Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Været i Ø-Finnmark (som dere skal få billig) begynner å ta seg over 10 gr. snart. Men det er helt stille, sø bris er det same som stille her. Noen som har en 6-7 grader å låne bort. :cryin:

 

Ja, i garasjen er det nå 18gr. så det er passe arbeidstemperatur. Skal ikke klage akkurat. :lol:

Jeg kom akkurat fra Oslo, der var det varmt gitt. Var ute på Telenorbygget på Fornebu, der hadde de jaggu to egne brygger badehus og strand. Snakk om arbeidsforhold, og ikke mindre en 4 forskjellige kantiner,som så mer ut som restauranter. Det er noen som har det.

 

Ble dårlig med tid til å dra innom båtbutikker, men får ta det en annen gang. Flusst på Aker Brygge, men de var "far beyond lommebokas reach" :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Thor

Har du en oppdatert værprognose for første halvdel av August?

Håper på ett tidlig fly hjem imorra, så vi kan reise rett i båten og starte en 3 ukers tur.

 

Ukes prognosen til NMI var sånn der "bobob". Så lenge ettermidags bygene holder seg i innlandet så er jeg fornøyd. Men hadde vært ok med litt mer varme, gjerne opp mot 30 som dere hadde tidligere i sommer.

 

Regner med at du fixser det. :wink:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det lurker et værskille et eller annet sted rundt 30.juli til 3 august et sted. Så da kommer god været tilbake igjen.

Hei.

 

Jeg får stole på deg thor, tidlig mandag morgen 1. august setter vi kursen sydover mot 4 ukers ferie på den svenske vestkysten! Dette hørtes jo svært oppløftende ut.

 

Lars H. BildeBildeBilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg får stole på deg thor, tidlig mandag morgen 1. august setter vi kursen sydover mot 4 ukers ferie på den svenske vestkysten! Dette hørtes jo svært oppløftende ut.

30.07.2005 er Hulda på palmekysten (Bohuslän for uinvidde), det høres lovende ut. Vi blir plaskende rundt i området. Jeg skal ha med meg Tall Ships Races... Det ville jo være perfekt å ligge ute i havet og se skutene ankomme hvis det kunne blit pent, varmt med en lett SW bris. Man kan jo altids håpe, og ta med boblejakka for sikkerhetsskyld.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er det like før feriestarten med tur fra Son og nedover svenskekysten mandag morgen. Men langtidsvarselet fra DNMI ser ikke så oppløftende ut,

"Utsiktene for perioden fra mandag til og med torsdag i neste uke tyder på skiftende bris, stort sett opphold og perioder med sol mandag. Senere vind omkring vest. Til dels kuling utsatte steder. Litt regn av og til, men også lange perioder med opphold. Gradvis kjøligere."

Hva sier du thor, stemmer dette da, eller de de folka bare ekstra pessimistiske?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

DMI melder for Nord-Jylland:

Mandag:

Byger, men også lidt sol. Dagtemp. mellem 15 og 20 grader, om natten mellem 10 og 15 grader. Jævn til hård vind omkring vest.

 

 

Tirsdag:

Mest tørt og først ret skyet, senere mulighed for en del sol. Dagtemp. op mellem 17 og 22 grader, om natten ned mellem 8 og 13 grader. Let til frisk vind fra vest, som efterhånden aftager.

 

Onsdag og torsdag:

Mest tørt og lidt varmere.

 

...så det er håp for været i Skagerrak-området. Men førstkommende søndag ser det veldig vått ut på alle skandinaviske værmeldinger.

Drar utover i dag jeg også, og håper selvfølgelig på noenlunde forhold de neste tre ukene.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Etter det jeg kan se er det meldt knall vær hele helgen , stemmer dette da ? Noen som har andre opplysninger eller skal vi satse på at det stemmer . (Horten) Hadde jo vært knall med en helg med sol og litt snadder på grillen og kansje en knøtt liten en i koppen :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Generellt så tror jeg det blir lite snø denne vinteren. Hadde store planer om burka og greier. Nå er det droppet foreløpig ihvertfall. Tror det blir en gjennomgående mild vintertype. De faste kuldeperiodene slipper vi antagelig ikke. Faktisk kan jeg bare huske en gang at det var pluss grader i romhjula ?

Det er overhengende fare for at Whistler kan passere Ørneredet 10 ganger i uka uten å komme inn for å tine seg eller brekkes løs fra sykkelen sin :yesnod:

Siden jeg soler meg i min egen fortreffelighet på september varslet så kan jeg jo tukle til helgas vær ?

13-14 grader fredag og lørdag. Men det kan bli temmelig grått lørdag. Søndag blir det strålende sol fra skyfri himmel ser det ut til med temp på +18-det kan bli mye høyere temp hvis det holder seg stille.

Vinden gidder jeg ikke se på for der er det bortebom nesten hvergang :rolleyes:

Foreløbig er jeg ikke helt sikker på når høsten har tenkt å komme for fullt. Når den kommer så blir det fuktig med store bokstaver. Veldig fuktig også. Men langt unna er den ikke nå.

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg kan se er det meldt knall vær hele helgen , stemmer dette da ? Noen som har andre opplysninger eller skal vi satse på at det stemmer . (Horten) Hadde jo vært knall med en helg med sol og litt snadder på grillen og kansje en knøtt liten en i koppen  :wink:

 

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Er kanna tom? :lol::lol::lol:

Satser på gjestehavna hvis ikke vinden er for stri.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Han får sjekke batterivann kanna si, fortsatt like blid TineII

<{POST_SNAPBACK}>

He he , batterikanna blir aldrig tom (håper jeg ) Batteriene mine bruker ikke så mye vann så den er grei ,skulle den lille kanna gå tom så er det bare og sjekke batterivannet :wink:

 

PS: Astor meldt knallvær så det blir kansje en tur i gjestehavna lørdag ,sees kansje da ,si fra vis du har lite vann på batteribanken da .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

He he , batterikanna blir aldrig tom (håper jeg ) Batteriene mine bruker ikke så mye vann så den er grei ,skulle den lille kanna gå tom så er det bare og sjekke batterivannet  :wink:

 

PS: Astor meldt knallvær så det blir kansje en tur i gjestehavna lørdag ,sees kansje da ,si fra vis du har lite vann på batteribanken da .

 

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

 

Den er grei. Vi er tre båter fra San`Pole`som kommer nedover. Tror jeg har noe batterivann til overs i Astor også. :lol::wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...