Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Se under Hortenstreff tråden Krapyl. Holder fremdeles på varslet mitt,men håper jo at jeg tar feil.

Men egentlig så begynner jeg å bli skråsikker på at DNMI har feil. Idag var Storm varselet temmelig likt mi synsing, :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Måtte du ha en skikkelig helbom denne gangen Thor!

 

Fint at du holder oss underettet om helgeværet. :seeya:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hva er det som lyser sånn på himmelen i øst?

Göran Persson?

Darth Vader?

Høybråten?

<{POST_SNAPBACK}>

Salgstallene til Ringnes......

 

Fra spøk til revolver, været på motsatt side ( Østfold - Koster ) til uka da Thor, noen indikasjoner ? Synes fler skumler om vindretning fra Øst-Nordøst, det er vel ikke spesielt vanlig for årstiden og beliggenheten ? Betyr det kald trekk, eller at varselet er feil ? Satser jo på midtsommar på Koster, og vil jo gjerne treffe med oppakningen ( ikke for mange ullstilongser om Sommeren holder stand, og ikke for mange tuber solkrem, om jeg strengt tatt trenger impregnering... :yesnod::rolleyes: )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

SSW 11 knop. Den kan bli SW men jeg tror det er mest sannsynlig med SSW. Delvis skyet. +21 grader og +16 om natta. På fredag løyer det litt til SSW 7-9 knop. Delvis skyet og 22 grader. På ettermiddagen dreiende sakte mot WNW 6-7 knop.

Lørdag mest skyet +18. Vind rundt 7 knop og antagelig NW men dreier muligens mot NE. Søndag stødige 7 knop fra S. Lettskyet og +20.

Link to post
Share on other sites

Jadda,jadda masa :smash::smash: Det blir OK ut uka,omtrent sånn som det ser ut hvis du ser ut vinduet,men det kan skye til på søndag. Fra mandag til lørdag i neste uke er det god sjanse for lett regn. Om det blir regnbyger eller sånn som jeg kaller for pisseregn er jeg ikke sikker på :crazy:

60% sjanse for nedbør.Moderate vinder(solgangsbrisen untatt).Temperaturer fra 20-23 grader.

Ikke så hakke gæærent?

Link to post
Share on other sites

Ikke så hakke gæærent?

Flott at vi har en skikkelig værmann her på baatplassen :smiley:

 

Reiser på mandag. Hadde håpet været holdt seg, men det er vel for mye å forlange. Greit nok så lenge det ikke blir kaldt.

 

Første stopp Son, Horten eller Åsgårstrand. På tirsdag hadde jeg tenkt å utforske Østre Bolærne som dere vestfoldinger skryter så voldsomt av. Deretter får vi se ....

 

Hva blir den dominerende vindretningen til uka Thor ? Noe håp om slørevind fra Færder og nedover ?

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Tror vindsimuleringen er litt på jordet,den stemmer dårlig nesten hele tida den :crazy: Nå er jeg så tett i hjernecella at jeg ikke vet hva slørevind er for no :confused::lol: Men simulatoren viser alt fra SSE-S-SSW-SW så da må det vel sies at generell vindretning er Sydlig. ca 5-10 knops vind.

Og neste 10 dager ser litt mere fuktig ut enn denne uka. Regn,regnbyger eller yr. Mest skyet,men også noen solgløtt fram til 11 juli. Deretter blir det litt mere sol igjen. :sailing:

Link to post
Share on other sites

......Er noe på vei fra Kråkerøy.  :wink:

Det stemmer det, Jens_P - har nettopp hat "et vær" her - kl.: 19:00 - regnet og blåste i ca 1/2 time - jeg sendte det videre i retning bastard30000...... :lol: .......så......

 

det er nemlig så mange planter og vanne i hagen her :wink:

.....han kan konsentrere seg om både M/B Bastard og FIA, isteden for å kaste bort tiden med hagevanning........ :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det stemmer det, Jens_P - har nettopp hat "et vær" her - kl.: 19:00 - regnet og blåste i ca 1/2 time - jeg sendte det videre i retning bastard30000...... :lol: .......så......

<{POST_SNAPBACK}>

Du får sende mere! Dette er var bare nok til at jeg ikke kan gå i sokkelesten på terrassen! :lol:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Eller er det Bastarden, som skal kjølhales til vannet? :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, her gjøres alt på gamlemåten.

Steinen jeg finner blir brukt til ballast :lol:

 

Neida, bare litt arbeid jeg har tatt på meg for naboen.

20 meter grøft for strømkabel til huset.

Ikke så djup, men mye stein.

 

Snart ferdig, og da må Fia vies oppmerksomhet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...