Jump to content

Hekksjø i solnedgang


JonnyBoy

Recommended Posts

Nordgående over Boknafjorden 14. januar 2005. Dette bildet er tatt to dager etter at "alle bølgers mor" skylte innover Kvitsøy, som ses helt til høyre i bildet. Bølgen var målt til 17m i en avstand av 100m fra fyret. På vår tur over var det bare de vennlige hekksjøene fra Hangarskibet som kruste havoverflaten langt der nede. Hastighet 20 knop.

 

dscn1691w1680x1050.jpg

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ikke i solnedgang, men et godt bilde for det synes jeg. Bildet er tatt i Thailand, med samme type båt som har vært diskuteret tidligere i forumet her. Motoriseringen er 4x200 Yamaha, og farten skal visstnok være i underkant av 40 knop. På bildet under er en nesten lik båt, den er dog litt mindre med 3x200 hk. Øya i bakgrunn er forresten den fjerde øya av Similanøyene, ligger langs vestkysten ut mot Andamanhavet

thailand_mars_09_471.jpg

thailand_mars_09_428.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
48 kno! Må no vere en tøff opplevelse. Fornøyd med motor og fart?

 

 

er kjempefornøyd med motoren og er positivt overasket over hvordan båten takler den farten.. har bare ett problem :( turtallsperra på motor slår inn ved fullt gasspådrag

og jeg har 28" bravo XR propeller ( de største)

 

men skal snakke med han jeg kjøpte motorpakken av , og høre hva han kan ordne ..

 

Er som å kjøre motorsykkel når jeg gir på fra f.eks 35 knop og opp :)

Link to post
Share on other sites

Hekksjø i snekkefart:

 

Høy tomgang

IMAGE_614.jpg

 

 

Ca 1000 rpm

IMAGE_615.jpg

 

 

Nå høres turboen svakt...

IMAGE_616.jpg

 

 

Litt til...

IMAGE_617.jpg

 

 

Enda litt...

IMAGE_618.jpg

 

 

Flatt jern = flat sjø og bølla lager nesten ikke bølger. :lol:

IMAGE_619.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Her er hekksjøen fra Jomfruturen med den nye båten.

 

hekksjoe.jpg

 

Bilde er tatt på vei inn i Gandsfjorden søndag ettermiddag.

 

 

 

 

hekksjoe_ii.jpg

 

Og for de spesielt interesserte, hekken til Dronningen :giggle:

 

Ha en fin båtsesong folkens :sailing:

Mvh

Onkel Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg får vel bidra med litt hekksjø jeg også da - Skibsplast 660; en vårkveld ut Lysefjorden ved Bergen.

(iflg fruen er dette noe av det mer harry jeg har funnet på - å legge ut en slik video på YouTube... :smiley:)

 

 

Og litt mer manuelt - samme tid og sted:

 

skibsplast4.jpg

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Fint på Nordåsvatnet i Bergen i går kveld - spesielle lysforhold. Solen slår gjennom i sprekker i skylaget. Fin ettermiddag på sjøen.

 

Det er fin hekksjø fra båten din. Men er du klar over at det gjelder hastighetsbegrensninger på 6 og 9 knop på Nordåsvatnet, avhengig av hvor på Nordåsvatnet du befinner deg? Med det blotte øyet kan det se ut som du ligger over disse hastighetsbegrensningene. :wink:

 

Du er vel klar over at overtredelse av dette påbudet kan straffes med bøter? :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...