SveinHa Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Der var vi på lufta gitt Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Astor Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Dette var like genialt som det var oversiktlig. Et godt forslag som bør jobbes videre med. Vi tar kontakt med leverandøren for å høre om de er intressert i vårt opplegg. Finnes det noen norsk importør? Noen som har motforestillinger her? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sinten Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Eit lite spørsmål... Inneber dette at stafettpinnen vert ei jolle der dette "tracking-utstyret" er montert heile tida? Eg har jo ganske liten båt, men har også ein relativt kort etappe i roleg farvatn, så eg skal nok greie meg. Men korleis vert dette for dei som har tenkt å ro/padle? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
SveinHa Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Jeg så for meg at jolla som roaldbj nevnte var mer en symbolsk sak som AISen ble registrert på. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Da var jeg og plassert på kartet Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Astor Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Astor også! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Da var jeg og plassert på kartet Da er du invitert inn i varmen Og nå ramler flere inn her og de blir lagt til fortløpende Redigert 29.Oktober.2007 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Takker Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Sinten Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Jeg så for meg at jolla som roaldbj nevnte var mer en symbolsk sak som AISen ble registrert på. Greit, då er eg med Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Astor Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Tom-ass har sendt oss flg. vedr. innlandvannene på Østlandet PGA kraftstasjonene/demningene oppover Glåmma, er det anntaglig vanskelig å få til dette på vannet. Det er avhengig av transport utenfor vann for å gjennomføre det. Alternativ 1: Jeg ser for meg at pinnen blir sendt fra saltvann til nord i Mjøsa, deretter på sjøen i Mjøsa til Eidsvoll, der kan jeg hente den med bil, og ta den med til storsjøen, for så å gå igjennom Storsjøen fra Sand til Skarnes. Funnefoss kraftstasjon gjør så at den må fraktes på land til Vormsund (Vorma) eller Årnes (Glåmma). Fra Vormsund (i vorma) til Årnes (Da er vi i glomma igjen) og til Rånåsfoss Kraftstasjon, bil videre Lenger ned enn Rånåsfoss er jeg ikke kjent. Alternativ 2: Pinnen kommer motsatt som alternativ 1, og blir hentet med bil på Årnes (glåmma) og tas med til Storsjøen, der jeg kan frakte pinnen over sjøen, så kan jeg levere den med bil på Vormsund, så kan pinnen fraktes videre gjennom Vorma, svanefossen (lenser) og oppover i Mjøsa. Da har vi dekt Glåmma, Vorma, Storsjøen og Mjøsa. MVH Thomas (tom-ass) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Kunne ett av medlemmene i konvoiledelsen ta kontakt med en av AIS-leverandørene, eksempelvis ProNav i Egersund og høre om de er interesert i å teste ut senderen på konvoien. Den kunne da monteres i en liten jolle som kunne få unikt MMSI nummer og slepes på hele konvoistrekningen. Noen av oss er radioamatører. Vi bruker et system som heter APRS - automatisk posisjons-rapportsystem. Sikkert samme prinsipper som AIS. GPS kommuniserer med en svart boks (TNC) som kommuniserer med en radio, vanligvis VHF (144 MHz). Alle kan følge med, f eks kan man se hvor min bil er, hvis den har APRS i gang, ved å gå til en webplass osm heter FINDU (riktig - "finn deg"!). En båt innafor rekkevidde av radioamatørenes digitale stasjoner på land vil normalt bli overført til denne webplassen. På GPSen ombord, hvis den har NMEA-forbindelse med 144 MHz-stasjonen, kan man vanligvis også se andre slike stasjoner på kartdisplayet. Eller man har radioen koplet til en PC som viser et kartbilde med alle stasjoner på (se eksempel fra min egen webserver), akkurat som f eks Siitechs PC-løsning. Kanskje en konvoideltaker har amatørradiolisens og kan sette opp en slik stasjon ombord. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bützfleth Svart 5.