Jump to content

Tråden for Master 820


abba2000

Recommended Posts

Er ikke min kjære en personlig effekt? :lol::lol::lol:

 

Han håpet vel på at denne "effekten" følger med... ;-)

 

Hvordan funker dusj på toalettet? Er det ferdig opplegg med sluk? Er det bare en pumpe som må installeres for å pumpe vannet ut (jeg regner med at sluket ligger under vannlinjen)?

 

KK

Link to post
Share on other sites

 

Hvordan funker dusj på toalettet? Er det ferdig opplegg med sluk? Er det bare en pumpe som må installeres for å pumpe vannet ut (jeg regner med at sluket ligger under vannlinjen)?

 

KK

 

I min master så er det sluk i dørken med ei pumpe som effektivt hiver vannet ut igjen. Tror det er kniver i pumpa slik at hår og andre større fragmenter blir spist opp. Går helt fin å dusje inne :thumbsup: Det er som regel varmtvannet som begrenser....

Link to post
Share on other sites

Nå ringte det en kar som ville ha båten for annonsert pris...men han var reist på nordsjøen for 2 uker...

 

På mailen og telefonen så virker det som det hjalp å legge ut de maange bildene jeg tok i går.

 

I dag har jeg tapet vannlinjen med maskeringstape, etter å ha tatt mål av softneck sin båt.

Håper å få tid i helgen til å prime den.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Nå ringte det en kar som ville ha båten for annonsert pris...men han var reist på nordsjøen for 2 uker...

 

Da ville jeg bedt han komme om 2 uker om båten ikke er solgt... Ev kan du be han betale deg håndpenger, f.eks 50 000 kr. I følge Båtmagasinet, som jeg fikk i posten i dag, kan du da ta deler/hele av dette dersom han ikke skal ha båten. Utgifter du har for å selge den på nytt + mellomlegg om du må selge den for lavere pris til en annen kan du da kreve. Husk skriftlige avtaler :-)

 

KK

Link to post
Share on other sites

Nja, men han i dag er ikke førstemann som har sagt han vil ha den båten usett på telefon...

Skal jeg basere meg på telefonsamtaler er båten solgt 3 ganger allerede! :lol::lol::lol:

 

Jeg tar det ganske så piano foreløpig... :cheers_wine:

 

Men nå har jeg fått så mange signaler på at jeg ikke har priset den for grådig, og jeg vil med god samvittighet holde prisen fast.

 

Båten blir bedre og bedre kjøp for hver dag, da jeg driver med paralell vårpuss av både Mastern og Balticen...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Ja, håndpenger er greit.. er de sikker i sin sak så bør de kunne betale inn noe på forskudd..

når jeg solgte bmw'en fikk jeg håndpenger, og han sa at om han ombestemte seg så kunne jeg beholde dem..

 

Kodvaag, det er ikke lenge førden er solgt nå..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har jekket den opp og grunnet den der krybba står i dag.

Lite arbeid og mye venting. (kino med ungene imens det skulle tørke...)

 

Jeg har mye mørkeblått bunnstoff til overs.

Kommer ikke til å bruke det på Baltic'en.

Vil det se dumt ut på Masteren?

Det er denne fargen:

 

IMAGE_554.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Og da var ny manuell lensepumpe montert, og motoren prøvekjørt med vann fra hageslangen.

Fikk også festet en slange som var hoppet av til vann i ute dusjen bak.

 

Yanmarmotoren i Baltic'en ryker mye mer på tomgang enn denne TAMD40B maskinen.

Merkelig, Yanmaren er fra høsten 2004, og VP motoren er 20 år eldre...

 

Egentlig så håper vel Nora og jeg at vi får påska i Master'en... (Er ikke varmeapparat som virker i Baltic'en)

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Merkelig dette med røyk, trodde disse yanmarmotorene hadde ettergløding for å forhindre røyk, min 10 år gamle LP( 240hk) ryker helt ubetydelig ved oppstart ( mens faderens nye 120 hk yanmar røyk en del under oppstart i vinterkulda)

Noen kopler bort etterglødingen, antar da at røykmengden øker frem til motoren får opp tempen i sylinderene.

Link to post
Share on other sites

Egentlig så håper vel Nora og jeg at vi får påska i Master'en... (Er ikke varmeapparat som virker i Baltic'en)

 

 

Jeg er faktisk litt, eller veldig, vemodig når masteren blir solgt!

Ville gjerne tilbrakt påskeferien i han selv om han ikke hadde varmeapparat.

Var jo min første båt jeg har hatt og liker den kjempemye. Så synd at vi trengte en annen sengeplassløsning.... :sad:

Redigert av Fru Nora (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det som er minus i annonsen til Kodvaag er at det er litt mye klær på modellen avbildet på solsengenpå akterkabinen... :rolleyes:

 

 

Er dette bedre?

 

IMAG0684.jpg

 

 

 

 

Releet til baugpropellen er defekt.

Må ha nytt.

 

http://great-water.com/zcart/index.php?main_page=product_info&cPath=135_137&products_id=3728&zenid=79dcd3ab5a7fb1e2cecca41d50cc669d

 

Sånn ser det ut... noen tips om hvor det kan skaffes i Norge?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Tror jeg kjøpte noe av det samme eller et likt hos LaSa som er VP forhandler. (byttet på en av båtene som er annonsert)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...