Ribtjenester Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Endelig fikk jeg det til Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
prin435 Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 På vei til Håøya :) Kjører meget sjeldent så fort som her(24 knop) pleier å ligge på 8-9 knop :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Nordgående over Boknafjorden 14. januar 2005. Dette bildet er tatt to dager etter at "alle bølgers mor" skylte innover Kvitsøy, som ses helt til høyre i bildet. Bølgen var målt til 17m i en avstand av 100m fra fyret. På vår tur over var det bare de vennlige hekksjøene fra Hangarskibet som kruste havoverflaten langt der nede. Hastighet 20 knop. Redigert 22.Januar.2009 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Pro Open Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 På vei inn Fjærlandsfjorden. ____________________________ Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Hvor får man tak i Baatplassen vimpel, og hvordan? Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Skvulpen Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Woody skrev: Hvor får man tak i Baatplassen vimpel, og hvordan? Hvis du skroller nedover på førstesiden, så finner du nederst en medlemsside som heter "Medlemseffekter, vimpel, etc". Der finner du bl.a. denne: Vimpelbestilling Sitér dette innlegget Link to post
Duffcase Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Et par uker siden.. i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Ikke i solnedgang, men et godt bilde for det synes jeg. Bildet er tatt i Thailand, med samme type båt som har vært diskuteret tidligere i forumet her. Motoriseringen er 4x200 Yamaha, og farten skal visstnok være i underkant av 40 knop. På bildet under er en nesten lik båt, den er dog litt mindre med 3x200 hk. Øya i bakgrunn er forresten den fjerde øya av Similanøyene, ligger langs vestkysten ut mot Andamanhavet Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 (redigert) ikke akkurat i solnedgang .. men lørdag 18/04 var flott i stavanger .. 48 knop på vei inn mot stavanger sentrum .. med den nye motoren :) Enda litt arbeid igjen i båten før den blir sjøsatt på ny nærmere sommeren.. Redigert 20.April.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 48 kno! Må no vere en tøff opplevelse. Fornøyd med motor og fart? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Oban på den Skotske vestkysten i bakgrunnen... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
KaRsK Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 eysteind skrev: 48 kno! Må no vere en tøff opplevelse. Fornøyd med motor og fart? er kjempefornøyd med motoren og er positivt overasket over hvordan båten takler den farten.. har bare ett problem :( turtallsperra på motor slår inn ved fullt gasspådrag og jeg har 28" bravo XR propeller ( de største) men skal snakke med han jeg kjøpte motorpakken av , og høre hva han kan ordne .. Er som å kjøre motorsykkel når jeg gir på fra f.eks 35 knop og opp :) Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Dette hekksjøbildet er ikke fra min båt, men et jeg tok med mobilkamera fra hurtigruten, utenfor Sunnmøre i høst. Behagelig rolig. Sitér dette innlegget Link to post
BOA Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Sørlandstokt i fjor sommer...... Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Hekksjø i snekkefart: Høy tomgang Ca 1000 rpm Nå høres turboen svakt... Litt til... Enda litt... Flatt jern = flat sjø og bølla lager nesten ikke bølger. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
M/S Bastard Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 5,5 knop Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Her er hekksjøen fra Jomfruturen med den nye båten. Bilde er tatt på vei inn i Gandsfjorden søndag ettermiddag. Og for de spesielt interesserte, hekken til Dronningen Ha en fin båtsesong folkens Mvh Onkel Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Skipper Worse Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Lekkert Vi må få mer slikt med på båtbildene. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bergen dørk Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) Ja, jeg får vel bidra med litt hekksjø jeg også da - Skibsplast 660; en vårkveld ut Lysefjorden ved Bergen. (iflg fruen er dette noe av det mer harry jeg har funnet på - å legge ut en slik video på YouTube... ) Og litt mer manuelt - samme tid og sted: Redigert 29.April.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Christensen Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Litt koselig krusning bak hekken her også!! på vei til hjemmehavna etter vinteropplag på Tofte. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
mickekrell Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 En kvälls tur på vänern båten är en skaarkrysser Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Fint på Nordåsvatnet i Bergen i går kveld - spesielle lysforhold. Solen slår gjennom i sprekker i skylaget. Fin ettermiddag på sjøen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Capitaine Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Bergen dørk skrev: Fint på Nordåsvatnet i Bergen i går kveld - spesielle lysforhold. Solen slår gjennom i sprekker i skylaget. Fin ettermiddag på sjøen. Det er fin hekksjø fra båten din. Men er du klar over at det gjelder hastighetsbegrensninger på 6 og 9 knop på Nordåsvatnet, avhengig av hvor på Nordåsvatnet du befinner deg? Med det blotte øyet kan det se ut som du ligger over disse hastighetsbegrensningene. Du er vel klar over at overtredelse av dette påbudet kan straffes med bøter? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Du, onkel_ove, hva synes Dronninga om å få "sitteunderlaget" klistra ut over hele nettet ? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.