kurth Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Snøstorm i vestfold i dag lenge siden det har vært verre i vært fall her i Larvik,nesten umulig å måke fyker igjen med en gang Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Setter meg på flyet til Nederland i morgen. Håper tulipanene blomstrer der. Kommer tilbake etter 2 uker og da MÅ våren komme Det nærmer seg vel snart 1/2 meter`n med nysnø her i Sandefjord nå. Må ned og grave frem båten også før jeg reiser. Og den ligger på vannet. Har heldigvis en habil kar som har lovet å se etter den for meg og event. måke den for meg. Husker på denne tiden i fjor, hvor vi gned oss i hendene og mottok snømeldinger fra Trøndelag og Marvin som slet med F..nskapet. I år er det Østlandet som har fått det. Og til neste år kommer det til Vestlandet, GARANTERT. For det er der nedbøren hører hjemme Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Ja, nå er det først ned å måke av cockpitteltet, så må jeg hjem å spise opp snøen foran porten og inngangsdøren. Ikke fler steder å gjøre av den nå. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Ja, bare kaos. SKulle nesten tro vi ikke var vant med snø Kom meg omsider ned til havna, men det blåser en del og da slapp jeg og måke av båten. Men for et plunder og komme seg frem og tilbake, det tar vanligvis 5-10 min hver vei. I dag brukte jeg ihvertfall 20-30 min hver vei, det sto selvfølgelig en semitrailer på tvers i ett kryss også. Det værste er den dårlige brøytinga Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Du kan jo bare vente på Trine II og hundespannet hans da ? Vær kreativ ! Nå er det mulig at computeren min har klikket helt men i kveld viser den bare + grader . Fra 8. mars Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Du kan jo bare vente på Trine II og hundespannet hans da ? Vær kreativ ! Nå er det mulig at computeren min har klikket helt men i kveld viser den bare + grader . Fra 8. mars Ja, han ta hundespannet på fjorden. Lite trafikk der nå Computeren din har nok frysi tror jeg, hvordan står det til med gullfisken Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Bra Thor, du evner å se det positive i allt Franske biler untatt om jeg må få be Har fremdeles tiltro til slutten av 2. uka i mars. Mistankene går i retning av at en kjent Vestfolding har hatt hue høyt oppe under burkaen. Krapyl, navn nevnes ikke men kan du vennligst returnere til Rødehavet snarest ? Og familie besøk fra Marwin ser ut til å gi uanede følger.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Ja, han ta hundespannet på fjorden. Lite trafikk der nå Computeren din har nok frysi tror jeg, hvordan står det til med gullfisken Da er alt normalt da ? Gullfiskene står helt stille i akvariet sier jentungen. De trener nok på ett liv etter døden som fiskepinner ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Da er alt normalt da ? Tja, men er det ikke slik at det blir en god sommer etter en snørik vinter Sjekket met.no (liker ikke den) og ser at det ligger rundt minus 1-4, det kan jo fort bikke over på riktig side av streken. Håper det ikke drøyer lenge før det skjer Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Fyttif**n... Idag var det 20 cm. snø INNI garasjen, med lukka dører!!!! ... og en meter på utsiden.... alt samma iløpet av 8 timer.... Jaggu godt en er gift... M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Walter_S Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 .....Idag var det 20 cm. snø INNI garasjen, med lukka dører!!!! ... og en meter på utsiden.. Dagens beste og morsomste miljøskildring! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
At-le Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Hei. Intresserter i værkongen? Meld dere her. http://nett.vg.no/vaerkongen/index.php At-le Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 SNØVÆR Melodi: Seeman Snøvær, atter snøvær, våren, kom ei hit. Snøvær, atter snøvær, verden har blitt hvit. Hvorfor kommer ikke sol, vår og varme hit til landet. Bare snø og is og slaps, vinter’n tok en kjempe jafs. Kjære vår hvor ble du av, sol og varme må du gi oss, vi vil pusse båten vår du er vår venn. Snøføyk, bare snøføyk, hvorfor kommer du? Snøføyk, bare snøføyk, jeg er, møkka lei. Hvorfor kommer ikke sol, vår og varme hit til landet. Bare snø og is og slaps, vinter’n tok en kjempe jafs. Kjære vår hvor ble du av, sol og varme må du gi oss, vi vil pusse båten vår du er vår venn. bao Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Fikk litt båtstemning i dag etter å ha kjørt bil. Når jeg satte baugen på Golfen inn i snøfonnene slo snøføyka inn over fordekket, akkurat som en sommerdag på tur mot solgangsbrisen. Snømåking kan med litt fantasi minne om å øse jolla etter litt mildt sommerregn. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Astor Svart 6.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2006 Hva med isen, Thor? Her på Sætre er det rundt 35 cm is utenfor havna. Er det en fair sjans for å komme seg på påsketur i år? Blir mye puslearbeide ombord. Må ha ut frustrasjonen. Er det mildvær i vente? Vi trenger trolig er real sønnavind med noe varmere vann inn i fjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 6.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2006 Vi trenger trolig er real sønnavind med noe varmere vann inn i fjorden. Den sønnavinden vil dessverre ikke få med seg så mye varmtvann, er jeg redd. Flødevigen måler 1,3 grader på Sørlandskysten i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2006 Isen ligger sikkert bra der den ligger den Astor Temperatur stigning til pluss siden 12. mars. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 7.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2006 DNMI: Utstedt kl. 14:19, 07.03.2006 Temperaturutsikter: Betydelig stigende temperatur på Vestlandet sør for Stad og i sørlige strøk av det østafjelske. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2006 Pluss 3,4 grader målt ved skutsiden i dag. I vannet. Sola varmer som bare det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 +1 og sol og nesten blå himmel på mårran, dette blir nok en varm og fin dag . Men hjelper det på isen ? Har hatt sol og varmt hele uka nesten , men kaldt om natta så da er det vel på stedet hvil ? Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Gunga Din Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 TMI..... we need an update on the weather forecast! is it time to take the Burka this weekend, or should I wait? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 17.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Tror burkaen kan fjernes selv om det bare såvidt blir plussgrader de neste 10 dagene. Nå kan det snu fort men tror neppe våren kommer før vi ser april. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Då ryker burkan i morgon.......tenkte jag! just nu er det vår her nere i Gbg, jättegott i solen!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Skulle det ikke komme mer snø til uka da? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 (redigert) Skulle det ikke komme mer snø til uka da?inget på 5-dygnprognosen her nere......har du sett någon längre prognos....... sen om det blir litt snö på dekket,så gör ju det inget.......jag hoppas vintern er över nu, jag vill komma igång ! Redigert 17.Mars.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.