Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Det er dere der ute som bestemmer hvor konvoien skal gå. Klart den skal innom Kr.sund. Håholmen, Atlanterhavsveien osv. Det skal noters i loggboka hvor den ferdes.

 

SISTE!! Sogn og Fjordane (Florø) / Møre og Romsdal ->er oppdatert i innelgg nr. 1.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor.

Ser det er en som har meldt seg for strekningen Kristiansund til Forsnes, Hitra kjellberodden i trøndelag.

Hør her, skal BP konvoier forbi mørekysten må den foruten Kristiansund gå om de perlene vi har her. Håholmen, langøya, sveggsundet,kristiansund, ringholmen,eidestranda,veiholmen, kvennvær, hopsjøen, dolmsundet, knarrlangsundet og til brekkstad. Alle disse plassene bør være med, alle disse plassene har gjestehavn, og det er mørekysten og søndre del av sørtrøndelags aller største perler.

Steinar S

Ja har tenkt på det selv og er fullstendig enig, jeg bor praktisk talt midt i langøy-sundet, og har tenkt at det hadde vært enormt synd å tatt i mot pinnen for å frese innom by`n (Kr.sund N) i full fart, for så dundre til trøndelag i vill fart hvor noen tok den videre nordover.

 

Den bør jo gå litt rundt om her også, har jo også innover mot gjemnes, torvika, tingvold, sunndalsøra, og så gått til Kr.sund N til slutt, før den retter seg videre nordover mot smøla og aure rettningen.

 

Så i den sammenheng tenkt jeg en ting idag, må vel være mulig å sortere/letet opp medlemmer her i fra på møre og fått sendt i rundt noen IM`s.

Link to post
Share on other sites

Ja har tenkt på det selv og er fullstendig enig, jeg bor praktisk talt midt i langøy-sundet, og har tenkt at det hadde vært enormt synd å tatt i mot pinnen for å frese innom by`n (Kr.sund N) i full fart, for så dundre til trøndelag i vill fart hvor noen tok den videre nordover.

 

Dette er ganske enkelt; jo flere som deltar jo mer av kysten klarer vi å dekke. Dette er jo helt frivillig, faktisk så må vi betale for å delta! Dvs de av oss som trenger fuel for å flytte fra A til B i hverfall. :smiley:

 

Så om du kjenner til flere som har båt og kan delta; send dem hit så de får skrevet seg opp! thumbsup.gifthumbsup.gifthumbsup.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Steinar S

Har sendt deg en IM angående dette. Om du ikke gidder å lese alle innlegg - les ihvertfall IM'ene :wink: .

mvh jawik (kontaktperson for M&R)

 

Selvsagt leser jeg både im og e-post, men å lese 379 innlegg om denne konvoi makter jeg ikke å finne energi til. Går ut i fra at det er større ildsjeler enn meg som kan snekkere sammen en løype. Det er en god stund siden jeg fekk e-ost om konvoien og går ut i fra at alle andre har mottatt det samme. Siden det bare var en deltager fra møre som har meldt seg syntes jeg at jeg måtte få samlet litt krefter til å i hverfall kjøre over leia.

 

Steinar S

Link to post
Share on other sites

Ja har tenkt på det selv og er fullstendig enig, jeg bor praktisk talt midt i langøy-sundet, og har tenkt at det hadde vært enormt synd å tatt i mot pinnen for å frese innom by`n (Kr.sund N) i full fart,

 

Så i den sammenheng tenkt jeg en ting idag, må vel være mulig å sortere/letet opp medlemmer her i fra på møre og fått sendt i rundt noen IM`s.

 

 

Dere bestemmer hvor "pinnen" skal gå. Og du bor på den plassen jeg aller helst ville bodd dersom jeg skulle flyttet på meg. Langøya er en perle, som jeg må besøke hver gang jeg er hos svigers på Averøya.

 

Har du anledning så legg ut noen sommer og høstbilder hvis du har i en tråd som passer.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dere bestemmer hvor "pinnen" skal gå. Og du bor på den plassen jeg aller helst ville bodd dersom jeg skulle flyttet på meg. Langøya er en perle, som jeg må besøke hver gang jeg er hos svigers på Averøya.

 

Har du anledning så legg ut noen sommer og høstbilder hvis du har i en tråd som passer.

Ja, det er jo plenty båter her også da, så skal jo være mulig det. Men vet ikke hvem som holder til her på BP.

Tenkte kanskje Moderatorer her hadde mulighet til å sortere ut fra områder.

Fin plass her ja ute ja, skal prøve å huske å få med meg kameraet når vi er ute og fisker (må teste nye fiskestanga mi) og få tatt noen bilder å poste i en tråd :wink:

Lov å spørre hvor du har svigers her på øya? og hvem som er svigers..

Link to post
Share on other sites

Så i den sammenheng tenkt jeg en ting idag, må vel være mulig å sortere/letet opp medlemmer her i fra på møre og fått sendt i rundt noen IM`s.

 

Denne teksten ble sendt ut til 18 "nye" personer, samt til alle som allerede var påmeldt i M&R, den 29. september. Foreløpig har 3 personer meldt seg på av disse 18.

 

Hei.

Dette er et kollektivt opprop som går ut til medlemmene i Møre & Romsdal, i forbindelse med BP-Konvoien 2008. Dere inviteres herved til å delta i denne historiske bragd. Pr. d.d. er vi noen (se under) medlemmer som stiller for å kunne dekke fylket. Derfor dette nødropet til dere som ikke har meldt deres interesse. Dere har sikkert personlige årsaker til at dere ikke har meldt dere til nå. Jeg vet at det er vanskelig å sette av tid til noe som skal gå av stabelen i april - dersom værgudene er med oss - og passere gjennom vårt fylke en gang i juni/jule (beste tid på året). Størrelse / type på farkost er ikke avgjørende for å delta på konvoien. Vi legger opp til rute slik at flest mulig kan være med. Muligens du synes at din hjemmehavn ikke er rette stedet å få pinnen på besøk. Jeg tror at du tar feil dersom dette er i dine tanker. Alle steder har noe å by på. La oss sammen vise at vi kan få til noe kollektivt også her i fylket. Benytt anledningen til å sette ditt hjemsted / hjemmehavn på kartet. Skulle det vise seg at det blir flere fra et sted, f.eks. Ålesund, finner vi nok på en løsning som kan tilfredstille alle. Ruten fra Måløy/Selje til Forsnes på Hitra eller Kjelbergodden er ikke bestemt ennå. Det er vi, som bor i fylket, som kommer til å bestemme (kollektivt) hvor ruten skal gå og her er det ønske om at flest mulig kommer på banen nå og viser sin deltagelse. Vi, Geirh og jawik, trenger ukene og månedene framover til å planlegge ferden gjennom fylket. Så raska på med å komme med ditt ønske om hvor du vil ferdes med "pinnen". Diplom for deltagelse blir det - tror jeg.

 

Foreløpig har disse vist sin interesse:

 

eysteind : Florø -> Måløy eller Selje

jawik : Måløy eller Selje -> Syvde

Kaptein skutløs : Syvde -> nord eller østover

GAS : Syvde -> nord eller østover

C-marine : Bergsøya i gummijolle

Leidulf : Bergsøya -> Hareid

aluba : Sykylven ->

Trophy : fra Ålesund stiller som reserve

Geirh : Ålesund -> Kristiansund

SY EIMY : Ålesund -> Midsund

Otto R : Midsund -> Molde

Alvito : Molde ->

KenBjork : Kristiansund ->

Steinar S : Eidestranda ->

 

Og vi gjør atter en gang oppmerksom på at dette er et grovt utkast med hensyn til rute. Den legger vi opp når vi ser hvor mange som stiller opp.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jawik

 

Tar den gjerne fra Ålesund og leverer den til Otto R i Midsund.

Mottatt og logget. Du bør ta forbehold om hva Geirh ønsker på denne strekningen. Du kjenner til prinsippet, først til mølla osv...

 

Oppdatert i bloggen.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Leste ikke gjennom denne strengen før nå... (Tok en liten time..)

