Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Hei har tenkt meg nedover fra Skjebergkilen til Lysekil i morgen. Ser at Sotenkanalen ikke er bemannet på helger før neste helg. Ser også at det går ann å ringe for bestilling av åpning på denne årstiden. Noen som har prøvd dette?

Er meldt lite vind og østlig i morgen så seiler nok mest sannsynlig på utsiden, men i tilfelle. 

Link to post
Share on other sites

Øv.

 

Jeg havde planlagt en påsketur til Sverige med afgang i går. Båden var tanket med vand og brændstof. Dyner og mad og drikke på plads. Vinden var svag lørdag. Alt var parat. Et par dage alene i båden lød som den perfekte start på påsken.

 

Det eneste der manglede var at få gummibåden på plads, så jeg havde en slags redningsflåde i det kolde vand. Desværre har jeg de seneste uger haft en dårlig skulder (rotator cuff) og jeg opdagede hurtigt, at alle mulige bevægelser på båden og med gummibåden fik aktiveret skulderen på den dårlige måde. Det føles som om nogen slår et søm ind i skulderen bare jeg gør den mindste forkerte bevægelse.

 

Så det gik op for mig, at min bevægelighed var så indskrænket, at det nok ikke var forsvarligt at sejle alene. Så ingen tur til mig. 

 

Øv.

 

 

Link to post
Share on other sites

Vi fartet over til Strømstad idag fra Tjøme. De fleste båtene jeg så i Norge ligger fortsatt på land. Reiste fra Solbergelva ut av opplag på mandag til Horten, så Tønsberg, så hit. Her er det jo proppfullt.

 

Er det noen som vet hvordan det står til på Koster med plasser? Tenkte ankomst omkring 14-15ish

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er det ikke på tide, at denne tråd vågner? Plejer @Lars H. ikke at tage afsted omkring dette tidspunkt? Vejrprognoserne har svinget en del de seneste dage, men lige nu tyder alt på en periode med ganske fint sommervejr! Vi er nogen på kontorerne, der savner lidt input fra den rigtige verden... :-)

 

Link to post
Share on other sites

synes vi har vært flinke jeg @MajorAndy. her er fra en tur for noen uker siden i Kosterområdet.  Tidlig sommervær :-)

 

Båten på svai er jorda rundt langturseilere. Moon heter båten. hyggelige folk

312BFDA4-83F1-4B80-BBCF-4849D90802D0.jpeg

 

Deilig å være litt utenom sesong. Første gang jeg smøg meg inn på denne plassen.

F847B925-45C3-4C0E-9148-63496045A36B.jpeg

 

 

sel i solnedgang

17D96D7F-F878-484B-A4BF-E45A338A7712.jpeg

 

til sola gikk ned i havet 

68E17484-0F3B-4165-89E0-FA03F4C87F4C.jpeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

MajorAndy skrev for 2 timer siden:

Er det ikke på tide, at denne tråd vågner? Plejer @Lars H. ikke at tage afsted omkring dette tidspunkt?

 

I år blir det dessverre ingen tur nedover svenskekysten fra midten av mai til litt ut i juli (og da heller ikke noen rapporter) pga. sykdom. For 4 uker siden måtte jeg nemlig inn på sykehuset for en operasjon i munnen, munnhulekreft (canser). Tiden etter operasjonen har gått greit, selv om det er problemer med å spise. I underkjeven har jeg kun 3 tenner igjen. Og førstkommende mandag blir det en liten ekstra operasjon for å fjerne litt til. I tillegg har jeg fått problemer med ryggen, prolaps. Dermed har jeg ikke vært i form til noen langtur med båten. Jeg har kun vært ute med den to ganger, først i påsken og nå sist helg. Men kanskje det blir noen uker nedover i august om jeg er bedre da.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 1 time siden:

Deilig å være litt utenom sesong. Første gang jeg smøg meg inn på denne plassen.

F847B925-45C3-4C0E-9148-63496045A36B.jpeg

 

 

Men er det ikke en fin plass? Vi var ofte på Kalvön tidligere år, og da også gjerne utenfor sesongen.

Jeg har skrevet litt med bilder om Kalvön her.

 

105-0536_650x.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 41 minutter siden:

 

 I tillegg har jeg fått problemer med ryggen, prolaps. Dermed har jeg ikke vært i form til noen langtur med båten. Jeg har kun vært ute med den to ganger, først i påsken og nå sist helg. Men kanskje det blir noen uker nedover i august om jeg er bedre da.

 

Det var ille å høre. Kanskje sees vi nedover svenskekysten til høsten. Jeg har vært invalid med ryggen siden i januar. Gikk til fyseo her om dagen. 'Jeg har sikkert prolaps eller en svulst i ryggen, gått med krykker i fire omganger siden i januar'. 'Bare vanlig hekseskudd, gjør innmari vondt og kan ta lang tid. Tapt mye vekt på kort tid?' 'Nei, steady 76 kg og knallform, bortsett fra ryggen. Tar 3 ganger 10 markløft med 50 kg når jeg er bra'. 'Ok, du har ikke prolaps. Du er for gammel, skivene har tørket inn. De er sprukne og slitte. Vondt, ikke farlig. Har det samme selv. Tar 300 kg i markløft'. Jeg tror på'n- han ser slik ut. Så, Lars, ryggen fikser seg. Ønsker god bedring med resten. Skulle egentlig på land med Hulda hos Sonskilen, men blir for tung. Skal på slipp hos Kambo.

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 9 minutter siden:

 Misstenkte at det var noe galt, Lars. Ønsker deg god rekonvalesens, og håper du klarer å holde humøret og motet oppe.

 

Jo da, jeg forsøker å holde humøret oppe. Det jeg er litt sur for, er at jeg må ta skjegget før operasjonen kommende mandag. Og det som akkurat hadde begynt å få litt lengde etter den første operasjonen. Litt galgenhumor? Det hjalp godt med en helg i båten. Jeg går forøvrig til kiropraktor en gang i uken.

 

skjegg_29052019.jpg.7531e3124ed5cceeda1b5cebdc585cd5.jpg

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...