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Alternativ 1:Jeg ser for meg at pinnen blir sendt fra saltvann til nord i Mjøsa, deretter på sjøen i Mjøsa til Eidsvoll, der kan jeg hente den med bil, og ta den med til storsjøen, for så å gå igjennom Storsjøen fra Sand til Skarnes. Funnefoss kraftstasjon gjør så at den må fraktes på land til Vormsund (Vorma) eller Årnes (Glåmma). Da har vi dekt Glåmma, Vorma, Storsjøen og Mjøsa. MVH Thomas (tom-ass) DET blir for mye. Det er jo noen tusen vann i Norge. Om vi skal innom hvert enkelt blir det...ja rett og slett for mye. Ok, Mjøsa er stor, men for andre så er deres vann like viktig. Så jeg sier bestemt nei til å ta med vann hvor det ikker er mulig å komme til med båt hele veien. Sry, for jeg ikke har vært så aktiv i det siste. Har begynt på ny jobb og den tar det meste av tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Er det en mulighet for at stafettpnnen kunne tatt en tur innom Nordåsvannet? På den måten kunne stafettpinnen passert erverdige Troldhaguen og Gammlehaugen. Jeg tar gjerne denne etappen! Om det ikke er ønskelig med Nodåsvannet, tar jeg gjerne en etappe i området rundt Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarles Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Nordåsvannet synes jeg er en god ide! Den er i alle fall en god del lettere tilgjengelig fra sjøen enn Mjøsa Regner forøvrig med at med Saphir sin deltakelse i konvoien skulle det la seg gjøre å få en del gode bilder fra Hordaland (kjenner til at Saphir er en prisbelønnet yrkesfotograf) Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Dreamer Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 (redigert) Det er fullt mulig å få med Nordåsvannet! Jeg setter opp Saphir på denne strekningen, og ser for meg at etappen blir fra Bjorøyhamn via Nordåsvannet til f. eks. Brattholmen kai. Vi nærmer oss nå 20 etapper i Hordaland, og det skal bli interessant å se hvor lang tid dette tar. Kan de som er satt opp som "pinneførere" i Hordaland oppgi marsjfart / distanse / tid på "sine" etapper (en del av dere har allerede oppgitt dette), slik at vi kan få en ca total tid for konvoien gjennom Hordaland ? Redigert 6.November.2007 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Den er god! Jeg skal finne ut omtrent hvor lang tid jeg bruker på denne distansen. Jeg marsjer på ca 20 knop! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Jeg marsjer på ca 20 knop! Forhåpentligvis ikke i Nordåsvannet Jada, vet at du ikke mente det slik og at jeg redigerte vekk en setning eller to. Kunne bare ikke dy meg. Fartsgrensen i Nordåsvannet kan ikke taes opp for ofte Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 He.he Nei! Selvsagt ikke i Nordåsvannet , jeg har sett nok av de som ikke overholder farstgrensen der Men på andre deler av ettapen kan nok 20 knop bli aktuellt. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Hei, er det slik at dette skal gå raskest mulig? trodde det skulle være stopp mellom hvær etappe og skape blest om batplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Hensikten er nok IKKE at konvoien skal gå fortest mulig (tenk på han som skal ro sin etappe(!)). Konvoien må gå med den marsjfart som deltakerne har, det vil si at det ikke er en selvfølge at "pinnefører" kan gå med sin marsjfart. Slik vil det bli forskjellig hastighet fra etappe til etappe. Jeg antar at vi må legge inn en viss tid til en enkel "seremoni" og en prat ved hver veksling. I tillegg må det være tillatt å ta samlinger underveis, kanskje en i hvert fylke. I Hordaland har vi allerede en arrangementskommite på gang, som skal få til et overnattingstreff på et egnet sted i vårt fylke (håper Amfea II fortsatt er på hugget). Redigert 7.November.2007 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Hei, er det slik at dette skal gå raskest mulig? trodde det skulle være stopp mellom hvær etappe og skape blest om batplassen. Noen regatta skal det definitivt ikke være. Men en "stafett" i beste sosiale BP-stil, hvor det kanskje kan deles ut en folder som forteller endel om konvoien og om BP. Dette vil bli en fin PR-kampanje for landets beste båtforum. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 For at konvoien skal syntes tror jeg det er lurt å lage en større vimpel eller flagg som viser andre båtfarende hvem som kommer til kai. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Har tenkt litt på det med vimpel, har også sjekket litt. Forslag på hvordan denne skal se ut ville vært fint. Blir ikke så dyrt om man gjør det enkelt, forslag på linken under. Skriv inn tekst så ser man hvordan det blir Festplassen Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 For at konvoien skal syntes tror jeg det er lurt å lage en større vimpel eller flagg som viser andre båtfarende hvem som kommer til kai. Det med vimpel var ikke dumt, stemmer for den Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 DET blir for mye. Det er jo noen tusen vann i Norge. Om vi skal innom hvert enkelt blir det...ja rett og slett for mye. Ok, Mjøsa er stor, men for andre så er deres vann like viktig. Så jeg sier bestemt nei til å ta med vann hvor det ikker er mulig å komme til med båt hele veien. Og det er veldig mange som har meldt sin interesse her?Vi nevner i fleng... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.