Jump to content

Hekksjø i solnedgang

JonnyBoy

Recommended Posts

Ja, jeg er klar over det og her er jeg nok litt over, ja...et lite øyeblikk.... Respekterer selvsagt disse begrensningene og ikke direkte elegant å vise dette her.

Edited by Bergen dørk

Det er litt tidlig for solnedgang, men her er vi på vei hjem fra Nesvik i behagelige 27 knop. Rennesøy ligger forut på babord side (hvis man siter i båten og ser framover).

Vi gikk mellom Randøy og Ombo og beine veien ut. Rundet venstre rundt Rennesøy, forbi Viste og inn i Hafrsfjorden. En kanonfin tur :cool: ...

noblessen_paa_tur_022.jpg

Kjetil S

Her er vi, på vei opp i plan med kurs østover på Hustadvika, skjærene som skimtes i horisonten er Orskjærene, vår posisjon er ca ei nautisk mil sørvest av Bjogna, Bjogna er skjæret hvor Herøy snurperen gikk ned for ei stund siden.

Ikke ofte det er havblikk på Hustadvika!

Hjemmekino946.jpg

Edited by kjetil_k
Jeg frisker opp denne tråden. Siste tur til vinteropplag torsdag for en uke siden ga et par fine motiver. :flag:

Per Harald

Kjente det nappet litt i fjellauren når eg så måleren viste 45 knop :eek: Helt til jeg skimtet gps farten på plotteren - 36,8 knop :sweat:

alfb.

Ja det er slik med kraftig motstrøm. :giggle: Motsrøm var det, men ikke lik differansen. :lol:

Riktig toppfart på denne ligger tett opp under 40 med litt god tid til riktig trimming og stille vann.

Men deilig er det. :yesnod:

Per Harald

alfb.

Ja det er slik med kraftig motstrøm. :giggle: Motsrøm var det, men ikke lik differansen. :lol:

Riktig toppfart på denne ligger tett opp under 40 med litt god tid til riktig trimming og stille vann.

Men deilig er det. :yesnod:

Per Harald

Jepp, det er samme farten som jeg oppnår, deilig - selv om det er relativt sjelden den blir benyttet. MEN kan være veldig kjekt å ha i enkelte situasjoner når du ligger 26-28 knop og noen "bråkjekke unggutter" i speedbåt på død å liv skal forbi :rolleyes:

Edited by alfb