m/s draugen Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 (edited) Maken til hekksjø har vel ingen sett,motor 6hk,båt 14fot pioner.Sted,riksvei 17.Tiltider sterk strøm Brannmannen er jeg Her på riksvei 17 kan vi kose oss i helgene,ta jolla og henta posten i kassa.Hvem sier at postverket ikke yter service.... Hekksjø etter postkassestativ Fullmåne og springflo..... Dårlige forrhold for å tørke klær.. Disse bildene ble tatt i feb.-06 under flommen i Namdalen,Høylandet komn.Vannstand 6m over normalen Red.tekst Edited October 31, 2007 by m/s draugen Link to post
Hydrox Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Har aldri sett postkassestativ med hekksjø før... Link to post
m/s draugen Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Har aldri sett postkassestativ med hekksjø før... Ikke hverdagskost det nei.Skal iflg.statistikker/"spåmenn"inntre hvert 50 år Link to post
Dupp Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Her er et lite høstbilde fra et vann på skogen. Hadde tatt med lettbåten til dette vannet slik at jeg kunne fiske litt der og. Det er ikke soloppgang eller solnedgang, men skikkelig bra høstvær, det får holde! Med uttrykket bra høstvær er jo alt relativt, men siden det har regnet i ett strekk i Trøndelag siden slutten av august var dette et av de bedre stundene denne høsten. Båten er en Zodiac 285, og her har den kommet opp i plan med meg og bisken som selvfølgelig ville være med på garnopptrekk. Link to post
jumbo Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Søndagens tur... tatt med mobilkamera.. Link to post
jumbo Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Søndagsturen ble ganske luftig... Link to post
jumbo Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 litt seint ute til å nå solnedgangen.. men måneskinn må da være greit nok.. Link to post
Kjappen Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Sommerminner ;-) Det er ikke alltid Bjørnefjorden ser så innbydende ut....... Link to post
Sjarkens venn Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Vakkert bilde.... (både hekksjøen og naturen) Link to post
Hekksjø Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 (edited) Innmaten i dette innlegget fjernet jeg fordi jeg kom i skade for å laste det to ganger. Det ble stående nedenfor også, så titt ett innlegg ned, please. Fant ikke i farten noen måte å fjerne selve innlegget på. Men kan kanskje bruke det til å spørre dem som kan, om hvordan man får fjernet et innlegg man har laget, helt og fullt. Går det an? Hilsen Gompe Edited January 11, 2008 by Gompe Link to post
Hekksjø Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Har skumma igjennom hele tråden akkurat nå og blitt overbevist om at dette dreier seg om en LIDENSKAP (seilere, dere får ha bavariadiskusjonene deres i fred), men også en IDRETT. Dermed føler man jo behov for REGLER - stil, lengde, utførelse, vanskelighetsgrad osv. Noen forslag: - Størst hekkbølge (bredde, lengde, høyde) i forhold til motorstørrelse. - Størst hekkbølge i forhold til fart. - Vakreste hekkbølge. - Mest sensuelle. - Ulike klasser for deplasement, halvplan, plan. Og alle dere lidenskapsrammede der ute har sikkert mange flere forslag. Det er jo klart at i tillegg til regler, trengs det kvalifiserte dommere. Kom gjerne med forslag til dommerutdanning. Og alle som synes dette ikke er seriøst, har ikke skjønt noenting ... Hilsen Gompe Link to post
Mulligan Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Jeg vil kalle det fetisjisme. Link to post
Divemaster Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Ikke redusert denne gangen ... tatt fra flybridge i rundt 20 knop ... ut fra Chichester og østover mot Dover Link to post
jma001 Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 På vei til Lofoten i rolig/behagelig marsjfart. Bildet er tatt med mobilen fra flybridgen: Link to post
Bonita I Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Og noen koser seg best i kjølvannet.... https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7084/hekksjoe.jpg Link to post
Bonita I Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 ... og hvordan får jeg frem visning av foto direkte uten link ???? Link to post
KenBjork Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 ... og hvordan får jeg frem visning av foto direkte uten link ???? Du klikker på det andre ikonet som er likens som det ikonet som er i "laste opp bilder" knappen Så limer du inn linken til bildet ditt. kjetu sitt bilde Link to post
jonn Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Etter en liten handletur på Bølandet i Bøfjorden på Nordmøre, 27 grader. Link to post
Roald Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Høsten 2005 på vei nordover mot Tønsberg. Krusing fart på ca 8-9 knop og to lykkelige på slep. Link to post
Sjarkens venn Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 (edited) Mange fine bilder her, men på mange av bildene er det fælt lite solnedgang! Men her er et bilde med hekksjø OG solnedgang, utenfor Tranøy. I bakgrunnen kan dere se Tranøy fyr. Bildet er tatt sist Fredag, på tur fra Bodø til Lyngseidet med rederiets siste nyanskaffelse. Edited March 19, 2008 by Sjarkens venn Link to post
roaldbj Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Nydelig bilde. Hva er navnet på fjellpartiet til venstre. Hva er omtrentlig fart når bildet tas? Link to post
Sjarkens venn Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Fjellpartiet ligger enten på Galiodden eller Hamarøy, men vet ikke sikkert. Farten er ca. 24 knop. Link to post
Blue_Dragon Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Hekksjø på Arcticen. Riktignok ikke i solnedgang. Link to post
Recommended Posts