Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Barbaria skrev for 4 timer siden:

A23B9A73-1530-47E1-B818-0A57651D4407.png

DC1AF4E8-8D7C-4868-B3DF-25832F6AD318.png

 

Takker så mye for alle tips!  Vi endte opp på Saxen ved Långö. Fant en fin plass, men det lå en stein og lurte inne i ålegresset, så nå ligger vi og venter på høyvann :giggle:  

 

Barbaria skrev for 2 timer siden:

Står på min navionics.

Jepp, så det på plotteren. Det stod bare ikke i mitt gamle papirkart ?

 

Gunga Din skrev for 4 timer siden:

Komodo;

Du har ett par fine naturhavner nord om kilen til Popeye.....Ägglös, Matsholmen, dörren, husker ikke i farten navnen,

Vi kjørte litt rundt og tittet på nordsiden av den kilen, men vi fant ingen lune steder. De fleste holmene var veldig lave.

 

@Popeye70, endte du opp i Smögen? 

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Komodo said:

@Popeye70, endte du opp i Smögen? 

 

@Komodo,  vi ble liggende på den nordre brygga i Hunnebostrand, ved septikktømmingen og Gästa pizza. Fikk plutselig en svensk Princess 52 utenpå vår 38-foter, så dermed har vi bølgebryter og levegg. Samt endel tonn som presser på båtene på innsiden i vindkastene.

 

Litt lenger enn vår båt:

 

18510E5A-0921-461B-BD83-511BA0EA5647.jpeg.c9f11131f2f3205b8e4b4fc761aa8861.jpeg

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

He he, se der ja, nå har du jo en fin bølgebryter ?  Ellers helt enig med Bitteliten, han bør få ut et par ankre som mener alvor for å avlaste deg litt.  

Så en kar  i Smögen med sånn stråhatt som du har på profilbildet ditt, så tenkte det kanskje var deg ? 

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Bitteliten said:

En så stor båt utenpå burde jo legge ut et støtteanker som holder i mot vinden. 

 

Ja, det hadde nok avhjulpet, men det har ikke vært noe stort problem enn så lenge. Den innerste båten (vi er fire totalt, med Princess’en) ligger mot gummihjul, og vi har fendret godt mellom alle båtene, så det går greit. Akkurat nå virker det som det løyer litt, og i så fall er det ikke noe problem med så stor båt innerst.

 

Merker forøvrig at båteieren er relativt fersk med den båten. Hele hans fremtoning lyser av «dette er en ny båt for meg». Det som forundrer meg er at han ikke hadde tau ombord som var lange nok til å gå fra hans båt og forbi tre andre båter (tipper 12-13 meter) og i land. Han måtte skjøte to(!) ganger for å komme i land med en tamp. Men han har 5-6 kulefendre og godt med andre fendere, og det er jo nesten mot normalt for en sånn båt. De pleier jo å ha kun 2-3 «tamponger» mot brygga, og være fornøyd med det.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

26 minutes ago, Komodo said:

Så en kar  i Smögen med sånn stråhatt som du har på profilbildet ditt, så tenkte det kanskje var deg ? 

 

Jeg får ikke lov av kona å vise meg offentlig med min solhatt - den er visst så bælstygg... Den brukes derfor stort sett bare ombord, ikke ute blant folk. ?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner jo at det ikke var deg jeg så, du ligger jo et annet sted.  Men om du kaster loss og har lyst til å si hei, så vet du hvor vi ligger :smiley: Ps, samme til deg Bitteliten, vet jo du er på vei nordover :thumbsup:  Vi ligger nok her til det har løyet. I hver fall til det har blitt høyvann så vi kommer oss av denne steinen :giggle:  Eneste plan før vi drar nordover er å ta en jolletur inn til Smögen med barna. Jentungen har et sterkt ønske om det, ikke minst når hun fikk øye på at det er en Glitter butikk der ? 

Link to post
Share on other sites

30 minutes ago, Komodo said:

Jeg skjønner jo at det ikke var deg jeg så, du ligger jo et annet sted.  Men om du kaster loss og har lyst til å si hei, så vet du hvor vi ligger :smiley: Ps, samme til deg Bitteliten, vet jo du er på vei nordover :thumbsup:  Vi ligger nok her til det har løyet. I hver fall til det har blitt høyvann så vi kommer oss av denne steinen :giggle:  Eneste plan før vi drar nordover er å ta en jolletur inn til Smögen med barna. Jentungen har et sterkt ønske om det, ikke minst når hun fikk øye på at det er en Glitter butikk der ? 

 

VI får se hva som skjer i morgen. Hadde vært hyggelig å møte en levende legende. :thumbsup: Vi tenkte å bruke rest-vinden til å komme oss litt oppover mot norskegrensa, men ingenting er skrevet i sten.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 25 minutter siden:

 

VI får se hva som skjer i morgen. Hadde vært hyggelig å møte en levende legende. :thumbsup: Vi tenkte å bruke rest-vinden til å komme oss litt oppover mot norskegrensa, men ingenting er skrevet i sten.

Nå tar du i her!  Men ta gjerne en sving innom her, det hadde vært hyggelig å sagt hei ?  En tur gjennom Sotenkanalen er jo heller ikke å forakte :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hmmm. Har jeg gått glipp av noe når det gjelder værmeldingen i Sverige? De melder vind på 4-5 m/s, men det blåser jo mye mere enn det. Før fikk vi bortimot nøyaktige meldinger på vind på vhf, men nå er det jo bare svada. Hva har skjedd, siden vi var på svenskekysten sist? Det er riktignok 4 eller 5 år siden, men da kunne vi jo nesten stille klokka etter meldingene. Synes ikke dmi er så gode lenger heller. Er det ferievikarer som styrer de tro? ?

Redigert av GeirFrode (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Status i Hunnebostrand: Jeg har en kommunal båtplass i Hunnestrand rett ved gjestehavna det jeg har båten i sommerferien. Når jeg kom til båten for å fylle vann og klargjøre båten i dag oppdaget jeg at noen har stjålet lokket til septikkavsuget! Er det mulig? Så blir jobben å finne et nytt som passer. Plunder og heft.

Må si at jeg ble ganske irritert. Hva slags degenererte ballasteksistenser gjør slik?

Det var kanskje svar på spørsmålet.

 

20180726_172325.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...