremover.For de som ikke har vært under en SeaKing som står stille - se hvordan vanntrykket presser sjøen fremover her. Det blåser godt under den mixmasteren der. Den ultimate hevn til hekksjø-terroristene. Blåse den tibake på de selv. Dette må jo være samfunsnyttig og bør sortere under forsvarets plikter! AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
880 Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Ikke solnedgang... Med ny båt i 25 knop, på tur til Austevoll i går ettermiddag. Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Forestill deg dette bildet i hodet: 30-40 båter i plan rundtomkring på fjorden, alle sammen med et Seaking hengen over hekken :-) Da schnakkær vi! Eller at man må ringe et 815 nummer og si ifra når vi skal i plan slik at dekan møte opp og blåse den tilbake på oss :-) LOL! Joda310 Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
isbjorn Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 hær er mitt bidrag.... inn mot Tromsø kl 04.40 ut fra hammerfest sist lørdag kveld Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 (redigert) Hverken solnedgang eller fint vær. Bildet tatt av oss fra annen båt. En av de gangene jeg fortsatt er flau over. Dro båten opp i plan etter å ha gått ved siden av foreldrene mine - gravde godt med sjø. Kan tenke meg at jeg fikk fra fattern der. Vi hadde rundt 6 knop på siden av de da jeg dro på - på bildet ser det ut til at vi er over 20 knop Redigert 8.August.2007 av Bitteliten (see edit history) Link to post
lassal Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Jeg har sagt det før og sier det igjen, Bitteliten. Båten din er svært nydelig. Stilig bilde også Link to post
Samui Svart 9.August.2007 Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 Sender med ett bilde fra "Watinee" Koh Samui, Thailand med Angthong Marine Park i solnedgang. Link to post
deep diver Svart 9.August.2007 Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 Her er mitt bidrag, nettopp passert Lindesnes fyr, vindmøllene kan sees i bakgrunden. 28 knops fart... Bildet er tatt med mobiltelefon.. Link to post
Eline Svart 9.August.2007 Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 Hekksjøen vår, her avbildet på jomfruturen hjem fra Viksund/Strusshamn, nov. 2005... Riktignok heller ikke i solnedgang... Link to post
ola dunk Svart 10.August.2007 Link til dette innlegget Svart 10.August.2007 masse fantastiske bilder her. og prøvde å legge inn et par... men fikk jeg det til??? neida :nono: åssen gjør jeg det har lastet det opp men får ikke lagt det inn her Link to post
Bitteliten Svart 10.August.2007 Link til dette innlegget Svart 10.August.2007 (redigert) Du kopierer adressen til bildet fra ditt bildearkiv og bruker bildetasten over (den gule med fjell og sol på) til å lime inn adressen i vinduet som kommer opp. I teksten din vil det se slik ut : [img=adressen til bildet ditt ] Redigert 10.August.2007 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Wicma Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 (redigert) Hekkbølgen til miss Daisy Dette klassifiserer vel solnedgang. Begge bildene er tatt 28.12.06 Redigert 11.August.2007 av Wicma (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 Solnedgangsbildet var fantastisk Wicma og minner meg om sekstantøvelsene med beregning av solhøyde. Hvor nærmere bestemt på sørlandet er posisjon for bildet? Link to post
bwh Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 (redigert) Rolig hekksjø med motorhavarist, 6knop i 16nm, en flott tur fra Molde til Harøysund hvor vi satte igjen båt, før vi fortsatte over Hustadvika med ankomst Kristiansund 00:30. Redigert 11.August.2007 av bwh (see edit history) Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
Wicma Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 Solnedgangsbildet var fantastisk Wicma og minner meg om sekstantøvelsene med beregning av solhøyde. Hvor nærmere bestemt på sørlandet er posisjon for bildet? Bilde er tatt i Korsvikfjorden, sola er rett over Flekkerøya. Klokka er ca 1540 den 28.12.06 Vestergabet kan skimtes til venstre for sola. Bilde er tatt i annlendning en tur med noen tyske turister. Link to post
Wicma Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 Det ligger et båtvrak rett under båten som er på bilde, den båten ble senket under krigen, et yndet mål fo dykkere. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn