Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

BP's medlemmer ( 11k+ ) kunne jo gå kollektivt inn for å støtte en god sak. LO kom på banen til slutt. Litt betimelig, spør du meg. Hvor var de tidligere da deres støtte hadde gjort et utslag. Hele saken holdt på å gå av hengslene p.g.a. politisk mangel på støtte. Nå får vi håpe at saken blir alvor og tunellen blir bygd. Jeg må nok belage meg på å gå rundt Vestkapp i konvoien, men vi står han av.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

man bør jo ha med video kamera for å dekke dette?

 

Er det interesse for å ta med innsjøene?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Vi begynner og få mange deltakere i Ryfylket nå. Det er bra!

Jeg har for lengst mistet oversikten over hvilke etapper som er booket, og hvilke områder som er glissent besatt, men inbiller meg at det tynnere jo lenger nord man kommer.

 

Tilbød meg tildligere å lage et kart over etappene slik at man kan se hvilke områder som har god og dårlig dekning.

Har det noen interesse?

Link to post
Share on other sites

En total oversikt over ruten ville hjelpe, men oppdateringen blir noe vanskelig på et kart. Vi er ikke alle kjentmann i kroker og kriker av kongeriket. "Markedsføringen" av konvoien trenger oppfølging fra Trøndelag til Grense Jacob, så et kart kunne hjelpe til her.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kart er bra! Men jeg synes det skal være slik at alle kan delta. Det betyr at etappene blir kortet for enkelte enn det som er satt opp så langt. Jo flere jo bedre.

 

Og ang Ryfylket så vil jeg vente litt med å sette opp noen faste etapper siden det kanskje blir litt vel langt. Men alle fjordene burde vi nå kunne dekke etter hvert. Noe som sannsynligvis vil ta et par dager. Så BP treff blir det nok minst 1 gang! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Kart ville være bra, men kanskje det er litt for tidlig. Nå er det slik at jeg justerer etappene etter hvert som flere melder seg på. og er forberedt på å justere ruten mange ganger før resultatet er endelig! Jeg er også av den oppfatning at alle som ønsker det, skal få sin egen etappe, men med ønske om et bestemt distrikt, kan det hende at noen etapper blir forholdsvis korte. Og så må vi jo ha mange følgebåter på etappene ..

Link to post
Share on other sites

Jeg har for lengst mistet oversikten over hvilke etapper som er booket, og hvilke områder som er glissent besatt, men inbiller meg at det tynnere jo lenger nord man kommer.

 

Tilbød meg tildligere å lage et kart over etappene slik at man kan se hvilke områder som har god og dårlig dekning.

Har det noen interesse?

 

 

Enig med Dreamer at det muligens er noe tidlig med et kart. Kanske like på nyåret?

 

Da vil vi få en mer fullstendig liste for hver landsdel. Kanske vi via Båtliv, BM og seilbladene kan få inn en notis som forteller litt om konvoien og hvor vi trenger mer hjelp?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

OK. Da venter vi med det. Tenkte å oppdatere kartet etterhvert som strekningene ble klare, og ikke at det skulle være et statisk kart. Meningen var å synliggjøre områder der det var glissent med deltagere.

 

 

Det er vel en god Idè. Da får vi en fullstendig oversikt og kan se hvor vi mangler båter.

Hvis du fortsatt er klar for oppgaven så kjør i vei.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Så var det ingen som ville ta på seg informasjonssjef oppgaven? Vi burde nesten fått oss en koordinator i den stillingen snart. Tinga tar jo som kjent tid og den kan jo være grei å utnytte før vi kaster loss.

 

Ser for meg at vi kanskje skulle ha tatt kontakt med både riksdekkende radio og TV på veien. Det er jo også et fint innslag for lokalt-TV langs kysten!

 

Noen frivillige? Eller må vi bruke tvang!? :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært greit å hatt en som tok seg av det eksterne landet rundt. Jeg har jobbet som journalist i mange år men føler at en yngre kar/kvinne kan ta denne oppgaven. Jeg gir gjerne råd underveis. Ikke vær beskjedne folkens.

Vi er alle glade i BP og dens virkemidler, og noen kan sikkert tenke seg å dra dette i gang rent markedsføringsmessig/PR.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor.

Ser det er en som har meldt seg for strekningen Kristiansund til Forsnes, Hitra og Tjeldbergodden på nordmøre.

Hør her, skal BP konvoier forbi mørekysten må den foruten Kristiansund gå om de perlene vi har her. Håholmen, langøya, sveggsundet,kristiansund, ringholmen,eidestranda,veiholmen, kvennvær, hopsjøen, dolmsundet, knarrlangsundet og til brekkstad. Alle disse plassene bør være med, alle disse plassene har gjestehavn, og det er mørekysten og søndre del av sørtrøndelags aller største perler.

Jeg kan godt være med fra eidestranda, eller enda lengre sør om nødvendig.

Har ikke giddet å lese alle sidene om dette emnet, men vil tro det holder å lese Astors resyme og får der etter hvert se hva som skal skje. Vil ikke involvere meg mere enn dette, og kan si jeg kan være med, men ikke noe adninistrering fra min side. Desverre så har jeg for mange handikapp til at jeg kan ta på meg noen adm.oppgaver.

Steinar S

Redigert av Steinar S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...