 

Jeg er med enten i Trønderlag eller i Kragerø ( Liten etappe) Avhengig av tidspunkt. Pjolter

I fall du kan ta strekningen Lysøysund -Kristiansund, stiller jeg som "kokekyndig maskinist, kjentmann på strekningen..." Tar du utfordringen eller?? Ellers må jeg ta 20-fotern på strekningen... (Dine 38 fot er kanskje behageligere??) Vi KAN jo ta med AIS-en min, da vet du :lol: :lol:

Dessuten er jo du proff. fotograf, såvidt jeg husker... :rolleyes:

 

...Men Tungenes - Haugesund, da hopper vi jo bukk over Norges fineste skjærgård, nemlig Ryfylke.

Ha´kke vært på Helgeland du vel?? Eller områdene nord for Bæegen??

 

En "general" for hvert område er allerede avsatt for hver landsdel. De de respektive landsdelsoversiktene.

 

Huff og huff. Sitat"Meld deg på ved å sende IM til en av kontaktpersonene (også kalt generaler)."

Landkrabber på sjøen.. :lol::lol:

 

General? På SJØEN?? :eek:

 

Sjønner at det blir litt mer "pang" av å avslutte foran rådhuset i Oslo enn Grense Jackobselv. Men jeg "antar" at mulighetene for å få så pass bra vær i nord, at vi kan gjennomføre det, er midt på sommeren.

 

Høres ut som om vi trenger en avstemmning på dette om vi skal starte i nord eller sør. Kan noen fikse en slik? I første post f.eks.?

I følge avstemningen pr. i dag, er 80% FOR å starte i nord. Avsluttning ved Grense Jakobselv i september?? :eek::cryin:

Start heller i nord og ha avsluttning der båt-tettheten er størst, er mitt forslag.

 

Hvem overtar i Trøndelag ?

 

Tar du DEN utfordringen Pjolter?? :rolleyes:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Det har vel skjedd en teknisk feil i avstemningen. Mener det lå ann til start ved Halden som planlagt. Omtrent 60/40 tror jeg grovt det lå ann til.

 

Jeg har ikke klart å skaffe digitalkamera enda men har søknaden inne hos en importør. Tror det vil ordne seg. Generaler går ut og Admiraler kommer inn. Noe annet ville vært dumt.

 

Vi har enda god tid på oss, spesiellt dere i nord er mer enn velkomne til å ta en etappe til sommeren.

 

God helg alle sammen. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei,

hvis det skjærer seg for noen av stafettdeltakerne i horten-/åsgårdstrand- og kanskje rauer-/mossområdet, vil jeg gjerne steppe inn som reserve (grand reserva).

Flere som går i sammen jo mere artig er det vel , så flere som vil være med jo bedre mener jeg da . Skal ikke gå en og en båt vel , så da kan det ikke bli noe problem om du og flere stiller opp ...............

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Baatplassenkonvoien 2008 starter i Halden og går kysten rundt helt opp til Finnmark.

 

En ting jeg lurer litt på her er hvor realistisk der er å nå helt fram til Finnmark. Norge er stort, og der er vel ikke så mange delatgere fra de nordligste delene. Burde man senke abisjonsnivåtet noe, og heller avslutte litt lenger sør?

Link to post
Share on other sites

En ting jeg lurer litt på her er hvor realistisk der er å nå helt fram til Finnmark. Norge er stort, og der er vel ikke så mange delatgere fra de nordligste delene. Burde man senke abisjonsnivåtet noe, og heller avslutte litt lenger sør?

 

:discuss: E du steike gal??? :boxing:

Bære førr at vi ikkje e så mange heroppe som dåkker der nere betyr vel ikkje d at båtnorge stoppe i trøndelag??

Link to post
Share on other sites

det mangler et stort stykke i nordland. noen som har lyst til å ta en tur over vestfjorden? Det blir sansynligvis anledning for en dram og litt båtprat i svolvær.

 

ellers kan jeg ikke si jeg er spesielt over-entusiastisk over tanken på å ha "norge rundt" i hælene. har ikke spesielt lyst til å brette meg utover tv-sjermen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...