Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Vi reserverte nylig to netter i Fjällbacka via Dockspot. Båten er 12 meter lang og 4 meter bred. Kostet 968,- for de to nettene. Så kan man trekke ut rundt 100,- for Dockspot-avgift og sitter igjen med 434,- pr natt. Men det er da for lenger og bredere båt enn du har, @Pequod. Jeg tipper de nevnte 320,- er (omtrent?) korrekt beløp for deg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Takk for tips alle sammen! Spurte for en venn som ligger på Koster og aldri har vært i Fjällbacka før. var der selv for to år siden, men da kom vi rett før hovedsesongen startet. Vi betalte 240 kroner da. 

 

Blir ingen Sverigetur med det første i år, ser det ut som, men som jeg tidligere skrev vurderer jeg fremdeles å ta en kort tur innom på begynnelsen av Sørlandsferien hvis det passer. Vi får se når 8. august opprinner...

Blir ikke Fjällbacka dog, men Strömstad/Koster.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev On 12.7.2018 at 9.46:

Vi reserverte nylig to netter i Fjällbacka via Dockspot. Båten er 12 meter lang og 4 meter bred. Kostet 968,- for de to nettene. Så kan man trekke ut rundt 100,- for Dockspot-avgift og sitter igjen med 434,- pr natt. Men det er da for lenger og bredere båt enn du har, @Pequod. Jeg tipper de nevnte 320,- er (omtrent?) korrekt beløp for deg.

 

Himmel for noen havne priser....

Kan jo like godt ligge på hotell....

Link to post
Share on other sites

diaX skrev On 11.7.2018 at 9.51:

 

Det er liner på den innerste. Båter lå inn/ut på de i fjor. Jeg så selv linene nå for to dager siden. Jeg dro til og med en en av de. Absolutt behov for å ligge inn/ut på alle brygger nå da mange måtte gjøre vendereis.

Var innom der med skuteren en kjapp tur og det var ingen liner på innerste brygga nå i hvertfall

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Kan anbefale Hyppeln, rett sør for Rörö! Koselig og liten havn, 1 restaurant og ICA. Flott øy, badestrender og stort sett svensker og dansker. Vi er to nordmenn her nå. Rimelig havneleie og dusj + vask inkludert i prisen. Anbefaler den søndre delen av havnen med kortest vei til fasiliteter og bading.

1EAC7FEC-8308-40BA-BC5F-A7645D9EDE20.jpeg

C5D6374A-D84B-4FC8-A6FB-A7CA63E4EA5B.jpeg

Redigert av BingoBonzo
La til bilder (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Hvordan er mulighetene for å få kastet fra seg søppel i gjestehavnene på svenskekysten for tiden? Er det fortsatt kodelås på døra til søppelcontaineren, slik at man må ha betalt havneleie for å få lov til å kaste noe, eller er det mulighet for oss som ikke ligger så ofte i disse havnene også?

Ute på holmene er det vel fortsatt ikke søppelkasser, eller har det begynt å komme der også?

Det er noen år siden vi var på tur på svenskekysten, derfor spør jeg.

Link to post
Share on other sites

35 minutes ago, Komodo said:

Det der så jo ut som en veldig lun plass @Popeye70!  Har du vært der?  

 

Regner med at det kan være litt fullt på de beste stedene i dag, så om noen andre har konkrete tips så mottas det med takk ? 

 

Jeg har ikke vært der, men vi ligger litt utsatt til i Hunnebostrand. Jeg hadde derfor kikket litt etter alternativer, og da så jeg dette stedet.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...